Kolbászosok hódítják meg a gasztropiacot?

Időszakonként más és más ételféleségek válnak az elsőszámú kedvenccé. Egy ideje a kürtőskalácssütők kezdtek el rohamosan terjedni, aztán a kézműves hamburgeresek sokasodtak. Két-három esztendeje a vietnamiak kedvelt levese, a pho tört be a magyar piacra, és a hozzáértők jóslatai szerint hamarosan a bélbe töltött, fűszeres, darált hús kezd hódítani.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy-egy divat felfutásakor gomba módra szaporodnak a hullámra felülő vállalkozások. Míg pár éve csak amerikai gyorsétteremben lehetett hamburgerhez jutni, ma már pár sarkonként találunk egy „kézműves” burgerezőt. Mivel már nem egyedi a dolog, kimagasló minőség nélkül esélye sincs az újabb szereplőknek. A vietnami pho leves egyre népszerűbb, de lássuk be, mint ahogy egy osztrák étteremben sem érdemes megkóstolni a gulyást (hacsak nem tudható, hogy magyar szakács főzte), az ázsiai ételt sem biztos, hogy nekünk kell terjesztenünk. Mindenki szívesebben ül be egy olyan egzotikus vendéglőbe, ahol tudja, a szakács az adott országból származik. Hisz hiába a szaktudás, az ember hajlamos abban bízni, hogy az „anyatejjel magába szívott” receptismeret lesz az igazi.

Ezt figyelembe véve úgy tűnik, most jött el a magyarok ideje: az előjelzések szerint a jövő újabb slágerétele a kolbász lesz. Mi, magyarok kétség kívül értünk hozzá, hogyan kell jól elkészíteni, bár a bajor, fehér színű változatot is sokan fogyasztják szívesen, ahogy a berlini currywurst is nemzeti eledel. A külföldiek érdeklődnek, bár szükség van egy kis biztatásra még a "hot dog-szerű, de mégsem az" ételnél.

Kép:Pixabay

Összefogás és jó marketing – ez kell az éttermeknek
A beszállítói kapcsolatok javításában, a hatékonyabb működtetésben éppúgy szüksége van segítségre a vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásoknak, mint az eredményes marketingben. Képzéssel és összefogással lehet túlélni a Horeca Marketing Klub szakemberei szerint.
A kolbászban viszont sokkal több lehetőség rejlik, mint azt bárki hirtelen gondolná. Természetesen nem a hagyományos variáció garantálja a meggazdagodást a leendő sütöde-tulajdonosoknak, hiszen, aki a fokhagymás-köményes-paprikás ízesítésűre vágyik, bármelyik jobb hentesüzletben megkaphatja.

- Mint ahogy a kacsahúsból készült hamburger is megtalálható egyes bisztrók étlapján, a kolbász is elkészíthető szinte bármilyen húsból – mondta el Büki Attila gasztronómiai szakértő lapunknak.

- A csirke, a kacsa, a marha, a szarvas, sőt, még a hal is kiváló alapanyag lehet egy jó masszához. Természetesen mindegyiket máshogy kell fűszerezni a jellegzetességeknek megfelelően. Miért ne kombinálhatnánk a szarvast egy kis fenyőmaggal és medvehagymával? A lehetőségek száma végtelen – magyarázta a szakács.

A kolbász mellett természetesen a hozzá kínált mártás is lehet egyedi. A mustár és ketchup már nem elégíti ki az ínyencek igényeit, viszont egy sajátosan fűszerezett paprika-, hagyma- vagy paradicsomlekvár, egy gyümölcsökből kikevert chutney feldobhatja az összhatást. A melléjük kínált kenyérféleségek ugyanúgy elkészíthetőek különleges kivitelezésben.

A kolbász sikeréhez bizonyára az is hozzájárul, hogy a legegyszerűbb, papírtálcás felszolgálás, az elegáns porcelántányéron való szervírozás, és az utcán is kényelmesen hordozható dobozkába karikázás sem idegen a hangulatától. A pesti belvárosban ugyanúgy megfér, mint egy fesztiválon, vagy egy tóparton. A kolbász már megjelent a fine dining éttermekben, ha máshogy nem hát, elegáns chips-nek megsütve tálalva, de a trendi gasztrohullám első nyertese is felület már erre a járatra. A budapesti Faszaládé igen jókor látta meg a piaci rést. Hogy mi jön még, az a vállalkozók kreativitásán múlik.

K.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo