Mit szeretnek a vásárlók?

Az európai vásárlók túlnyomó többsége széles kínálatot és vásárlási élményt szeretne kapni, amikor eldönti, hova megy vásárolni. A tisztaság, árak és kényelem minden vásárló számára a legfontosabb szempontok maradtak, de immár a közösségi élmény a meghatározó tényező a fiatalok számára.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Tisztaság, széles választék és jó éttermek a siker kulcsai - Kép: Pixabay

A közösségi médiumok jelentős befolyással bírnak a vásárlókra, főleg a nők (36%), a 18-24 évesek (40%) és a magas jövedelműek (35%) esetében, akik a közösségi oldalakon tartanak lépést a különleges ajánlatokkal és eseményekkel, szemben a férfiakkal, idősebb korosztályokkal és alacsonyabb jövedelműekkel, akik egyharmada sem használja a közösségi médiát vásárlással kapcsolatban. Magyarországon, szemben a többi országgal, a férfiak használják többet a közösségi médiát információszerzésre. (Viszont nem árt arra ügyelnünk, hogy a technika nem kezeli az ügyfelet helyettünk!)

Európában jelentős különbség van a fiatalok között: míg Romániában 60, Törökországban pedig 62 százalék tájékozódik a közösségi oldalakon, a dán és brit nők és férfiak harmada sem teszi ugyanezt. A fiatalok a bevásárlóközpontok applikációját átlagosan havonta kétszer használják, ami azt jelzi, hogy a plázáknak érdemes alkalmazásokba beruházni, hogy kiszolgálják az egyéni igényeket és személyesebbé tegyék a vásárlás élményét - derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából.

Kritikus fontosságú a vásárlási élmény

„A vásárlási élmény a bevásárlóközpontok számára világszerte kritikus lehet a siker vagy bukás szempontjából. Ahogy a fogyasztók egyre igényesebbek, a bevásárlóközpontok tulajdonosainak egyre inkább be kell fektetniük abba, hogy az ingatlanjuk több élményt kínáljanak, hogy növeljék a látogatói létszámot, és a nagyon fontos tartózkodási időt. A minőségi étkezési és szórakozási lehetőségek, a különleges események és a gyerekek/felnőttek számára kialakított játékterek már szinte közhelyszámba mennek.” – nyilatkozta Peter Gold, a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős vezetője.

A CBRE kutatásában 21 ország 21 ezer vásárlóját kérdezte meg, akik számára a szórakozási lehetőségek, mint a mozi vagy a bowling, az ingyenes wifi, és a barátokkal való találkozások színtere kifejezetten fontos szempontnak bizonyult, főleg a brit, dán és norvég fiatalok esetében. A társasági élet súlya különbözik a nemek között: míg például a brit nők 70 százaléka szerint fontos, hogy a vásárlás helyszíne egyben alkalmas legyen baráti találkozókra, ez a férfiak csupán 49 százalékának lényegbevágó. A nők és a fiatalabb fogyasztóknak egyaránt lényeges, hogy a vásárlás összekapcsolódjon társas és szórakozási alkalmakkal és a dél-európai vásárlók is így gondolják.
Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
Mindinkább társas tevékenység

A CBRE kutatásában a vásárlók a jó éttermeket szintén vonzó tényezőnek említették a vásárlás helyszínének kiválasztásakor, így ez szintén erősíti a vásárlói élményt. A brit 18-24 évesek 31 százaléka, az ír fiatalok 36 százaléka vélte úgy, hogy a jó éttermek kínálata rendkívüli módon vagy nagyon fontos, szemben az európai átlag 21 százalékával. A tulajdonosoknak arra kell koncentrálniuk, hogy a kereskedelmen kívül még mit nyújthat a bevásárlóközpont és a fiatalok számára fontos tényezőnkbe kell fektetniük, hogy biztosítsák a hosszú távú megtérülést.

„A vásárlás egyre kevésbé szükségszerűség, sokkal inkább társas tevékenység. A tulajdonosoknak és kiskereskedőknek alkalmazkodniuk kell a megváltozott kereslethez, és több szórakozási lehetőséget kell kínálniuk. Az intelligens vásárlónak integrált vásárlási élményre van szüksége, ezért fontos, hogy a tulajdonosok és bérlők ne csak azt értsék, mi vonzza be a látogatókat, de azt is, hogyan tarthatják őket benn az üzletekben és bevásárlóközpontokban” – tette hozzá Natasha Patel, a CBRE európai kutatási társigazgatója.

Fókuszban az új generációk

“A bevásárlóközpontok nem tehetik meg, hogy ne reagáljanak az új generációk eltérő médiafogyasztási szokásaira. Habár a hagyományos kommunikációs csatornák is lényegesek maradnak, egyre nő a súlya az innovatív megoldásoknak, bár ebben sajnos még elmaradunk a régiótól. A honlap már nem számít innovatívnak, de már a közösségi oldalak között is láthatjuk egyesek háttérbe szorulását. Az ingatlanüzemeltetőknek figyelembe kell ezt venniük kommunikációs politikájukban, és aki időben reagál, versenyelőnyre teher szert. Ügyelni kell a nemek közötti médiahasználati különbségekre is: a CBRE tapasztalatai szerint eddig elsősorban a férfiak voltak nyitottak a legújabb trendekre, de a nők is gyorsan átveszik ezeket, sőt egyes csatornák esetében a hölgyek javára billen a mérleg.” – kommentálta az elemzést Kákosy Zsolt, a CBRE ingatlanvagyon-kezelési vezetője.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo