Kenyérbutik: abszolút prémium

Átfogó koncepció részeként készült el a budai a Brót Pékség. A lila-fehér villa Bagatelle vendéglátóhely alsó szintje egy kenyérillatú mesevilág.

Csák László (balról) és Wirtz Albrecht
Kép:PP/Kádár Lajos

Amikor 2010-ben a Villa Bagatelle aljában a Brót Pékséget megnyitották, Budapesten alig volt olyan pékműhely, ahol hagyományos módon, kovásszal készítették a kenyeret. Ezért a tulajdonosok, Wirtz Ágnes és Wirtz Albrecht egy saját sütődét is nyitott, ahol a német és a magyar tradíciókat ötvöző, magas minőségű, egészséges pékáru készül. – Sokszor a „helyben, frissen sütöttként”kínált pékáru előre fagyasztott, adalékanyagokkal teli, miközben egyre nagyobb az igény a hagyományos, egészséges módon készült kenyerekre. Volt egy hatalmas szükséglet, nekünk pedig egy nagy álmunk – mondja Wirtz Albrecht.

Nem használnak adalékanyagot, vegyszert, színezéket, sem tartósítószert. Friss és tiszta hozzávalókkal dolgoznak, és időt szánnak az ízre és a minőségre: sütőpor helyett a kenyeret, ahogy régen is, 18–20 órán át kelesztik. A csúcstechnológiáról is lemondtak, kézzel formázzák szépre a bucikat.

A nyitást megelőzően a tulajdonosok a pékműhely vezetőjével, Csák László pék- és cukrászmesterrel közösen gyűjtötték össze a szükséges tudást Németországban, Ausztriában és Franciaországban. Az ötlettől a nyitásig két év telt el, mert vallják, hogy a minőség megteremtéséhez idő kell, sok tapasztalat, amit nem szabad a gyors pénzszerzés érdekében feláldozni. A pék- és cukrászmesterek kreativitásának is van hely: az új ötleteket rendszeres kóstolásokkal tesztelik. Azt vallják, hogy a jó alapanyagok mellett a jó csapaton múlik a siker, ezért együtt tűzik ki a célokat, amelyeket együtt szeretnének elérni.

A klasszikus és a laza
Sikeres péksztoriból több is van ám! A pék – csak így emlegetik a környékbeliek az alig egy éve nyitott Pékműhely tulajdonosát. A cégvezető a vevőkkel kialakított bensőséges kapcsolatra esküszik és mára ő tanít másokat, pedig nem ebben a szakmában kezdett. Itt találja vele készült interjúnkat.

A minőségből nem adnak alább, a lazaság zsigerből jön a Butter Brothersnél. Minden más, a berendezéstől az árakig, változhat. Itt olvashat róluk részletesebben.

A kínálat „high-end”, és a maguk módján megújított klasszikusok sem az árérzékeny réteget célozzák. – Sok a törzsvendégünk, az ő visszajelzéseik alapján folyamatosan fejlesztünk. A saját műhely miatt rugalmasak tudunk lenni, akár napról napra fejlődni. Vevői igényekre reagálva született meg például a paleokollekciónk, ami számunkra is meglepő gyorsasággal vált nagyon sikeressé, így folyamatosan bővítjük. A keresletre válaszolnak a biotermékek is. A drágább alapanyagok ellenére van rájuk kereslet. Kevés helyen fektetnek ekkora hangsúlyt az ilyen típusú igényekre, mint nálunk.

„Reggelizős típusnak” vallja magát a tulajdonos, napjának meghatározó része ez az étkezés. Ezt az élvezetet szerette volna mások számára is elérhetővé tenni. Bejött. Ahogy több a vendég, a cég is nő – de csak addig, amíg a mennyiség nem megy a minőség rovására.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo