Jobban mehet az üzlet, ha erre odafigyel

A startupok fő célja, hogy innovatív ötletüket ne csak hazai, de nemzetközi környezetben is sikerre vigyék. Ennek azonban számos buktatója van a nyelvi korlátoktól a kapcsolati tőke hiányán át a nemzetközi vevők felkutatásáig, amire a Start it @K&H inkubátor és az Infinityn International 7 hasznos tippet kínál.

A startupok alapvető célja az, hogy egy egyedülálló és innovatív ötletből nemzetközi szinten sikeres vállalkozást valósítsanak meg. A legnagyobb kihívást azonban kevésbé az újszerű ötlet megtalálása, hanem inkább a határok átlépése jelenti.

„Az anyanyelven, ismert környezetben induló vállalkozások számára az új országok meghódítása nyelvi, kulturális, kapcsolati, piacismereti és pénzügyi szinten is komoly feladatot jelent. Még a mai online környezetben is sokat jelent egy új üzleti kapcsolat megteremtése során a személyes találkozó, bemutatkozás lehetősége” – tájékoztatott Németh Balázs, a K&H Változáskezelés divíziójának vezetője

 Kép: Pixabay

Ahhoz, hogy egy startup fel tudja kelteni a potenciális vevők érdeklődését, ügyfeleket szerezzen, bevételt generáljon, és önálló lábra állhasson – tehát ne függjön mindenáron a befektetői tőkétől, valamint mind a befektető, mind a saját maga elégedettségét biztosítani tudja –, elengedhetetlen minél hamarabb megtervezni, felépíteni és működtetni a sales-marketing gépezetet.

Ez jelentheti ugyanis a hidat ahhoz, hogy a lelkes startupokból ne csak sikeres helyi kkv-k, hanem olyan “scaleup” cégek váljanak, amelyekben akár nemzetközi befektetők is komoly lehetőséget látnak” – hangsúlyozta ki Bukits Róbert, a startupok növekedési fázisának felgyorsításában tevékenykedő Infinityn International alapító-ügyvezetője, a Start it @K&H együttműködő partnere.

Növekedést gyorsító tippek startupoknak:

  1. Ideális ügyfél meghatározása: fontos belelátnunk az ideális vevő döntéshozatali folyamatába, hogy hogyan, miért és mikor hoz meg egy olyan döntést, amikor utánanéz és megvásárol egy adott megoldást/szolgáltatást. Ezek ismeretében tudunk megfelelően reagálni igényeire, és pontosan meghatározni, hol, hogyan és milyen üzenetekkel érjük el.
  2. Az ismertség fél siker: a startupok számára elengedhetetlen, hogy a vevők körében minél hamarabb felkeltsék az érdeklődést a téma/termék iránt, valamint a bizalmat a startup iránt.
  3. Nemzetközi terjeszkedési terv: már a korai fázisban szükséges azon gondolkozni, hogy hogyan valósítható meg a nemzetközi terjeszkedés és bevétel.
  4. digitális tér maximális kihasználása: a kommunikáció mellett értékesítési oldalról is érdemes proaktívan kiaknázni a digitális és a közösségi médiafelületeket, hogy még a döntési fázist megelőzően, minél koraibb szakaszban tudjunk bekapcsolódni a potenciális vevők vásárlási folyamatába.
  5. Lead (vevőjelölt) generálás inbound marketingen keresztül: értékes és releváns tartalommal felkeltjük a potenciális ügyfelek figyelmét, majd az érdeklődési fázisba léptetjük őket. Ezt követően folyamatos bizalomépítési lépéseken keresztül vásárlás-közeli állapotba juttatjuk őket, ahonnan már egy értékesítési kolléga átveheti a lehetőséget az üzlet megkötéséhez.
  6. Összehangolt sales-marketing gépezet: már a kezdeti stádiumban el kell kezdeni a sales-marketing gépezet összehangolt kiépítését, „all-in-one” támogató technológia bevezetését és folyamatos működtetését, hogy a kezdeti tőkebefektetést követően is működjön a startupban rejlő érték kiaknázása ügyfélszerzés, ügyfélmegtartás és bevételnövelés formájában. Így biztosítható, hogy fenntartható növekedési pályára tudjon állni a startup.
  7. Partnerség: egyetlen startup sem lehet önmagában sikeres.Meg kell találni a megfelelő partnereket,akik tőkével, tudással, tapasztalattal, módszertannal, technológiával, kapcsolatrendszerrel és azonnal elérhető, a helyi kultúrát és nyelvet beszélő kiegészítő szakértő erőforrásokkal tudják gyorsítani a startup növekedését.
    Egyre több területen ott vannak a startupok
    Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo