Öt dolog, amitől érdemes megszabadulni

Kevés dolog van, amiben egy induló vállalkozás vezetője akkora hiányt szenved, mint a szabadidő, hiszen mindent egyedül kell végeznie, mert (még) nem tudja egy szakember bérét kigazdálkodni. Most azonban mutatunk öt olyan területet, amelyet érdemes már a kezdetektől szakértő kezekre bízni – hogy csökkentsük a terheinket és spóroljunk a költségeken.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Freestock

Ha valamiben hiányt szenved egy vállalkozó, akkor az az idő. Különösen az induló vállalkozások szembesülnek azzal a gonddal, hogy mindent egyedül kell elvégezniük. Pedig jó néhány olyan terület van, amelyeket jobb lenne már az elején szakértői kezekre bízni. Csakhogy teljes állásban foglalkoztatni a munkaerőt drága mulatság, jobban járunk, ha bizonyos tevékenységeket kiszervezünk. Az Enrepreneur.com cikkének segítségével mutatunk öt olyan területet, ahol megéri külső segítséget igénybe venni.

Adózás és könyvelés

Amikor beindul a magyar henger…. ezt az ötvenes évekből származó szólást a gyakorlatba is átültette a kormány: sokszor még a sokat tapasztalt adószakértők is csak kapkodják a fejüket a hónapok alatt gyökeresen változó szabályoktól. Amíg a rég ígérgetett „söralátét” a vállalkozások életében is megvalósul, addig bizony cégvezető legyen a talpán, aki képes az összes rá vonatkozó adózási-számviteli szabályt fejben tartani. Márpedig a feledékenységnek súlyos ára van: apróságnak tűnő hiányosságokért is milliókra büntethet a NAV, még akkor is, ha azt hisszük, hogy túl vagyunk a nehezén. Ezért ezt a területet már a kezdet kezdetén érdemes külső szakértőre bízni. (Ezt mindenképpen kérdezzük meg, mielőtt könyvelőt választunk!)

Tartalommarketing és közösségi média

Bár a Facebook-ot használni mindenki tudja, viszonylag kevés olyan cégvezető van, aki a sikeres jelenléthez szükséges napi több óra munkát, posztolást, beérkező kérdések, panaszok kezelését el tudja végezni. Az ugyanis nem megoldás, hogy néha ránézünk a céges profilunkra, hiszen a rajongói tábor megszerzéséhez és megtartásához szükséges minőségi tartalmakat valakinek elő is kell állítania. Ezért jobb, ha profit bízunk meg a közösségi oldalaink kezelésével és a szükséges tartalmak előállításával.

Kezdenek rájönni a cégek, hogy kiszervezni tényleg olcsóbb
Bár a bérszámfejtés kiszervezését a köztudat még mindig a kisebb cégekhez köti, a nagyobb hazai cégeknek is mintegy harmada él ezzel lehetőséggel. A BDO Magyarország felmérése szerint e döntésben a költséghatékonyság mellett számos szempont, így a szakszerűség, a rugalmasság is szerepet játszott. A válaszadó cégek háromnegyede a bérszámfejtés mellett más tevékenységeket, így a cafeteria kezelését, a könyvelést vagy akár a teljes HR szolgáltatások körét is jellemzően ugyanahhoz a szolgáltatóhoz szervezi ki.
Webdizájn és -fejlesztés

Aki az interneten nincs jelen, az nem is létezik – ez az igazság egyre fokozottabban érvényes az egyre inkább digitalizálódó világban. Egy statikus weboldalt néhány órás kattintgatással könnyen összedobhatunk, de ez még kevés ahhoz, hogy nagyot dobbantsunk az online világban. Márpedig egy profi weboldal megtervezéséhez és folyamatos fejlesztéséhez – nem is beszélve a reszponzív designról – sok idő és tapasztalat kell. Jobb, ha ezt arra bízzuk, aki ért is hozzá.

Online kutatás és versenytárs figyelés

Viszonylag kevés cég engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne foglalkozzon a versenytársakkal, ne figyelje a legfrissebb iparági trendeket, ne értesüljön idejében arról, hogyan változik a fogyasztók ízlése. Csakhogy ez ismét csak sok időt kíván, hiszen végig kell böngészni a külföldi és magyar szakmai oldalakat, a versenytársak hírleveleit és ajánlatait – ráadásul mindig fennáll a veszély, hogy elsiklunk valami felett. Bízzunk inkább meg ezzel valakit, aki hetente elküldi nekünk a legfontosabb tudnivalók összefoglalóját – és koncentráljunk arra, amivel pénzt kereshetünk a vállalkozásunknak.

It-háttér

Amikor beszerezzük cégünk számára az első irodai eszközöket, nagyon hamar szembesülünk a jelen kor technikai vívmányainak aktuális problémáival. Sokkal többet tud az „okos-eszköz” mint sejtettük. Pedig masszív informatikai háttér nélkül ma már szinte egyetlen cég sem működhet sikeresen. Természetesen kell találnunk valakit aki, segít nekünk beüzemelni és működtetni. Vagy felveszünk erre egy embert, vagy találunk egy külső céget, amelyik szakszerűen ellátja ezt a feladatot.

Kiszervezzünk-e, vagy sem, és ha igen, hogyan?
Egy vállalkozás működésének fenntartása érdekében számos feladat ellátására van szükség: könyvelni kell, karban kell tartani a vállalkozás ingatlanját, ingatlanjait, járműveit, honlapot kell készíteni, azt tartalommal kell ellátni, rendszeresen aktualizálni kell. Szinte minden cég reklámoz, marketing-stratégiát készít, annak megvalósítása érdekében különféle eszközöket vesz igénybe. Néha szükség lehet egy tolmácsra, vagy éppen jogi szolgáltatásra. Nem kell minden tevékenységet a cégen belül tartani, de mit érdemes kiszervezni és milyen veszélyekkel járhat? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo