Magyar borok sikere Stockholmban

Nagyszabású bemutató keretében mutatkoztak be a magyar borok Svédországban. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett rendezvényt kiemelkedő figyelem kísérte volt kiállítói és látogatói oldalról egyaránt. A stockholmi magyar nagykövetségen 2012. október 16-án megrendezett kóstolón 19 kiállító 32 magyar pincészet 129 termékét mutatta be a csaknem 100, kizárólag szakmai körökből érkező vendégnek.

A svéd borszakma képviselői (importőrök, sommelier-k, újságírók és az állami monopólium beszerzői) tematikus mesterkurzusokon ismerkedhettek meg Magyarország autentikus terroir boraival, az egyes terroirok jellegzetességeivel, illetve  az egyes borrégiókra jellemző különböző fajtákkal. A kurzusok után sétáló kóstoló következett, ahol a vendégek kötetlen párbeszéd keretében ismerkedhettek a magyar termelőkkel és boraikkal.

Nagy sikert arattak a magyar borok Svédországban

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal kiegészítő jelleggel, exportfejlesztési tevékenysége keretében foglalkozik a magyar borok külpiaci megjelenésének támogatásával. Tevékenységét stratégiai megfontolásokból kevés, de a magyar borok szempontjából fontos piacra összpontosítja, így szerepel a kiemelt célterületek között a skandináv piac is. (Újra kkv-hét a HTA szervezésében!)

A svéd piacon több termelő évek óta jelen van, de piaci jelenlétük az ilyen események kapcsán tovább erősíthető. Az új termelők piacra juttatása mellett fontos cél, hogy az állami monopóliumot rábírjuk, hogy egyre több magyar bort érintő tendert írjanak ki. Erre jó esély van, hiszen a Systembolaget több beszerzővel is jelen volt az eseményen és a termelők visszajelzései alapján komoly tárgyalásokat folytattak a kiállítókkal. A borászatok elmondása alapján az állami monopólium fokozott érdeklődést mutatott a magyar roséborok iránt.

A HITA jövő év elején tovább folytatja skandináv piaci aktivitását, a norvég piacon másodszorra szervez önálló magyar borbemutatót és emellett lehetőséget biztosít a magyar termelőknek, hogy az eddig még érintetlen dán piacon is bemutatkozhassanak.

"Mindenre érvényes receptet nem tudunk adni, de segítséget igen!"

A keleti nyitás politikájában népszerűsített távoli célországokban, különösen a magyar szemmel egzotikusnak tekintett közép-ázsiai vagy távol-keleti régióban exportpiacokat kereső magyar cégek elsősorban az immáron csaknem két éve működő Nemzeti Külgazdasági Hivataltól remélhetnek segítséget céljaik elérésében. Dobos Erzsébet, a szervezet elnöke arról beszélt, hogy milyen módon segíti a HITA a magyar cégeket.

A HITA elnökasszonyával készült interjúnkat itt olvashatják!

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo