Ezen lehet spórolni webáruház indításakor

Ha Önnek (is) korlátozottak az anyagi erőforrásai, akkor bizony alaposan végig kell gondolni, hogy mire költi a pénzt, mikor elindítja új webáruházát. Sokan követik el azt a hibát, hogy kevésbé fontos dolgokra sok pénzt szórnak el, míg más, fontosabb dolgokon spórolnak, és ezzel sokkal több kárt okoznak, mint amennyit nyernek vele – vélekednek a Webshop Experts szakértői.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Kezdjük a legfontosabb dologgal: a költségvetéssel, vagyis, hogy mennyi pénzt és energiát tervezünk a webáruházunkra szánni az első 1 évben. Itt fontos, hogy az energiát is "számszerűsítsük", mert habár kezdő vállalkozóként könnyű lehet azt gondolni, hogy az időnk ingyen van, de ez sajnos nem így van: az időnk legalább annyit ér, amennyit egyébként (ha nem a webáruházunkkal foglalkoznánk) meg tudnánk keresni adott idő alatt – olvasható a Webshop Experts szakértői cikkében.

Tehát, ha pl. az óradíjunkat 2.000 Ft-nak vesszük, és heti 10 órát tudunk az áruházunkkal foglalkozni, akkor havi kb. 80.000 Ft-nak vehetjük a saját munkánk értékét. Ha e mellé 100.000 Ft-t tudunk készpénzben is az áruházra áldozni, akkor már 180.000 Ft-s a havi keretünk.

Az első - és talán legfontosabb - javaslatunk, hogy az első 1 éves költségvetésünknek legalább a fele marketing költség legyen - a webáruház elkészítésével, feltöltésével és üzemeltetésével járó egyéb költségek maximum ezen büdzsé felét tegyék ki! Marketing nélkül nincs élet, és a legsúlyosabb hiba amit elkövethetünk, hogy minden erőforrásunkat az áruház kialakításába tesszük, és nem marad pénz marketingre!

Min érdemes tehát spórolni?

Webshop kialakítása:

A webshop kialakításának a költsége általában a következőkből áll össze: a licensz költség, az egyedi design költsége és az egyedi fejlesztések költségei. Ezek mindegyikén lehet spórolni, sőt igazából mindegyik el is hagyható. A licensz költség azzal, ha felhő alapú rendszert választunk (lásd 4. pont), vagy ha valamilyen ingyenes webáruház motorra kezdünk el építkezni - viszont ez utóbbi esetben az informatikai karbantartás költségei emelkednek jelentősen. Az egyedi designon és az egyedi funkciókon szintén lehetséges spórolni, de erről bővebben az 5. és 6. pontban beszélünk!

Az online piacterek öt végzetes buktatója
Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.
Kezdeti termékfeltöltés:

A kezdeti termékfeltöltést kihagyni természetesen nem lehet, és szerintünk a "minőségen" sem érdemes spórolni - pl. hogy nem írunk termékleírásokat, vagy gyengébb minőségű adatokat adunk a termékekhez. Amin itt spórolhatunk, ha egy olyan webáruház rendszert választunk, mely gyors és kényelmes tömeges feltöltési lehetőséget biztosít mondjuk Excel fájlból, és ezáltal csökkeni a ráfordítandó munkaigényt.

Folyamatos üzemeltetés:

A folyamatos üzemeltetést megint csak nem lehet elhagyni, itt is inkább csak hatékonyságbeli javulás lehet, ha egy olyan rendszert válaszunk, amely a folyamatok minél nagyobb százalékát automatizálja vagy egyszerűsíti. Illetve jelentős könnyítés lehet, ha egy meglévő ügyviteli rendszerünkkel integráljuk össze a webáruházat (és innentől kezdve pl. a termékadatok automatikusan frissülnek a webshopban), ez viszont a kezdeti költségeket növeli jelentősen.

Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.
Informatikai karbantartás:

A webshopoknak folyamatosan fejlődniük kell, új vevői csatornák, új marketing megoldások, új vevői igények jönnek be, melyekhez alkalmazkodni kell. Természetesen megtehetjük, hogy nem fejlesztjük az áruházunkat, ez viszont csak rövid távon működőképes, hosszú távon a versenyképességünket áldozzuk fel vele. Itt a legjobb spórolási megoldás a felhő alapú, bérelhető webáruházak alkalmazása.

Bérelhető webáruházak (felhő alapú rendszerek)

A bérelhető webáruházak nagy előnye, hogy mind a kialakítási, mind az informatikai karbantartási költségeket a minimálisra szorítják, és általában egy kiforrott, nagy tudású rendszert adnak a kezünkbe. Hátrányuk, hogy bennük nem lehetséges egyedi funkciókat megvalósítani, csak jelezni lehet az igényt ("én szeretnék egy olyan modult, ami azt csinálja, hogy..."), és utána az adott rendszert üzemeltető cég döntése, hogy megvalósítja-e az adott funkciót.

Ugyanakkor ezek a rendszerek általában igen jól felszereltek funkció-ügyileg, és egy kezdő webáruház igényeinek általában legalább a 95%-t lefedik, ezért egy igen jó alternatívát jelentenek az egyedi áruházakkal szemben.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo