Így lehet kontrollálni a partnereket

Több partner munkáját kellene egyszerre ellenőrizni, de képtelenség teljesen átlátni, ki és pontosan mit csinál? Egy valós példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet összefogni egy országos viszonteladói hálózatot CRM-mel.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/2nix

A Columbus Klíma a hazai klímatechnológiai piac meghatározó vállalkozása, amely országos viszonteladói hálózattal rendelkezik, nagykereskedelmi tevékenységet folytat. Ügyfeleik megfelelő kiszolgálásához elengedhetetlen a megfelelő kapcsolattartás.

A cégvezető filozófiája, hogy az eredményes értékesítés érdekében minden feltételt megad partnereinek. Ő kezeli és finanszírozza a központi marketinget és a megszerzett érdeklődőket szétosztja a partnerek között.

A problémája az volt, hogy nem tudta nyomon követni, hogy végül hogyan alakult az értékesítés, sőt még azt sem, hogy a partnerek felvették-e egyáltalán a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Ráadásul a statisztikai adatok is csak a marketing hatékonyságát mutatták ki. Amikor a főszezont követően kiderült, hogy az érdeklődők többségét fel sem keresték a partnerek, eldöntötték, hogy kell egy rendszer, amivel, szemmel tarthatják ezeket a folyamatokat. Az alap elvárás az volt, hogy követhető legyen a partnerek munkája valamint az értékesítési folyamat. CRM-et választottak erre a célra.

A kezdeti szakaszban, az igényfelmérés során kiderült, hogy problémáik többrétűek. Szükségük volt egy olyan rendszerre, amiben mindenki el tudja végezni a saját munkáját, és egységesen koordinálhatják az egyes folyamatokat.

Mire jó valójában a CRM?
Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.
Végül megszületett a vállalat és a partnerek számára is megfelelő kompromisszumos megoldás. A bevezetést jelentősen megkönnyítette, hogy a CRM rendszer kezelését egy felelős kollégára bízták, aki abszolút átlátja a folyamatot és pontos elképzelésük voltak arról, hogy milyen adatokat szeretnének látni.

A koncepció az volt, hogy a felelős kolléga egy központi modulban vezeti az érdeklődőkkel kapcsolatos adatokat és a partnerek tevékenységét, akiknek nagy része szintén a CRM-ben dolgozik. Ezen kívül van egy másik modul, amelyhez bizonyos partnerek is hozzáférnek korlátozott felhasználóként. Az ebbe kerülő érdeklődők szétosztásra kerülnek a partnerek között, akik az adatlapon felvett mezőkben beállítják többek között azt, hogy felvették-e a kapcsolatot az érdeklődővel. Az igazán motivált partnerek külön-külön modulban dolgoznak. Itt nem csak a Columbus-tól kapott érdeklődőket, hanem sajátjaikat is kezelhetik.

A CRM bevezetése előtt a cégvezető emailben értesítette egyesével a partnereket arról, ha új érdeklődőt rendelt hozzájuk, ami sok időt vett el. Ezt automatizálták, így egy előre megírt sablont kapnak meg automatikusan a partnerek. Automatikus emlékeztetőket állítottak be arra az esetre, ha az érdeklődőt több napja nem keresték/nem érték el, vagy ha az érdeklődő nem döntött bizonyos ideig.

A nyári főszezon végén a riportokból pontos képet kapnak arról, hogyan alakult a mostani szezon. Így kiderül, hogy milyen hatékony volt a lezárás, ha sikertelen volt, mi volt az oka. Tudják ellenőrizni a partnerek egyéni teljesítményét, és azt is, hogy melyik márka volt a legnépszerűbb.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt.

 

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo