Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál

Örökérvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Időtlen trükk, de érdemes ésszel alkalmazni - Kép: SXC

Az ember akkor érzi igazán valaminek a szükségét, ha a hiányát érzi. Nem véletlen, hogy ezt a két kifejezést gyakran egyenértékűként is használjuk. Ezt a tudást vetik be a marketingben, amikor az „utolsó darabokat” árulják valamiből, vagy amikor a polcra csak 1 terméket tesznek ki, pedig a raktárban még van 100. Az utolsó elérhető termék felébreszti a vásárlóban a sürgősség érzését, ami az egyik legfontosabb lépés a vásárlás felé vezető úton.

A sürgősség kulcsszerepe

Ha az érdeklődő nem érzi szükségesnek az azonnali vásárlást, későbbre halasztja, és nagy eséllyel el is feledkezik róla, vagy meggondolja magát. Különösen igaz ez az internet világában, ahol a szörfözők villámsebességgel kattintgatnak egyik oldalról a másikra, és elenyésző az esélye, hogy eszükbe jusson később visszatérni egy korábbi helyre.

Képzelje el, hogy a boltban megtetszik egy nadrág, ám kicsit drágának tartja, ezért még habozik a megvásárlásán. Az eladó figyelmezteti, hogy holnap lecserélik az egész kollekciót, ezért már csak ma estig veheti meg a nadrágot. Ugye rögtön fontosabbnak érzi ugyanazt a ruhadarabot? Az online marketing során még inkább szükséges az ilyen módszerek alkalmazása, ezért reklámszövegének nem csak a vásárlást kell ösztönözni, hanem meg kell előzni a halogatást.

Miért nem vásárol a nézelődő?

A legtöbb ember információt keres a neten, nem rögtön vásárolni akar. Ezért először körülnéznek, olvasgatnak, így szemlélődnek az Ön oldalán is. Ha a képernyő minden négyzetcentiméteréről a „Vedd meg!” felirat ordít rájuk, gyorsan menekülőre fogják, hiszen jóformán még azt sem tudják, mit és miért kéne vásárolniuk. Tudjuk, hogy az emberek nem szeretik, ha el akarnak adni nekik valamit, ellenben imádnak vásárolni. Tehát vásárolni is fognak, ha meggyőzzük, és nem elriasztjuk őket.

Akkor sem fog létrejönni az üzlet, ha a nézelődőnek nagyon tetszik a termék, lehengerelte a reklámszöveg, viszont úgy érzi, még ráér a döntéssel. A halogatásból szinte soha nem lesz vásárlás. Ezért ne hagyja, hogy a leendő vevő csak ráérősen szemlélődjön. Ha már eljutott addig, hogy megismerte a terméket, és elnyerte a tetszését, vegye is meg. Ebben segít a hiányérzet felkeltése, a halogatás megszüntetése.

Hogyan lehet ezt a gyakorlatban ügyesen használni?

Következő cikkünkből három örökzöld tippet kaphat ehhez!

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo