Hosszabb turistaszezonért fognak össze a badacsonyiak

Kiszámíthatóbb idegenforgalmat, valamint hosszabb turistaszezont igyekszik teremteni Badacsonytomaj Önkormányzata a településen és annak környékén a vendéglátásban érdekelt valamennyi fél bevonásával, és a potenciális vendégkör egységes megszólításával. Összehangolt szolgáltatásokkal biztosítják, hogy minden időszakban kikapcsolódhassanak a vendégek, akiket újragondolt kommunikációval tájékoztatnak a lehetőségekről.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A balatoni települések között kedvező idegenforgalmi adatokkal büszkélkedhet a Badacsony környéke, így Badacsonytomaj is: az elmúlt 7 évben stabilan, mintegy évi 4%-kal növekszik a kereslet a vendéglátásban. Azonban ezzel együtt is problémás az alacsony megtérülést biztosító rendkívül rövid, a vendégéjszakák felét adó júliustól augusztusig tartó mindössze két hónapos balatoni főszezon, amelynek rövidsége akadályozza a hosszú távú beruházásokat - olvasható Badacsonytomaj Önkormányzatának közleményében.

Kép: Badacsonytomaj Önkormányzata

Összehangolt lépések

Az ördögi körből igyekszik kiutat találni Badacsonytomaj Önkormányzata úgy, hogy egyszerre két irányba lép: a vendéglátásban érdekelt szervezetekkel egyeztetve összehangolják a panziók, éttermek, borospincék és minden egyéb szolgáltató nyitva tartását és működését. Így a vendégek mind elő- és utószezonban, mind rossz idő esetén megfelelő programokon vehetnek részt. Másrészről erről megfelelően tájékoztatják a vendégkört is, így biztosítva a szükséges keresletet is.

A versenytárs nem ellenség – van, aki ezt itthon is látja
Versenytársak, de nem ellenségek és ezt meg is szeretnék mutatni. Röviden így foglalható össze a Tokaj Y, a fiatal Y-generációs borászok néhány hónapja alakult szakmai összefogásának lényege.
„Tudatában vagyunk annak, hogy csak hosszú távon remélhetünk eredményt az intézkedésektől, de elszántak és kitartóak vagyunk. Sikeres külföldi példákat alkalmazunk a helyi viszonyokra a szezon hosszának növelése érdekében. Biztosak vagyunk abban, hogy már most is egész évben megfelelő programlehetőség van nálunk, de ezek rendelkezésre állása nem kiegyenlített, másrészt a vendégeink kevéssé ismerik még ezeket.”  – fogalmazott Krisztin N. László, a település polgármestere.

További hosszú távú hatással bíró lépésként már elkezdődött a település teljes felmérése és arculatának szabályozása, ezzel biztosítva az egységes kép kialakítását, illetve a megfelelő tájékozódást a Badacsonytomajon nem jártas vendégek számára. „Két cél lebegett a szemünk előtt. Egyrészt szeretnénk megmutatni, hogy ki lehet bújni a balatoni „retró városka” címke árnyékából és igényes képet mutatni egy erősen fejlődő településről. Másrészt beláttuk, hogy sokat veszítünk azzal, ha a tervezés nélkül Badacsonytomajra érkezők nem találkoznak kellő mennyiségű (például kitáblázott) információval, és emiatt esetleg még a 71-es útról sem térnek le – pedig lenne miért.” - mondta el a polgármester.

A borvidék nem csak nyáron népszerű

A Badacsony környéki települések a Veszprém megyébe érkező évi mintegy 360 ezer vendégből körülbelül 43 000 főt fogadnak, akiknek közel fele érkezik Badacsonytomajra. A vendégek 23%-a jön külföldről, elsősorban Németországból, és a 25-45 éves korosztály teszi ki az ideérkezők csaknem felét.

A Badacsonyi Borvidék önmagában alkalmas szezonon kívüli turisztikai célnak, a területen minden hónapban zajlanak rendezvények, vezetett túráktól kezdve az olyan helyi különlegességekig, mint az itt őshonos magyar szőlőfajta, a kéknyelű virágzásához kapcsolódó fesztivál vagy a Szent Mihály napi tradicionális tűzgyújtás. A Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület is folytatja Borbarangolás rendezvénysorozatát: idén 11. alkalommal 16 borászat, három étterem és 18 szálláshely részvételével invitálják hagyományos borkóstolással egybekötött gasztronómiai kirándulásra az érdeklődőket.

Kép: Badacsonytomaj Önkormányzata

Hetedhét Badacsony

A szezon kiterjesztését is célzó 7 kiemelkedő rendezvényt „Hetedhét Badacsony” elnevezéssel népszerűsítik, míg a badacsonyi régió egészét formabontó logóval és az átfogó „Badacsony első látásra” branddel is igyekeznek ismertebbé tenni. A Hetedhét Badacsony rendezvényei közé tartoznak a Keszegfesztivál (2017. június 9-10.); a Borhetek (2017. július 14-30.); a Rózsakő Fesztivál (2017. augusztus 17-20.); a Dűlőre Futunk (2017. augusztus 26.); a Szüret (2017. szeptember 8-10.); újdonságként pedig A Sajt és bor ünnepe (2017. október 21.) valamint az Összeröffenés (2017. november 25.).

A kiemelt rendezvények mellett a „Badacsony első látásra” egész éves programjai között szerepel például a Majális (2017. május 1.), valamint a Pünkösdi eljegyzés (2017. június 4.) és a Bortriatlon három rendezvénye is: Szürkebarát Túra (2017. május 13-14.), Kéknyelű Virágzás Ünnepe (2017. június 10-11.), Rizling Vakáció (2017. október 14-15.).

Badacsonytomaj Önkormányzata az akcióktól elsősorban nem a bevételek emelkedését, hanem a település és a régió iránti érdeklődés növekedését és a szezon meghosszabbítását reméli.

Jobb fizetéssel szereznének munkaerőt a turizmusban
Megvalósítható a bérek erőteljes emelése a turizmusban, a bérszínvonal emelésének szükségessége egyértelmű Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének újonnan megválasztott elnöke szerint.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo