Last minute tippek a Fekete Péntekre

November 27-e péntek az a nap, melyet a neten vásárlók hónapok óta várnak. Tavaly több, nagyobb internetes áruház rendszere összeomlott – köszönhetően a hihetetlen kedvezményeknek – a rengeteg vásárló rohamától. Erre az időpontra időzíti a legtöbb online kereskedő kiemelkedő akcióját. Ha Ön nem tervezett előre eddig, most adunk néhány tippet, hogyan fogjon gyors és hatékony kommunikációba.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fekete Péntekről
Az Egyesült Államokban évek óta szabadnapot vesznek ki az emberek a Black Friday napján, hogy 50-60-70 százalék árengedménnyel jussanak műszaki cikkekhez, ruhákhoz és egyéb akciós termékhez. Magyarországon hagyományosan Advent első vasárnapját szokták az ünnepi szezon kezdetének tekinteni, Magyarországon először tavaly tört ki hatalmas vásárlási láz, november utolsó péntekjén, amikor az egyik nagy online webáruház Black Friday-t hirdetett. Hogy kinek érheti meg, arról itt olvashat.
Érdemes egy héttel Fekete Péntek előtt elkezdeni az igazán nagy akciós ajánlatokat megszellőztetni. Főként e-mail listánkat és  Facebook, Twitter oldalainkat használjuk erre a célra. Elsősorban a már korábban nálunk vásárló, felénk egyszer már bizalommal élő vevőkhöz forduljunk. Érdemes készíteni egy rövid e-mail kampányt, melyben néhány visszautasíthatatlan ajánlatot mutatunk be a vevőknek. Hangsúlyozzuk, hogy csak a hűséges, már vásárlóként regisztrált ügyfelek fognak ekkora kedvezményt kapni, így még nagyobb értékkel bír majd az  ajánlatot.

Legyen időzített kedvezmény!

A Facebook és a Twitter követőknek hirdessünk akciót.  Például Fekete Pénteken az első 10 vásárló 25% engedményt kap össz vásárlási értékéből. De hogy fenntartsuk az érdeklődést, ilyen akciós ajánlatokat időzíthetünk akár a nap folyamán többször is. Például lehet ebédidős 15% kedvezmény, csak 12 óra után megrendelő 5 vevőnek. És így tovább.

Kép:Fotolia

Ajándékozási segédlet

Gyűjtsünk össze az árukínálatból olyan termékeket, mely egy adott vásárlói csoport számára jó ajándék lehet. Például igen kevés helyen találunk csak férfiak számára adható ajándékot. Ezeket a termékeket ár alapján tovább csoportosítva készítsünk egy ajánló füzetet, szórólapot online. Készülhet olyan válogatás is a bolt termékeiből, mint például “az öt legvagányabb termékünk 10.000 Ft alatt”. Ezeket az online “szórólapokat” e-mail listánkra küldhetjük, Facebook oldalunkon pedig minden nap egy-egy terméket bemutathatunk.

Kooperáció

Sok esetben kis webáruházak nem tudják megadni a nagy akciós kedvezményt, hiszen a nagykerek az árakat nem viszik lejjebb, a haszon pedig nem lehet sokkal kisebb, mint a normál értékesítés során, mert akkor már nem éri meg eladni. Ezek az üzletek a százalékos akciók helyett ajánlhatnak kiegészítő szolgáltatásokat, mint például egy elektronikai cikk kereskedő ingyenes tanácsadást a készülék beüzemeléséhez.

Szolgáltatást kínálók is élhetnek  Fekete Pénteken akcióval. Például egy vízvezeték szerelő november 27-én kiállított akciós kuponjával két hónapig ingyen kiszállást ígérhet, vagy nem számítja fel a parkolás, sitt szállítás költségét.

Nagy lehetőség a szolgáltatók és a webáruházak kooperációja, hiszen a fenti példák alapján a vízvezeték szerelő és egy elektronikai áruház is adhat egymás ügyfeleinek kedvezményt. A webáruházban megvásárolt bojlert 25% kedvezménnyel beszereli a vízvezeték szerelő. Vagy a vízvezeték szerelő által ajánlott bojler megvásárlásakor 5% engedményt ad a webáruház a Fekete Pénteken történt foglalás, rendelés esetén.

Vásárlási tilalom vs. shopping őrület
A “fekete péntek” a karácsonyi vásárlási szezon kezdete, az őrült akciók és mániákus vásárlás napja. Erre válaszul pedig a túlzó fogyasztás ellen küzdő, hivatalos “Ne vásárolj semmit” nap is.
Hosszabb nyitva tartás

Bár a webáruházban nincs éjjel és nappal, mégis lehet hosszabb idejű a nyitva tartásunk. A vásárlók ezen a napon már reggel 6 órától egészen este 10-ig tehessék fel kérdéseiket, akár a közösségi média platformokon, akár ügyfélszolgálati elérhetőségeinken. Lehet, hogy pont ez szükséges néhány vásárlónak a döntés meghozatalában, hogy meg van a lehetősége a kérdéseinek feltevésére (akkor is, ha nem él vele).

Krisztián Anikó Webáruház Analízis

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo