Jövőre is megéri Facebookozni

Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a kisvállalkozásoknak, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket. Ugyanakkor a többségük szerint még mindig megéri a legnagyobb közösségi oldalt használni, hogy elérjék a potenciális és meglévő ügyfeleiket – derül ki a Facebooktippek.hu által készített friss felmérésből.

Az eléréscsökkenések és a más változások ellenére továbbra is a legtöbb vállalkozásnak megéri üzleti célból Facebookozni, a vállalkozások 72,7 százaléka vélekedik így. Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkent a Facebook oldalak elérése, de idén tavaszra eljött az az állapot, hogy a vállalkozások jelentős része nem tudja elérni a rajongóit ingyen. „Ennek fényében érdekes, hogy a növekvő hirdetési költségek ellenére nem csökkent azoknak az aránya, akik szerint megéri a cégeknek Facebookozni” – vélekedett a felmérés kapcsán Lévai Richárd online marketing tanácsadó.

Annak ellenére, hogy az elégedettséget nem érintették a Facebook változásai, a célokat és a Facebook használat módját igen. A leglátványosabb változás a Facebookon történő adatbázis építést érintette, ez ugyanis az ötödik helyről a negyedikre ugrott. De feltűnő az is, hogy az új vevőszerzés és a közvetlen értékesítés egyre fontosabb lett, míg a régi vevőkkel történő kapcsolattartás csökkent.

Mark Zuckerberg ingyenes elérés csökkentő stratégiája láthatóan bejött. A vállalkozások ugyanis egyre rendszeresebben hirdetnek a Facebookon, és egyre több pénzt utalnak a közösségi hálózatnak.

Nem véletlen, hogy arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a Facebookon a második helyre ugrott az egyre többet kell költeni válasz. Az első helyen továbbra is az van, hogy nem jelenik meg minden bejegyzés a rajongóknak.

Ugyanakkor érdekes, hogy kevesebbeknek jelent gondot, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából. A Facebook trendibb nem lett, éppen ezért ez a válasz inkább arra utal, hogy a cégek már nem egy népszerű eszközt látnak benne, hanem egy olyan kötelező elemet, ami kezd beépülni a mindennapi marketingükbe.

Ugyanakkor örömteli, hogy a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot. A Google pluszon, a LinkedIn-en és az Instagramon egyértelműen többet kommunikálnak a cégek, a YouTube és a Pinterest aktvitás nagyjából változatlan, a Twitter és a Foursquare jelenlét azonban jelentősen csökkent.

Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok
A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo