Még nem késtünk le a Pokémon őrületről

Milliók hajkurásszák a pokémonokat, a kis képzeletbeli lényeket az okostelefonjaikon: az idei nyár nagy őrülete még egyáltalán nincs lecsengőben. Ezért mindenkinek érdemes megfontolnia, hogyan csatlakozhat rá a Pokémon Go-mániára, hogy ezzel is növelhesse forgalmát. Adunk néhány filléres tippet!

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Pokémon Go őrület miatt milliószámra kutatnak az emberek a kis szörnyek után világszerte, virtuális edzőtermeket foglalnak el, és telefonjukon keresztül csatákat vívnak egymással. A jelenség különlegessége, hogy mindezt nem otthon művelik, hanem az egész világban: a játékhoz ugyanis sétálni kell, és a való világban is létező helyszínekre menni a csatákhoz, vagy egy-egy ritka pokémon elfogásához.

Mint már korábban is megírtuk, a kisvállalkozások világszerte keresik azokat a módszereket, amikkel magukhoz tudják csalogatni az egyre növekvő számú Pokémon Go rajongót, hiszen ha bejön a számításuk, akár meg is sokszorozhatják a forgalmukat a játékosok segítségével. Egy komplett marketingstratégia felépítésével talán már elkéstünk, de még mindig van néhány olyan trükk, amelyet bevethetünk – és még csak sokba sem kerülnek. Mutatunk néhányat!

Kép: Pixabay

Fogd meg nálunk!

A pokémonok bárhol feltűnhetnek, jó eséllyel előbb-utóbb az üzletünkben is felbukkan néhány. Ebben az esetben ne habozzunk azonnal lőni egy képet és kiposztolni, hogy nálunk ez és ez a Pokémon megfogható. Minél ritkább a képzeletbeli figura, annál biztosabb, hogy özönleni fognak hozzánk a játékosok, akik örülnek annak, hogy nem parkokban, vagy utcákon bolyonganiuk, hanem pontosan tudják, hol foghatják meg az említett lényt.

Még a Twitteren is a Pokemon Go a téma
A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt, a magyarok pedig a Facebook után a Twitteren említették a legtöbbet a játékot, szokatlanul magas aránnyal.
Pihenő a vadászat közben

Korábbi cikkünkben már javasoltuk, hogy létesítsünk ingyenes töltőállomást a játékosoknak, ahol feltölthetik a vadászatban lemerülő mobiltelefonjaikat, de még jobbat tehet a forgalmunknak, ha akciós frissítővel kínáljuk meg őket, hiszen még a vénasszonyok nyara alatt is kitikkadnak a Pokémonok után szaladgáló játékosok. Kialakíthatunk egy sarkot is, ahol leülhetnek és esetleg össze is ereszthetik a szörnyeiket.

Ösztönözzük a megosztásokat

Semmi sem tesz olyan jót az üzletnek, mintha a fogyasztók egymásnak ajánlgatják. Ösztönözzük az elkötelezett Pokémon-vadászokat, hogy minél többször osszák meg az üzletünkben lőtt képeket a közösségi oldalakon, vagy gyártsunk olyan vicces képeket, amelyeket egymásnak küldözgethetnek.

Válasszunk csapatot

Ha a Pokémon Go játékosok kegyeiért versengünk, nem árt, ha mi is részt veszünk a játékban. A Pokémon Go-ban ugyanis a játékosok három csapatot választhatnak, amelyben küzdhetnek egymás ellen a Pokémonjaik: a kék „Mystic”, a sárga „Instinct”, és a vörös „Valor” csapatot. Válasszunk ki egy csapatot és a csapatba tartozókat támogassuk, alakítsunk ki nekik szurkolói bázist, tegyük üzletünket a törzshelyükké. Ügyeljünk viszont arra, hogy olyan csapatot válasszunk, amely kapcsolódhat a tevékenységünkhöz: egy elektronikai cégnek például megéri az Instinct-csapatot választania, amelyet egy elektromos pokémon jelképez. Turbózzuk fel bátran a marketingünket azzal, hogy a csapatunk tagjainak kedvezményeket kínálunk, mert nem kell attól tartanunk, hogy csapatot váltanak, aki ugyanis egyszer választott, többé nem válthat térfelet.

A Pokémonok és az áfa
Magyarországra is megérkezett minden idők legsikeresebb okostelefonos játéka, a Pokémon Go. Minden cégvezető álma, hogy terméke ilyen globális sikert arasson: ehhez azonban azt is érdemes átgondolni, hogy milyen adóvonzata lehet a digitális őrületnek.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo