Kreatív munkaerőre vágyik? Legyen kreatív a hirdetés is!

„Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel” - véli a munkaerő- közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik. Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Így is lehet...

„Két fontos folyamatot látunk – véli Dobár Attila, a Job ügyvezető igazgatója. – Egyrészt vannak bizonyos iparágak, ahol a minőségi munkaerő iránti kereslet rendre meghaladja a kínálatot. Felborult az egyensúly, így az egyetemről frissen kikerülő pénzügyi, IT-s és mérnök szakemberek legtöbbször »lábon elkelnek«. Már az egyetem befejezése előtt szerződésük van, sőt nemegyszer még gyakornokként vagy ösztöndíjasként a cég korábban magához láncolta őket. A cégeknek az az érdekük, hogy minél több vonzó információt megosszanak magukról, és ezzel a legjobbak számára kívánatosak legyenek. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy változnak a piaci szokások, és ma már például a termékhirdetések egész másról szólnak. A munkatárskeresés piacára a megváltozott piaci szokások és marketingmódszerek mintha nem törtek volna be. Az érdeklődők  betűtengeren kell, hogy átrágják magukat, ha információhoz akarnak jutni. Szerintünk ez nem működik, új utakat kell keresni” – összegezte Dobár Attila. (Egyébként az sem véletlen, ha egy álláshirdetésből nem derül ki, hogy ki toboroz.)

Hét tipp a tuti álláshirdetéshez!
Látszólag könnyű álláshirdetést írni, ugyanis mindössze az elvárásokat és a cég által kínált előnyöket kell írásos formába önteni. A valóságban azonban az álláshirdetés megírását is tanulni kell, könnyű hibát elkövetni. Segítünk!
A Job Kft. első lépésként úgy határozott, hogy gyökeresen megújítja a Facebook-oldalán megjelenő hirdetéseit. Indulásként a július 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakra az álláshirdetések fókuszába a vizualitást helyezték, vállalva a figyelemfelkeltést, a meglepetést, sőt akár a megdöbbenést. Elvárás volt, hogy a vizualitás ne öncélú legyen, hanem az adott cég értékeinek nyomatékosítását szolgálja.

„Úgy határoztunk, megdöntjük a »boldog ember mosolyog« tabut. Nem hiszünk abban, hogy egy álláshirdetést kizárólag egy sármos mosoly tehet vonzóvá – mondta Tóth Ákos Szilárd, a BrandJob marketingkommunikációs igazgatója. – Provokatív megközelítést választottunk, meggyőződésünk ugyanis, hogy első látásra világossá kell tenni azokat az értékeket, amelyeket egy vállalat képvisel. Ezek jelenthetik a cég és a számára legmegfelelőbb munkavállaló egymásra találásának alapját.

A grafikai anyagokat beskáláztuk: a kicsit meglepőtől a végsőkig provokatívig, öt csoportba soroltuk őket, és mértük a látogatottságot, illetve a továbbklikkelési arányt. Még nem vagyunk a folyamat végén, legalább háromszáz álláshirdetés alapján szeretnénk első körben mérleget vonni, de ötven-egynéhány hirdetés után is látjuk már, hogy a látogatók száma a sokszorosára ugrott.

Egy olyan generációhoz szólunk, amely egy száz százalékig vizuális világban nőtt fel, nekik csak vizuálisan vonzó, kreatív módon megfogalmazott ajánlatot, illetve állást lehet eladni. Azt, hogy jó irányba indultunk, egyértelműen igazolja a fogadtatás” – mondta Tóth Ákos Szilárd.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo