Köszönni már legalább tudnak az eladók

A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében átlagon felül teljesítenek, azonban kimutathatóan keveset mosolyognak és már a kapcsolt értékesítések tekintetében is rosszabbul teljesítettek.

A mosoly, az nem mindig sikerül - Kép: Pixabay

Az üzletekben Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket, ez három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel szemben viszont csak az eladások 50 százalékban történt sikeres kapcsolt értékesítés, ami 7 százalékkal gyengébb eredmény a korábbi évhez képest. A mosoly tekintetében az első helyen végzett lengyel vevőkiszolgálók 96 százalékot, míg a középmezőnybe került magyarok csak 79 százalékot értek el – derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 53 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte. Az eredmények több mint 1,6 millió, a mosolyra, köszöntésre, kapcsolt értékesítésre vonatkozó válasz értékelésével készültek immár 10. alkalommal. Hazánk összesítésben a középmezőnyben végzett, akárcsak a korábbi években – tájékoztatta szerkesztőségünket a ClientFirst Consulting Kft. A tét komoly, a gazdaság egészét nézve a pozitív és negatív ügyfélélmény közti különbség százmilliárdokban mérhető. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!)

„Hazánk 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal, ám valódi javulást még egyik évben sem sikerült elérnünk. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy azok a vállalatok, amelyek bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálás Programba, igyekeznek kiemelt hangsúlyt fektetni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Ennek köszönhetően a hazai átlaghoz képest egyre jobban teljesítenek. Az eredmények jól mutatják, mennyire fontos a vevőkiszolgálási terület fejlesztése.” – értékelte az adatokat Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetője.

Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására. Bár ezek az adatok magasabbak az előző évihez képest, jelentős különbségek vannak az egyes földrészek, országok és iparágak között.

Elégedett munkaerő – elégedett ügyfél
A megfelelő munkavállalói attitűd és viselkedés százmilliárdos különbséget is jelenthet egy cég eredményeiben. A pozitív ügyfélélmény eléréséhez ugyanis az elégedett munkavállalón keresztül vezet az út.
Mosolygás: A legjobb eredményt Lengyelország érte el 96%-al, Írország 95%-al a második helyen végzett, míg a tavalyi győztes Spanyolország 2 százalékot rontva eredményén 94%-kal a harmadik helyre csúszott vissza. A legkevesebbet Ázsiában, azon belül is Dél-Koreában (45%), Makaóban (54%), Kínában (58%) és Hong Kongban (61%) mosolyognak az eladók. Világszerte átlagosan a legtöbbet (93%) a kormányzati szektorban, a legkevesebbet a közlekedésben dolgozó kiszolgálók (69%) mosolyognak.

Üdvözlés: A lista élén nyolc Dél-Amerikai ország áll, közülük négy (Guatemala, Panama, Peru és Uruguay) 100%-os eredményt ért el az üdvözlés terén. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59%-kal végzett a sor végén. Iparági szinten a pénzügyi szektor végzett az élen (94%) üdvözlés tekintetében, a legrosszabb eredményt pedig a közlekedési terület (83%)és a kiskereskedelem (84%)produkálta.

Kapcsolt értékesítés: Az elmúlt tíz évben ez a tényező mindig is alacsonyabb eredményeket hozott mint az üdvözlés, vagy a mosoly. A listát a Dél-Amerikai országok vezetik, Guatemala 94%-al, és Argentína 92%-al, majd Lengyelország következik 91%-al. A legrosszabb eredményeket Görögországban mérték 15%-al. Európa a kapcsolt értékesítéseket vizsgálva jelentősen alul marad a többi földrésszel szemben. Az iparágakat vizsgálva a vendéglátóiparban születtek a legmagasabb értékek, összesítésben 77%, a legalacsonyabb pedig a kiskereskedelemben 47%-a.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo