Ma már IT nélkül nem megy a marketing sem

Létezik jó IT-háttér nélkül hatékony marketing? Egy friss kutatás szerint egyre kevésbé. A marketing ugyanis továbbra is a IT-beruházások és a technológiai innováció fontos területe, amelyet gyorsan bővülő alkalmazáskínálat jellemez. Ez azonban csak úgy aknázható ki, ha a vállalatokon belül javítják az IT és a marketing integrációját.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A Gartner elemzőcég egyébként már egy 2011-es felmérésében felhívta a figyelmet arra a tendenciára, hogy az IT-költések egyre nagyobb része kerül át a marketingért felelős vezetők fennhatósága alá. Mivel az ún. "adatvezérelt" marketing robbanásszerűen fejlődött, a marketingeseknek gyakran az IT-részleget megkerülve vezettek be magunknak automatizált, cloud-alapú megoldásokat. „Már azonban ennek a hátulütői is látszanak, és nem csak az üzemeltetést és az IT-irányítást megnehezítő shadow IT kialakulása miatt” ­- nyilatkozta a Garner kutatási alelnöke, Kimberly Collins.

Együttműködés = javuló megtérülés

Az kutatócég előrejelzéseinek egyik legfontosabb megállapítása, hogy az IT-val támogatott marketingberuházások megtérülése 25 százalékkal javul 2018-ig azoknál a vállalatoknál, melyeknél a CIO (Chief Information Officer) és a CMO (Chief Marketing Officer) szoros együttműködésben dolgozik. A B2C nagyvállalatok többségénél ugyanis akár 50 olyan alkalmazás is lehet, mellyel a marketingtevékenységet támogatják.

Ez már magában is probléma, hiszen az alkalmazások magas száma miatt az alkalmazásmenedzsment koncentrált megközelítést igényel ahhoz, hogy valóban hasznos is termeljenek. Ugyanakkor nem a marketingvezető kezében van a kulcs a digitális marketingtevékenység megújítására – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

A B2B értékesítés kulcsa a testre szabott kereskedelem

A vállalati vásárlók ugyanis személyre szabott ajánlatokat igényelnek. Ez szoros kapcsolatot feltételez az eladó és a vevő között, amely kedvezően befolyásolja az ügyfélélményt. A vevő mugyanis elvárja, hogy a szállító ismerje a problémáit, és arra egyedi (de legalábbis egyedinek látszó) megoldást kínáljon. Ez növeli a vevő elégedettségét, amitől javul a lojalitása – mindez pedig pozitívan hat a szállító jövedelmezőségre is. Az elégedett ügyfél ugyanis hajlamos többet költeni.

Ebben a digitális kereskedelmi platformok sokat segíthetnek. Ahhoz azonban, hogy valóban így legyen, ezek fejlesztésébe – és itt jön a CIO szerepe – integrálni kell a felhasználói szokások kezelését, információkat a vásárlásairól stb. Így lehet ugyanis felépíteni egy hatékony viselkedésalapú rendszert, amiben folyamatosan nyomon követhető az ügyfél igényeinek változása. Emellett az ilyen rendszerek újabb ügyfelekre is alkalmazható tudást biztosítanak a vállalatnak.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hét IT trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
Mire érdemes ügyelni az idén az informatikai trendek területén? Várhatóan még nagyobb lesz a big data, előretör a dolgok internete és elterjedőben lesz a biometrikus azonosítás.

Véleményvezér

Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo