Ne féljünk a kuponoktól!

A közösségi vásárlás – korábbi népszerű nevén a kuponos vásárlás – a magyar vevőket is meghódította az elmúlt években. A cégek egy része viszont fél tőle, hiszen a hírek szerint akár „fel is hígíthatja” a vásárlóközönséget a kuponozás. Pedig, ha tudjuk mire jó, hasznos platform lehet, különösen a kkv-k számára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Azok járnak jól a közösségi vásárló oldalakkal való együttműködéssel, akik tudatosan használják a kedvezményes online vásárlás piacát – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád társtulajdonosa.

Különböző iparágak kkv-s szereplőit kérdeztük meg, hogy mikor érdemes élni a bónuszos vásárlás erejével.

Prémium szinten is használható

Major Balázs a Fuji, Japán étterem tulajdonosa számára a közösségi vásárló oldalon való megjelenés bizonyult az eddigi legjobb marketing eszköznek.

- A hagyományos próbálkozások, mint a szórólap vagy a különböző sajtómegjelenések csak vitték a pénzt, de nem hoztak vendégeket. A bónuszos ajánlatok nem elsősorban nyereséget, hanem ismertséget és forgalmat generáltak. Gyakorlatilag ingyen hirdetünk, elengedjük a hasznunkat, annak érdekében, hogy reklámozni tudjuk magunkat, s így potenciálisan 2 millió ember láthat minket naponta.

A Fuji Budapest egyik legdrágább étterme. Így kicsit furcsának tűnik, hogy kedvezményes árakkal csalogatják vendégeiket. Major Balázs szerint az a fontos, hogy tudják: kit akarnak megszólítani és azt is, hogy milyen céllal.

Nem lufi
2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. Már a Groupon-modell hazai megjelenésekor lehetett találkozni olyan véleményekkel, amelyek a lufi jövőbeni kidurranásáról szóltak, ez azonban még a mai napig várat magára - az eNET jelentése szerint.
- Egy ilyen prémium kategóriás étteremben, mint a miénk, nem lehet leszorítani az árakat, mert abból nem lesz visszatérő vendég. Ugyanazt kell adni, ugyanolyan minőségben, csak kisebb haszonnal, abban a reményben, hogy az egyszeri vendég később visszatér, mert megismeri, megszereti a kínálatunkat.

Kemény alku

A CEHotels szállodalánc társtulajdonosa, Tóth Gergely a bónuszos megjelenést stabil, kiszámítható nyereségforrásnak tartja.

- Hatékony megjelenési forma, a mi értékesítésünkben ez egy statisztikailag mérhető eszköz, ezért számolunk vele komolyan.

Tóth Gergely véleménye szerint a közösségi vásárló weboldal nem marketing felület, hanem kifejezetten jó értékesítési csatorna, egy online közvetítő. Az ilyen jellegű oldalakon való megjelenés előtt mindig kemény áralku zajlik a szolgáltatás gazdája és a weboldal között.

- Hatékonyan akkor tudjuk használni, ha az általam jóváhagyott áron értékesítünk, azaz nyereségorientáltan csökkentjük az árat. Pusztán azért, hogy ne legyen üres a szoba, soha nem használnám ezt a lehetőséget.

Brand építésre használják

Tavaly a Trap Factory élménygyár szabadulós játékai termelték a legtöbb bevételt (10,5 millió forint) a Bónusz Brigádnak. Nekik is megérte, az oldal marketing erejét dicsérik.

- A nyitást követően, a brand bevezetése volt a fő szempont. Az érdeklődők köre azonban folyamatosan változik, ezért éri meg fenntartani az állandó jelenlétet. Széles körben juttatjuk el az információt az emberekhez arról, hogy milyen típusú szolgáltatást kínálunk. Természetesen a normál árat fizető csapatokhoz képest rosszabb profitabilitással számolhatunk az így érkező vendégek esetében, viszont a bónuszos vásárlók segítenek javítani a kihasználtságot – mondta Mátyás Péter, a Trap Factory ügyvezetője

Marketing vagy sales?
El kell dönteni, hogy marketingeszköznek vagy értékesítési csatornának tekintjük-e a kuponos oldalakat. Ha az előbbinek, akkor a marketingbüdzsének megfelelő mértékre kell korlátozni a bónuszokat, ha pedig az utóbbinak, olyan áron kell értékesíteni, ami még megéri.
Az élménygyár esetében a forgalomnövekedés elősegítése állt a célkeresztben. Mátyás Péter szerint van egy forintban is meghatározható lélektani határ, legalábbis bizonyos szolgáltatások esetében.

- Volument valószínűleg alacsonyabb árfekvésű, mindenképpen 10.000 forint alatti ajánlattal lehet elérni, a nagy értékű ajánlatoknál pedig erősen függ a kínált termék/szolgáltatás valós értékétől.

Bár konkrét számokról Mátyás Péter nem kívánt beszámolni, annyit azért elárult, hogy egy jó kampány esetén milliós nagyságrendű a bevételük.

Több célcsoportra többféle akció

A megkérdezettek szerint egy másik tényező is fontos az online értékesítés sikerében. Létezik egy olyan vásárlói kör, amely szinte csak árengedmények láttán vásárol. Erre hívta fel a figyelmet Holdosi Ádám, a Spectrum Optika marketing igazgatója is.

- A közösségi vásárlói oldalak megmozgatták a hazai piacot. Van jelenleg Magyarországon egy olyan árérzékeny, tudatos vásárlói kör, mely kizárólag ily módon vásárol. A fiatalok megcélzása miatt is jó döntés volt belekezdeni. Forgalomnövelésre ideális, hirdetésre pedig nem is költünk, amióta ezt az értékesítési formát választjuk.

A Spectrum Optika egyszerre két vasat tart a tűzben, amikor egy időben kétfajta akciót dobnak a piacra, egy olcsóbb és egy drágább ajánlatot. Így nem csak azokat érik el, akik a jó árak miatt keresik fel az boltot, hanem azokat is, akik kevésbé árérzékenyek.

Holdosi hozzáteszi, hogy puszta árvarázslattal nem lehet sikeres a kereskedő. A terméknek el kell adnia magát, „mert csak jól árazott és jó minőségű termékeknek van létjogosultsága. Ezért cserében azt kapjuk, amire számítottunk: több és visszatérő vásárlót.” A kedvezményes vásárlási ajánlat titka, hogy ugyan árengedménnyel érkezik a vevő hozzánk, ám ha képesek vagyunk olyan ügyfélélményt vagy akciót nyújtani neki, amellyel megragadjuk, akkor máris van egy törzsvásárlónk.

Elmondása szerint ebben az értékesítési struktúrában minden befektetett 8 forinttal átlagosan 10-11 forintot lehet keresni.

További előnyként említi, hogy ennek a marketing eszköznek a megtérülése pontosan kiszámítható, hisz csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha a vásárló már kifizette a szolgáltatás díját.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo