Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt

Sok vállalkozó számol be arról, hogy sosem az ötleten csúsznak el a marketinges dolgai, hanem inkább a gyakorlati megvalósításon. Leginkább a tudatos tervezés és a következetes kivitelezés az, ami gondot okoz. És így van ez a karácsonyi kampánynál is. Az alábbi, szakértőnk által készített karácsonyi kampány sablon segítségével idén kínlódás nélkül, idejében, összeszedett év végi kampányt lehet útjára indítani.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

Karácsonyi kampány lépésről lépésre

1. Termékünkből karácsonyi ajánlat

lőször is gondoljuk át, hogy a termékünket, szolgáltatásunkat, hogyan lehet karácsonyi ajánlatba csomagolni. Érdemes megfigyelni, hogyha bármilyen egyszerű, hétköznapi tárgyat karácsonyi mintás csomagoló papírba csomagolunk, annak egyből megváltozik a funkciója és az értéke. Gondoljuk ki, mi lehet az a „csomagoló papír”, amitől most év végén, aktuális lesz a cégünknél vásárolni.

2. Rendeljünk hozzá célközönséget!

Lehet, hogy többféle célközönségnek is tetszene az ajánlatunk, de ha ezek a célcsoportok több ponton is eltérnek egymástól, nem szólíthatjuk meg őket ugyanazzal a szöveggel és üzenettel, hanem érdemes lesz külön kommunikálni nekik. Például üzletemberek, kismamák, 50+ korosztály, tinik, egyes szakma képviselői, stb, ezek mindenkinél más lehet a probléma, így más megközelítést is igényel.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Hiába tűnik úgy, hogy messze vannak még az ünnepek, valójában épp időben vagyunk ahhoz, hogy nyugodtan fel lehessen készülni az év minden kereskedő szempontjából legfontosabb időszakára. Aki nem készül fel, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
3. Útvonaltervezés, avagy képzeljük el előre a folyamatot!

Tervezzük meg, hogyan jut el az üzenet a kiválasztott célközönségnek. Mi lehet az a marketing csatorna, ahol a célcsoport találkozik az ajánlattal? Gondoljuk át, kik lehetnek azok, akik viszik a hírünket, és segíthetnek a népszerűsítésben.

Sőt, ma már arra is van hatékony eszköz, hogy ne csak egyszer jusson el az ajánlat ugyanahhoz az érdeklődőhöz, hanem az ajánlat kövesse a kiválasztottat, mint egy hőkövető-rakéta. Ez a remarketing, ami például már a Google Adwords és a Facebook segítségével is hatékonyan működtethető. Lehetőség van azokhoz szólni újra, akik egyszer már találkoztak az ajánlattal, de még nem döntöttek mellette, jártak a honlapon, de nem vásároltak. (Itt részletesen olvashat a remarketing nyújtotta új lehetőségekről.) Érdemes tehát több lépcsős folyamatban is gondolkodni.

4. Vevővonzó tartalom a kampány lelke

Ahhoz, hogy a kampány sikeres legyen, vevőszerző szövegre is szükség lesz. Ezekkel a lépésekkel célszerű összeállítani a tartalmat: mi az üzenet; mi a vevő haszna, ha megrendeli, hiszen erre kell építeni a kommunikációt (miért éri meg, és mit nyer vele); ne maradjon ki: mit kell tennie ahhoz, hogy az övé legyen, a végén ösztönzéssel és a határidőre figyelmeztetéssel. (Abban is segítünk, hogy hogy kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad!)

5. Ne halogassuk, amíg már késő lesz!

A halogatás csak egy újabb kudarcot eredményez. Az ötlet még nem elég, időben neki kell állni a kivitelezésnek. A karácsonyi kampányt nem lehet karácsony előtt egy héttel elkezdeni. Most kell nekiállni és végiggondolni a fenti lépéseket! Ha egyedül nem megy, vagy a napi üzletmenet nem engedi, hogy kellő időt fordítsunk rá, akkor érdemes segítőket bevonni, de semmiképpen nem érdemes kihagyni ez az idei karácsonyi szezont! (A céges ajándékok és üdvözlőlapok megtervezésével se várjunk már sokáig!)

Szilágyi Tímea mikromarketing.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo