Ideje odafigyelni a mobilra

Fordulat az e-kereskedelemben: a Criteo kutatási eredményei szerint hamarosan több vásárlás történik mobilon, mint asztali gépen. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Fotolia

A Criteo a napokban tette közzé a mobil kereskedelemről készített jelentését 2016. első félévére vonatkozóan. A jelentés betekintést nyújt a fogyasztók vásárlási szokásaiba, és előrejelzést is tartalmaz a mobil kereskedelem globális jövőjére nézve. Rámutat arra, hogy tovább nő a mobileszközök használata, és azok a kiskereskedelmi vállalatok, amelyek felismerik ezen trend nyújtotta lehetőségeket, sikerre számíthatnak a soron következő kiemelt vásárlási időszakokban.

„Magyarországon minden ötödik e-kereskedelmi vásárlás már jelenleg is mobil eszközön történik – okostelefonon vagy tableten, de ennek további növekedése várható az elkövetkezendő években, ahogy Németországban is történt az elmúlt néhány évben. Az okostelefonok már jelenleg is az m-kereskedelem legfontosabb eszközei, és szerepük az egész e-kereskedelmi területen tovább nő. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak” - nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója. (Nem véletlen, hogy a Google is előnyben részesíti a mobilbarát weboldalakat!)

A Criteo kutatása azt mutatja, hogy a kiskereskedelmi szektor fordulóponthoz ért, és a márkák már nem hagyhatják figyelmen kívül a mobil platformokat, mivel jelenleg elsősorban ezeken keresztül zajlik az e-kereskedelmi forgalom nagyrésze. A technológiai fejlesztések megkönnyítették a mobileszközön történő vásárlást, de a hirdetők számára kihívást jelent minden környezetben megcélozni a fogyasztókat. A kiskereskedelmi vállalatoknak stabil jelenlétet kell kiépíteniük az alkalmazások és a mobil web területén, és az árbevétel felfuttatása érdekében mobil célzási stratégiákat kell kidolgozniuk ahhoz, hogy a böngészés és a vásárlás során valóban bárhol és bármikor kapcsolatba tudjanak lépni az ügyfelekkel.

Mobil nélkül? Öngyilkosság
Amikor az emberek nagyobb része már mobilról netezik, sőt, a fogyasztók egyre nagyobb része a telefonjáról vásárol, a nem mobilbarát oldalak biztos kudarcra vannak ítélve. A megoldás a fejlesztés, és nem dőlhetünk hátra, ha az oldal reszponzív. Ez csak az első lépés – emelte ki Sepsey Barna a Piac&Profit által szervezett konferencián.
A mobil vásárlás dominanciája

Tovább nő az asztali gépen vagy mobileszközön keresztül az interneten böngészők és vásárlók száma, és több tranzakciót rögzítenek mobileszközön, mint a hagyományos internetes csatornákon. Azok a kiskereskedelmi cégek, amelyek – mind az alkalmazásokon belül, mind a mobil interneten – ennek megfelelően optimalizálták a mobil vásárlási élményt, hamarosan maguk mögött hagyhatják versenytársaikat, és forgalmuk is jelentősen emelkedhet:

A 2016. első fél évében a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalatainak mobil eladásai 17 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest – így arányuk jelenleg 46 százalék az összes e-kereskedelmi tranzakción belül. Kelet-Közép-Európában a piacvezető kiskereskedelmi cégek mobil részesedése 25 százalék, ezzel szemben Japánban és az Egyesült Királyságban már nagyobb értékesítési forgalom zajlik mobileszközökön, mint asztali gépeken.  A mobil csatorna kiskereskedelmi tranzakciókon belüli részesedése Brazíliában, Ausztráliában és Franciaországban nőtt a legjobban.

Okostelefon-központú vásárlók

Az okostelefon, – mint preferált vásárlási eszköz – pozícióját tovább erősíti a tranzakciók lebonyolítását egyszerűsítő funkciók továbbfejlesztése, pl. az ujjlenyomat-felismerés. A mobilbarát kiskereskedői weboldalak számának bővülésével a mobil tranzakciók száma is nő. Az okostelefon-központú célközönség eléréséhez minden kiskereskedelmi cégnek érdemes az alkalmazáson belüli vásárlást és a mobil internetet is lefedő, mobilközpontú marketingstratégiát kidolgoznia:

Mobil vagy halál
Világszerte gyorsan nő a mobileszközökön megtekinthető tartalmak iránti igény, így csak azok a médiavállalatok lehetnek sikeresek, amelyek képesek az ezekre optimalizált tartalmakat előállítani, illetve a megcélzott fogyasztókat elérő reklámmegoldásokat kínálni a potenciális hirdetőknek,
Most először fordult elő, hogy minden globálisan jelentős piacon a mobil tranzakciók többsége okostelefonon zajlott. A jelentés rangsort állított fel a mobil csatorna kiskereskedelmi tranzakciókon belüli részesedése alapján. Kiderült, hogy a konverziós arány a legtöbb mobilbarát webhellyel rendelkező országban (Japán, Egyesült Királyság és Dél-Korea) volt a legmagasabb.

A fejlett alkalmazások nagyobb költést generálnak

A legnagyobb kiskereskedelmi cégek ötletes, könnyen kezelhető és hasznos vásárlási alkalmazásokat fejlesztenek annak érdekében, hogy a fogyasztók gördülékenyen hajthassanak végre tranzakciókat mobileszközön is. Az olyan jellemzők, mint a kezdőképernyőn való elhelyezés, az azonnali betöltés, az offline tartalom, a „push” értesítések, a személyre szabás és a natív funkciókhoz biztosított hozzáférés gazdagabbá és vonzóbbá teszi a vásárlási élményt a fogyasztók számára. A gazdag funkcionalitású környezetet, és több eszközön is egységes, következetes és releváns élményt nyújtó márkák jó eredményeket érnek el az ügyfélmegtartás és a konverzió terén.

A fejlett mobil alkalmazással rendelkező kiskereskedelmi cégeknél 2016. második negyedévében a mobil ügyletek 54%-át generálták alkalmazáson belül, szemben a 2015-ös 47%-kal. Az alkalmazásokban jóval több a lezárt ügylet, mint más digitális vásárlási csatornán, a konverziós arány pedig a mobil internet esetében megszokott érték háromszorosa. Most először fordult elő, hogy a mobil alkalmazásokban magasabb volt a rendelési érték, mint az asztali gépes és a mobil internetes csatornán: a vásárlók az alkalmazásokban átlagosan 127 dollárt költöttek, szemben az asztali gépen költött 100 dollárral és a mobil interneten forgalmazott 91 dollárral.

A fejlettebb mobil alkalmazások tulajdonosai 90%-kal több konverziót értek el, mint az ilyen téren kezdő kiskereskedelmi cégek.  A mobil kereskedelem 2016. első félévi állapotáról készített jelentés (Criteo H1 2016 State Of Mobile Commerce) teljes szövege innen tölthető le.

Attól, hogy kicsi, még lehet profi
A mikrovállalkozásoknak éppen annyira, ha nem még inkább szüksége van a lehető leghatékonyabb infokommunikációs szolgáltatásokra, mint nagyobb versenytársaiknak, csak éppen arra általában kevesebb forrást tudnak elkülöníteni. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftverek, webes alkalmazások kiváló megoldást nyújthatnak számukra.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo