Így nem éri kellemetlen meglepetés a költözés után

Egy céget költöztetni nemcsak nagy feladat, hanem kockázat is, hiszen nem biztos, hogy az ügyfelek az új üzlethelyiséget is megtalálják. A digitális korszakban pedig már nem elég egy táblát kitenni a régi boltra az új cím elérhetőségeivel: az online világban is jeleznünk kell, hogy máshol keressenek.

Kép: sororitystylista.com

A költözés mindig stresszes feladat, különösen, ha az egész üzletünket költöztetjük el. A dobozok be- és kipakolása mellett ugyanis még az üzletmenetet is fent kell tartani és arról is gondoskodni kell, hogy az ügyfelek az új helyen is megtalálják cégünket. (Itt adunk néhány tippet és egy jó ellenőrző listát az új hely kereséshez!) Nem kis szervezési kihívás, és ha minden a helyére került, akkor sokan rádöbbennek, hogy a munkának még nincs vége.

Nem elég ugyanis egy táblát kitenni a régi üzlethelyiségünkre, mivel az ügyfelek az interneten fogják keresni a cégünket, és ha rossz cím van megadva a weboldalunkon, vagy a keresőoldalak nem a megfelelő címre mutatnak, bizony komoly megrendelésektől eshetünk el. De még komolyabb baj is érhet minket: ha az alapvető elérhetőségeink nem stimmelnek (cím, irányítószám, telefonszám, stb) a keresőoldalak motorjai elkezdenek minket hátrébb sorolni a találatok között és a sok éves keresőoptimalizálásba fektetett munkánkat gyorsan elveszíthetjük. Mutatunk néhány lépést, amivel elkerülhetjük, hogy költözés után kellemetlen meglepetések érjenek minket.

Aktualizáljuk a weboldalt

Bármilyen hihetetlen is a legtöbb cég éppen ezt felejti el. Ez az alapvető lépés biztosítja, hogy az interneten minket kereső ügyfeleink biztosan megtaláljanak minket. Fontos, hogy ne csak az „elérhetőségek” alatt tüntessük fel az új címet, hanem minden egyes helyen, amely a régi címünkre mutat, legyen az blogbejegyzés, vagy cikk. Szintén módosítanunk kell a beillesztett térképeket minden egyes helyen ahol ezt megtettük. Ha több helyen is különböző címek szerepelnek, a keresőmotorok összezavarodhatnak és máris pozíciót veszítünk a SEO-ban.

Ne feledkezzünk meg a közösségi oldalakról!

Ne csak a saját weboldalunkat aktualizáljuk, hanem minden felületen frissítsük az adatainkat, amiket használunk, legyen az a Google My Business, Yahoo Local, Bing Places, Yelp, TripAdvisor vagy bármely más alkalmazás, amelyre regisztráltunk. Sokszor előfordul, hogy egyszer valamikor regisztráltunk egy helyi üzletkereső app-ba, vagy adatbázisba és sosem használtuk, de most bizony elő kell szedni minden ilyet és átírni a címet, különben a Google keresőalgoritmusa azonnal büntetni fog.

Elbuknak a hazai márkák a Google tesztjén
Április 21-én megjött a Google új mobil algoritmusa, ami megint csak felülírja a keresőoptimalizálást. Hogy milyen felkészületlenek a magyar vállalatok, az jól látszik abból, hogy egy kutatás szerint a hazai nagy márkaoldalak többsége elbukik a Google új tesztjén.
Nem csak a kereső alkalmazásokat, hanem azokat a felületeket is végig kell bogarásznunk amelyeket marketingcélból használ a cégünk. Így módosítani kell az összes közösségi oldalon elérhető adatunkat: LinkedIn, Facebook, Twitter, Youtube, stb., amelyeken valaha akár csak egyszer is regisztráltunk, még ha évek óta feléjük se néztünk. Ne feledkezzünk meg az olyan appokról sem, mint a Foursquare, vagy a StumbleUp és nézzünk utána a Wikipédiának is.

Automatikus emailek, aláírások, hírlevelek

Ellenőrizzük, hogy az automatikusan küldött leveleinkben (szabadságon vagyok, stb), a dolgozók emailjeibe illesztett aláírásokban és a hírleveleinkben a megfelelő cím van-e megadva. Fontos értesíteni meglévő ügyfeleinket, hogy a címünk megváltozott, hiszen senkinek sem jó ha egy számla, vagy ajánlat rossz címre érkezik és esetleg heteken keresztül kóborol a posta útvesztőiben, amíg – ha egyáltalán – a kezünkbe kerül.

Verjük nagydobra az új címünket

Érdemes az ügyfeleinket a weboldalunkon, a közösségi oldalakon, vagy a céges blogunkon is értesíteni az új címünkről. Posztoljunk fotókat, videókat, amelyeken bemutatjuk az új helyiség előnyeit, (nagyobb, jobban elérhető, stb.) mutassuk meg hogyan a legjobban megközelíthető közösségi közlekedéssel, hol vannak az ingyenes parkolási lehetőségek, stb.

Jó honlapot szeretne? Ezt gondolja át!
Miről beszélgessünk a fejlesztővel, amikor honlapot tervezünk? Mit jelent egy site kitalálásakor a tudatos tervezés? Hogyan alakítsunk ki egy oldalt úgy, hogy később csak a fejlesztésre szánt összeget fordítsuk rá, ne kelljen újratervezni az egészet?
 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo