Mi a nagy márkák sikerének titka?

Lehet, hogy nem az övék a legnagyobb piaci részesedés az ágazatukban, mégis ezek a márkák kerültek ki győztesként egy közelmúltban készített amerikai felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy mi a titkuk azoknak a termékeknek, szolgáltatásoknak, amelyekben a fogyasztók a leginkább bíznak. A bizalom pedig manapság egyre fontosabb tényezővé válik az élet minden terén.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:fotolia

Az Entrepreneur és egy kaliforniai kutatóintézet, a The Values Institute at DGWB idén év elején készített közös felmérése öt tényező – vállalati teljesítmény, törődés (ügyfelekkel, munkavállalókkal és a társadalommal), állandóság, őszinteség, kapcsolat – alapján vizsgálta, hogy mi befolyásolja leginkább az emberek márkába vetett bizalmát. Az eredmény azt mutatja, hogy a fogyasztók többsége abban a brandben bízik leginkább, amely érzelmi reakciót vált ki belőle az önmagáról sugárzott képpel, mégpedig azzal, hogy erőteljes és működőképes. Ezek a cégek folyamatosan törekednek az érzelmi kapcsolatokra, és a fogyasztókat zsigeri válaszreakciókra késztetik. Ötleteket bárki lophat tőlük.

Lássuk az első 10 nyerő stratégiát

1. Válj személyessé: Amazon

Az online kiskereskedelmi csatorna mind az öt kritérium alapján az élre került. Elsőrendű vásárlási élményt nyújt azáltal, hogy megosztja a vevők tapasztalatait, segítve a döntést, és nincs olyan, amit nem lehet beszerezni ezen az oldalon egy kattintással. A márka legfontosabb eleme a személyes kötődés, amely a személyes profilok, értékelések, vélemények alapján kialakul.

2. Árulj boldogságot: Coca-Cola

Bármit tesz a cég, az a „hogyan hozzuk létre, segítsük, alakítsuk a boldogságot” gondolat köré épül.

Van-e egy vállalatnak karmája?
A vállalati karma propagálói úgy látják, hogy a recesszió korában hosszú távú versenyelőnyre csak az a márka tehet szert, mely a vásárlói hűséget úgy alakítja ki, hogy közben hozzájárul a társadalom és a bioszféra egészének jobbításához. Vagyis pozitív karmát termel. A vállalatoknak többet kell tenniük a köz érdekében, mint eddig, hogy győzzenek a szorosabb versenyben és a csökkent vásárlóerő elcsábításában. Kutatók szerint négy kritériumnak kell megfelelni: a vállalat, az alkalmazottak, a partnerek és a fogyasztók elvárásainak, ugyanakkor a világ javára is tenni kell.
3. Teljesítsd az ígéreted: FedEx

A bizalmat leginkább a „Megértjük” kampány kapcsán érte el a nemzetközi futárszolgálat, amelynek lényege: nem pusztán egy csomag, amit kézbesít, hanem az emberek által rábízott fontos dolog – kincs, megélhetés, jövő. Az ügyfeleit embereknek tekinti, nem csak üzletnek.

4. Legyél cool: Apple

Élmény a tárgyak használata, és élmény a megvásárlásuk is. Miközben a termékekből árad a kreativitás, a cég a vevők érzelmi reakcióját erősítette a kiskereskedelmi üzletek kialakításával is. Együttműködés és átláthatóság árad a shopokból, amelyek célja: érezd jobban magad már attól is, hogy bejöttél.

5. Tapasztald meg a dizájnt: Target

Habár diszkontáruház, az üzletek csillogó, stílusos miliője egészen mást sugall. A márka imidzse cáfolja azt, hogy tömegterméket árul. Ámde megfizethető áron.

6. Maradj állandó: Ford

Az állandóság az autógyár márkájának legfőbb értéke, amely egyben a megbízhatóságot is sugallja. A márka stratégiájának szintén fontos eleme a felelősségvállalás a munkatársakért és a vásárlókért egyaránt.

7. Meg tudod tenni: Nike

A vevő áll a cég márkaépítésének középpontjában. Üzenete – „inspirációt és innovációt hozunk a világ összes atlétájának. Ha van tested, te is atléta vagy” – összeköti a sportszergyártót a világ összes emberével. Az iránta megnyilvánuló bizalom másik fontos eleme, hogy az emberek elhiszik róla, hogy innovatív.

8. Kovácsolj kapcsolatot: Starbucks

Néhány évi stagnálás után pörgette újból fel a forgalmát a kávézólánc úgy, hogy visszatért eredeti ígéretéhez, amely szerint összehozza az embereket. A kapcsolatépítés lett a legfontosabb üzenete.

9. Tálald fel a rendhagyót: Southwest Airlines

Mindig a saját útját járja és a másságára büszke a légitársaság. A függetlenség érzetét sugallja a rendhagyó üléselrendezés vagy az utaskísérők, akik énekelve tájékoztatják az utasokat a biztonsági előírásokról és az is, hogy a nagy online foglalási listákon nem szerepelnek.

10. Fókuszban a vevő: Nordstrom

Ha mitikus történetek keringenek a cég félelmetesen nagyszerű ügyfélkiszolgálásáról, minden rendben van. Ez fémjelzi az elegáns, 230 üzletből álló láncot, amelyről az a hír járja, hogy egyszer visszavett egy autógumiszettet, holott ilyen terméket nem is forgalmaznak. Áruházaik legfontosabb sajátossága a minden várakozást felülmúló kiszolgálás. Nem törekszenek arra, hogy nyerjenek az árversenyben, de nincs is erre szükségük. Az emberek szívesen fizetnek többet, mert úgy vélik, itt kapják a legjobb kiszolgálást. A sikerük titka a vásárlási élmény.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo