Megéri kölcsönösen értéket nyújtani!

A gazdasági érték ajánlata a vevővel fenntartott kapcsolat pénzügyi kihatásaira utal, például arra, hogy milyen gazdasági hatása van annak, ha egy szállító biztosítja, illetve nem biztosítja az adott terméket vagy szolgáltatást. Más szóval, arra a kérdésre válaszol, hogy „hogyan segítünk egymásnak több pénzt keresni, és a piacon maradni”.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:flickr

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér, az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Itt olvashat a többi feltételről

6. Gazdasági érték ajánlata

Nagyobb valószínűséggel marad hűséges egy vevő akkor, ha értéket jelent számára az a haszon, amit az eladótól kapott megoldásba tett befektetése hoz. Tehát ha segíteni akar vevőjének az értékteremtésben, általában három módszer közül választhat:

  • Segítség a költségek csökkentéséhez
  • Segítség a költségek elkerüléséhez
  • Segítség a bevétel és a nyereség növeléséhez
A hűségnek jót tesz, ha az értékteremtés kölcsönös cél; kárára van viszont, ha csak az egyik oldalon jelentkezik érték. Ha egy vevőre például mindössze az jellemző, hogy a lehető legalacsonyabb áron vásárol, leköti az eladó támogatásra szánt erőforrásait, és csak többszöri felszólításra fizet, akkor az eladó joggal érezheti kihasználva magát. Akár arra a következtetésre is juthat, hogy az ilyen vevőt nem éri meg megtartani, és jobb, ha megszabadul tőle, mielőtt csődbe megy miatta.

Hogyan érhető el a kölcsönös gazdasági értékteremtés?

  • Vevőjével együttműködve vizsgálja meg, hogy milyen eredményei vannak az Ön által biztosított megoldásoknak. Majd önmagának tegye fel azt a kérdést, hogy „milyen hatása van annak, ha biztosítja, illetve nem biztosítja ezt a megoldást”. Nagyon fontos, hogy ezeket az információkat írásba foglalja, és a vevővel ellenőriztesse, majd gondoskodjon arról, hogy a vevő szervezetén belül ismertessék őket. Minél többen tudják a vevő szervezetén belül, hogy milyen értéket jelent az Ön megoldása a számukra, annál hűségesebbek lesznek.
Zeisky Ákos Profiles International Hungary

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo