Kicsi a #, de erős

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Először egy kis érdekesség, nézzük meg, hogy honnan is indult a #hashtag sztori. Chris Messina feltaláló azzal töltötte mindennapjait, hogy próbált egy őrült nagy, az internetezés élményét átíró találmányt kiagyalni. Mindeközben megalkotta a #hashtag-et, ami, bárszerinte egy igen bugyuta ötlet, ennek ellenére villámsebességgel elterjedt. „Rengeteg időt töltöttem el a technológiákon dolgozva abban a reményben, hogy megreformálhatom a közösségi médiát, és valami igazán hasznos dolgot találok fel – de ahelyett, hogy ezek egyike is működött volna, csak egy őrült, buta találmányom kapott lángra, és terjedt el a világban…”

A #hashtag-ek gyakorlatilag kategorizálják a posztokat, a hozzászólásokat az adott felületen.  De ha csupán azt gondoljuk, hogy a jelecske szövegbe illesztésével csak a kommunikációs folyamatokat tudjuk kategorizálni, akkor tévedünk, Sokkal több lehetőség rejlik a roppant egyszerű ötletben. A #hashtag a cégünk marketingjének egy olyan része lehet, ami egyszerűen fogalmazva, látványosan pénzt is hozhat.  Napról napra egyre több platform támogatja a hashtag-ek használatát, így ma Facebook, a Google+, a Linkedln, a Pinterest, az Instagram, sőt, a Twitter is alkalmas ezek használatára.

Felmerülhet a kérdés, hogy egy # jelből hogyan lesz bevételünk. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás szempontjából a hashtag-ek igen fontos szerepet töltenek be.

Kép: Pixabay

A hashtag abban segít, hogy egy kulcsszó vagy kifejezés elé illesztve sokkal egyszerűbben lehet rákeresni az adott témára, így a cégünkre is. Ha a posztjaink, a bejegyzéseink, a képeink alatt létrehozzuk a #hashtag-gel ellátott kulcsszavakat, arra rákattintva az érdeklődők minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el.

Nézzünk egy egyszerű példát. A cégünknek, termékünknek, márkáinknak van Facebook oldala. A Facebook egyre intenzívebben áttér a hashtag kifejezések eladására, így a reklám célra történő használatban sok kis forint rejlik, óriási üzlet. Magyarul vennünk kell #szavakat, amik elvezetik az ügyfeleket hozzánk, mintegy irányítótábla. Minél többször használjuk ki ezt, annál nagyobb elérést generálhatunk, annál könnyebben találnak az oldalunkra, termékünkre.

Hogyan is használjuk hatékonyan a #hashtageket? A szakértők szerint néhány roppant egyszerű lépéssel igen sikeresek lehetünk.

Öt tipp, hogyan gyűjtsünk követőket az Instagramon!
Mivel az Instagram szépen terjed itthon is, ráadásul egyre több cég használja, tényleg érdemes elmerülni benne. Azonban itt sem mindegy, hogyan fogunk hozzá a követők gyűjtéséhez: ehhez adunk most tippeket.
Egyszerűség

Ha új hashtag-et szeretnénk használni, a legfontosabb szabály, hogy legyen könnyen megjegyezhető, egyszerű. A kevesebb ebben az esetben több, egy-két szó, egy frappáns rövidítés a sikeresség kulcsa. A hashtag mindig egybe írt szavak kapcsolódása, ezt ne feledjük! Mondhatni ez a fő szabály! A szakemberek szerint a humor és a hasznosság lehet a csapásirány a hatékonyság felé vezető úton.

Egyértelműség, határozottság

Amennyiben teljesen új hashtag-et szeretnénk bevezetni, nagyon jó módszer, ha néhány szóban összefoglaljuk a lényeget, mintegy elmagyarázzuk, hogy pontosan mit szeretnénk kifejezni vele. Ne essünk abba a hibába, hogy népszerű jelölést használunk, ám az nem illik a márkánkhoz. Egy-egy ütős, vicces, egyértelmű, klassz szó sokkal többet hozhat. A hashtag kötődjön a termékünkhöz, a márkánkhoz, a vállalatunk profiljához.

Releváns információk

Említettük már, hogy a kevesebb, néha több, és ezt a hashtag esetében fontos megjegyezni. Csak azért ne zsúfoljuk tele a posztunkat vele, hogy minél többen lássák, mert így zavaros és átláthatatlan lesz. Hosszú távon káros hatású, sok negatív visszajelzés érkezhet, amit majd nem győzünk jóvátenni újabb bejegyzésekkel. A sok hasthtag spam-nek tűnhet, amit senki nem kedvel.

Vágjunk bele bátran, hashtag-eljünk, hiszen roppant sok remek lehetőséget rejt, amit a vállalatok is erősen kiaknázhatnak a következő időszakban. Ma már a legtöbb közösségi oldal lecsapott a lehetőségre, a statisztikai adatok igen biztatóak.

A közösségi média pörgetheti a személyes bizniszt
Egy kis stratégia és némi erőfeszítés, és máris hasznos üzleti kapcsolatokat szerezhetünk a közösségi média segítségével. A közösségi hálózati oldalak, úgy mint a Twitter, vagy a nálunk is egyre népszerűbb LinkedIn a szakértők szerint hihetetlen sok kiaknázatlan lehetőséget rejt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo