Honlapokra is igaz: a kevesebb több

Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik bizony már tíz évvel ezelőtt sem ütötték volna meg az elvárt szintet. Pedig az igényes design legalább annyira fontos, mint az, hogy az ügyvezető ne szakadt ruhába menjen tárgyalni. A kkv-k egy része mégse fordít elegendő erőforrást az első benyomásra.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Peter Behrens építész híres mondása szerint „a kevesebb, több”. Erre a vonalra építette formatervezői karrierjét Dieter Rahms is, aki némi kockázatot vállalva, már az ötvenes években bevezette a minimalista irányzatot a Braun cég dolgozójaként. Ugyan ez szembement az akkoriban elterjedt avantgárd gondolkodással, ma már látható, hogy jó döntést hozott, hiszen Jonathan Ive, az Apple formatervezője is erre a szemléletre alapozta a világmárka sikerét.

Kép: pixabay.com

Nem muszáj Armani, csak stílusunk legyen

A minimalista vonal nem csak formatervezésnél, de arculatépítésnél, honlapdesignnál is követendő út. Természetesen nem engedheti meg magának minden vállalat, hogy milliókat vagy több száz órányi erőforrást fordítson a megfelelő designra. De aki az online piacon akar ringbe szállni, az nem kerülheti meg teljesen ezt a témakört.  Fontos, hogy letisztult, átlátható felületet mutassunk a felhasználók felé, és ne csak a funkcionalitást, de a szépséget is szem előtt tartsuk. Meg kell tanulni a vásárló fejével gondolkodni.

A design kialakításakor törekednünk kell arra, hogy a legkisebb káoszt is elkerüljük. Ne akarjunk minden négyzetcentiméteren eladni, viszont törekedjünk az egyediségre, hogy emlékezetesek maradjunk az oldallátogatók számára. Olyan ez, mint egy névjegykártya, ahol mindössze 2-3 információt szeretnénk igényesen, jó benyomást keltve megosztani. Persze itt ennél azért több infó is lehet, de fontos, hogy szorítkozzunk arra, ami tényleg fontos.

Ne keverjük a betűket

A tipográfia már azelőtt kirajzol egy képet az emberben a cégről, mielőtt elkezdené olvasni magát a szöveget. A szöveg struktúrája és elrendezése legyen letisztázva, ügyeljünk a tördelésre, a betűméretre és a betűk közötti távolságra, ahogy a betűszín is kiemelten fontos tényező olvashatósági szempontból. Próbáljunk elszakadni a szövegszerkesztőben megszokott betűtípusoktól, számos olyan oldal létezik, ahol ingyenesen juthatunk hozzá új betűkhöz, ilyen többek között az 1001fonts.com és a fonts.google.com.

Nem tanácsos keverni a betűtípusokat, és ügyelni kell arra is, hogy a hosszabb, nyomtatásban kiadott szövegeknél a talpas (serif) betűtípust könnyebb olvasni, míg monitoron inkább a talpatlan (sans-serif) betűtípust használjunk. Akit igazán érdekel a téma, az Robert Bringhurst „The Elements of Typographic Stye” című könyvében többszáz oldalnyi hasznos és érdekes információhoz juthat a betűcsaládokról.

A honlapot nem magunknak csináljuk

Mi segít a marketingstratégiában?
10-ből 9 webáruház nem hoz semmilyen hasznot a tulajdonosának Magyarországon – mondta Nagy Barna a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója a Piac & Profit Webáruházi trendek 2017 konferenciáján. Véleménye szerint ha egy szóval kéne kifejezni, hogy mitől lesz vonzó egy webáruház, akkor az a harmónia.
A tipográfia mellet a navigáció résszel lehet még elrontani oldalunk átláthatóságát. Sokan esnek abba hibába, hogy a legapróbb kis sikert és a vásárló számára teljesen lényegtelen információkat is ki akarja tenni az oldalra, aminek az eredménye rengeteg irreleváns tartalom és egy halom link lesz. Ha a menünk túl sok pontból áll, az oly annyira megnehezítheti az oldallátogató számára a lényeges menüpont kiválasztását, hogy jó eséllyel végül a honlap elhagyása mellett dönt inkább.

Ne legyen se túlzsúfolt, se túl színes a honlapunk. Maradjunk végig egy színvilágnál, ha a cégnek már van logója, az jó kiindulási alap lehet ehhez. A honlapra a szolgáltatásunk csomagolásaként érdemes tekinteni, és mint ilyet illusztrációkkal, képekkel tehetünk vonzóbbá. Azonban nem mindegy, hogy milyen képet és hova helyezünk el. Jó minőségű, releváns képeket használjunk, melyek kellő távolságra vannak a szövegtől. Ha nincs megfelelő minőségű képünk a termékről, akkor inkább ne rakjunk ki semmit!

A honlapot nem magunknak csináljuk! Az oldal saját ízlésre formálása az egyik leggyakoribb hiba, pedig nem mi leszünk a vásárlók. Még a legjobb cégvezetőnek is be kell látnia, hogy nem érthet mindenhez, így érdemes grafikus segítségét kérni, és amennyire lehet, szabad kezet adni neki.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo