Miért jó, ha hűséges az ügyfél?

A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Ha olyan vállalkozása van, ahol nagyon sok ügyfél megfordul, de csak esetileg, vagy éppen olyan szolgáltatást nyújt, ahol nagy a konkurencia: nagyon fontos, hogy legyenek lojális ügyfelei, akik segítenek a biznisz építésében. De miért? Először is a hűséges ügyfél újra, és újra vásárol sokszor akár magától is, hosszú távon igénybe veszi a terméket, vagy a szolgáltatást, hajlandó hűségidővel lekötni magát, ami a cégnek biztos anyagi forrást jelent. (Akár 30 százalékkal is nőhetnek a bevételeink!)

Ezenkívül nem fog csak azért máshoz menni, olcsóbb, hiszen nem kell újra pénzt költeni rá, hogy bevételt hozzon és ami a hab a tortán: segít újabb és újabb lojális ügyfeleket szerezni – vélekedik Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Hogyan tud segíteni újabb lojális ügyfelek szerzésében a más meglévő partner?

Ajánlhat minket az ismerőseinek, az olyan ismerőseinek: akik hozzá hasonlóak, hasonló gonddal küzdenek, segíthet felmérni a piaci igényeket, azt hogy milyen tényleges gondokkal küzdenek az emberek, ezzel segítve a termékfejlesztési irányok és a marketing stratégia kialakítását.

A tartalommarketinghez szavakat, mondatokat ad a kezünkbe, nem kell gondolatolvasóként vaktában próbálkoznia, hogy kitalálja a megfelelő érveket a termékünkhöz, tapasztalatokat oszt meg a közösségi oldalakon, ami növeli az új érdeklődők bizalmát és remek referenciát ad vállalkozásunknak. (Persze nem mindegy, hogy kik azok, akikkel megszerettetjük a márkánkat.)

Így lesz a cégünk rajongás tárgya
Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?
Hogyan lesznek elkötelezett, hűséges vásárlók?

Jól kell bánni velük, odafigyelni a kéréseikre, panaszaikra (pl. mikor érkezik a szállító, vagy jön meg az új raktárkészlet).

Jól kell kommunikálni velük- kétirányú, párbeszédes beszélgetést kell kialakítani, ahol rá tud kérdezni a problémákra, a sikerélményekre, amit a termék/szolgáltatás nyújt számára.

Figyelni kell rá és az igényeire, ha a termékkel vagy a szolgáltatással kapcsolatban vannak észrevételei, azt pedig különös gondossággal kell kezelni, és javítani rajta, ezt pedig jelezni az ügyfél felé. (A panaszos ügyféllel elővigyázatosan kell bánni, mert nagy kockázatot jelent, de egyben nagy lehetőséget is.)

Nyűgözzük le, egy rendezvénnyel, egy extra ajándékkal, egy személyes találkozóval, egy VIP hűségprogrammal!

Építsük a bizalmukat: őszinteséggel, azzal, hogy megkérdezzük őket, pontossággal, és mondjunk köszönetet a lojalitásukért!

Egyszerű varázsigék a jobb ügyfélélményhez
Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo