Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged

A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.

Ilyenkor kell újabb közönségek után nézni. A The Pitch Education blogjának vendégszerzője, Farkas Zsolt öt különböző célzási módszert mutat be, melyekkel jó eséllyel beletrafálsz ismét egy-egy profitot termelő közönségbe.

A lookalike (hasonmás) közönségekről feltételezhetően már hallottál. Ha nem, akkor új világ fog kitárulni előtted! Általában, ha valaki már ismeri a lookalike közönség lehetőségét, akkor a Facebook-oldal lájkolóihoz hasonló közönségeket hoz létre. Léteznek azonban ennél szofisztikáltabb célcsoport-meghatározások is, melyekkel jó eséllyel közelebb kerülhetsz a célodhoz.

Ügyféllista alapú lookalike közönség

Jellemzően minden cégnek megvan a vásárlók e-mail-címe, melyeket sok esetben nem használnak másra, mint hogy havonta küldenek nekik 1-1 spamszagú üzenetet, és úgy hiszik, le is van tudva az e-mail-marketing. Ez azonban nagy hiba!

Sokkal hatékonyabb felhasználási módja is lehetséges az e-mail-listának. Létre lehet hozni egy ún. „egyéni közönséget”, melyben az e-mail-feliratkozóid lesznek.

Vagyis a Facebook összepárosítja az e-mail-címeket a Facebook user ID-kal. (Megj.: általában 30-50 százalékát találja meg a felhasználóknak, mivel, ha valaki nem azzal az e-mail-címmel regisztrált a Facebookra, mint amivel a listán szerepel, akkor a Facebook is tehetetlen.) Utána pedig ezt a listát mintaként felhasználva létre tudsz hozni egy lookalike közönséget, amelyben olyan emberek lesznek, akik hasonlítanak a vásárlóidra.

Azt, hogy mennyire legyenek hasonlóak versus milyen tág legyen a lista, te határozod meg egy 1-től 10-ig terjedő skálán. Értelmszerűen az 1-es esetén a leghasonlóbb emberek kerülnek be a listába, a 10-esnél pedig inkább a mennyiség fog dominálni. (Bár hallottam már olyat, hogy az utóbbi konvertált jobban.)

Kép: 7 blog

Engagement alapú lookalike közönség

Semmi kétség, hogy az engagement (vagyis amikor egy user interaktál a hirdetéseddel) jó indikátora egy kampány/hirdetés sikerességének. Jellemzően korrelációt lehet kimutatni a magas engagament és a sok konverzió között.

Ha valaki interakcióba lép egy hirdetéssel, akkor egyrészt segít nekünk az organikus elérésben, másrészt ez azt mutatja, hogy valami megragadta a figyelmét.

Mondanom sem kell, hogy ezek a userek számunkra sokkal értékesebbek, mint akik simán csak átscrolloznak a hirdetés felett.

Az első lépés, hogy létrehozol egy engagement alapú remarketing-listát (egyéni közönséget), melyet ezután mintának használsz, amikor beállítod a lookalike közönséget. Viszont itt is több opciód van. Videó, lead hirdetés, canvas hirdetés és Facebook-oldal szerint is szegmentálhatsz engagement alapon. Értelemszerűen, ha korábban nem volt lead form-od, vagy canvas hirdetésed, akkor ezek az opciók kiesnek.

Amit én a leggyakrabban használok, az a Facebook-oldal alapú remarketing-lista. Itt azokra tudok célozni, akik vagy a posztokkal vagy a hirdetéseimmel léptek interakcióba.

Kép: 7 blog

„Time on site” alapú lookalike közönség

Ha valaki sok időt tölt a weboldaladon – és feltételezzük, hogy nem a konkurencia kémkedik –, akkor a látogató jellemzően releváns tartalommal találkozik, melynek következtében elindul a konverziós tölcséren és a munkamenet végeztével jó eséllyel potenciális lead fázisba kerül.

Ilyenkor egy jól célzott remarketing-kampány akkor is hozhat a konyhára, ha csupán a legtöbb időt az oldalunkon töltő felhasználókat célozzuk meg újabb hirdetésekkel.

De létre tudunk hozni olyan lookalike közönséget is, amelynek alapjául a korábban felállított idő alapú remarketing-lista szolgál.

Kép: 7 blog

Weblap-forgalom alapú lookalike közönség

Amikor egyéni közönségeket állítasz be, akkor lehetőség van a weboldal-forgalmad alapján különböző listákat létrehozni, melyeket a legtöbb esetben remarketing kampányokra szoktak használni.

Az egyik ilyen opció, amikor egyes weblapok látogatóit gyűjtöd egy listába. Bennük az a közös, hogy mindegyik járt egy termékoldaladon vagy kategóriaoldalon.

Ezután megfogod ezt a listát, és létrehozol belőle egy lookalike közönséget. A hirdetés, melyet majd futtatni fogsz erre a közönségre, mindenképpen arról az adott termékről (vagy termékkategóriáról) szóljon, amit az eredeti közönség nézett, mivel olyanoknak fogsz megjelenni, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek.

Kép: 7 blog

LTV alapú lookalike közönség

A Facebooknak az utóbbi időben egy kiemelkedő fejlesztése volt az ún. „lifetime value” alapú lookalike közönség lehetősége.

De miről is van szó? Azt már az egyes pontban érintettük, hogy lehet vásárlói e-mail-lista alapján lookalike közönséget létrehozni. Viszont most annyival megspékelték a dolgot, hogy az e-mail-címek mellett fel lehet vinni a rendszerbe a vásárlók értékét. Vagyis, ha „A” felhasználó „X” értékben vásárolt, „B” felhasználó meg „5X” értékben, akkor a Facebook súlyozottan fogja figyelembe venni B felhasználót a hasonló célközönség keresése során.

Ezáltal jobb eséllyel juthatunk el azokhoz egy lookalike közönségcélzás során, akik többet hagynak a kasszánál, magasabb a vásárlási hajlandóságuk.

Kép: 7 blog

Pár jó tanács, melyet érdemes figyelembe venni, amikor a listádat készíted.

  1. Használd a Facebook által javasolt template-et.
  2. Ne csak a magas vásárlói értékkel bíró vevőket tedd bele a listába, hanem azokat is, akik kis értékben vásároltak. Ezáltal fog tudni a Facebook különbséget tenni az egyes felhasználók között, mely előnyödre fog válni a lookalike közönség létrehozásánál is.
  3. Ne használj negatív számokat a listában. Ezt csak azért írom, nehogy valaki így akarja kifejezni, hogy az adott vásárló nagyon nem fontos neki.
  4. Ne használj pontokat vagy vesszőket a számoknál, bezavarhat a Facebooknak az értékek felismerésében.
  5. Használj minél több megkülönböztető adatot a listában. Az e-mail-cím mellé fel lehet tölteni összesen 14 további adattípust (pl. név, telefonszám).
A legnagyobb hiba a Facebook-marketing területén, ha az ajánlatod „hőmérséklete” nem egyezik a célközönségével. Vagyis a márka számára ismeretlen embereknek rögtön konkrét ajánlatot mutatni nem éppen bölcs dolog. Kivéve, ha ezek az emberek nagyon hasonlítanak azokhoz, akik neked a törzsvásárlói bázisodat adják.

Ezért igazán nyerő az LTV alapú lookalike, mivel lehetőséget ad átugrani 1-2 szintet a konverziós tölcsérben.

Szerző:

Farkas Zsolt

Ügyvezető,

7 Digits Growth Marketing Ügynökség

Címlapkép: SXC

Forrás: Pitch Education

A Facebook új küldetése: közösségépítés egy jobb világért
Múlt héten megváltozott a Facebook. Nem azért, mert elérte a 2 milliárdot a felhasználók száma. Hiszen néhány millió felhasználó ide vagy oda, igazán nem számít már ezen a szinten. A közösségi hálózat küldetése változott.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo