Öt fontos trend a közösségi médiában

Fontos, a közösségi marketing alapjait felforgató irányok bontakoznak ki a szemünk előtt. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő vázolta az idei év legfontosabb trendjeit a közösségi médiumokban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közösségi média, és ennek köszönhetően az online marketing folyamatosan változik, jelenleg azonban nagyon izgalmas irányok bontakoznak ki. Ezeket lehet figyelmen kívül hagyni, de aki sikert akar elérni marketing kommunikációjában, annak nem szabad a következő trendeket figyelmen kívül hagynia.

A mobil

Nincs ma már olyan, hogy online és offline. Marketing van, ahol több platformon érhetjük el az embereket, és egyre kisebb a különbség a mobil és a nem mobil között. Itt van velünk régóta, és a kkv-k még mindig sokszor rosszul kezelik – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd legfrissebb blogbejegyzésében. Pedig oda kell figyelni, mert a mobil egy új kapu egy webáruháznak. Ha jól csinálja valaki, akkor a paradicsom kapuja. Ha rosszul, akkor viszont maga a pokol, hogy fizetünk a mobil forgalomért (pl. Boost posztokkal), az emberek pedig odajönnek a weboldalra és le is pattannak, mert az nincs felkészítve erre. (A mobiloptimalizálásról itt olvashatja szakértőnk írását.)

Kép: Pixabay

Integráció

Egyre több olyan szolgáltatás olvasztanak magukba a nagy közösségi platformok, amiknek a természetes helye a weboldalon volt. Videók, hírszolgáltatás, vásárlás, a felsorolást a végtelenségig lehetne folytatni. A Facebook ebben élen jár, de más közösségi hálózatok is terveznek olyan lépéseket, amelyek egyre csökkentik a céges weboldalak szerepét. Mindenesetre a jövő abba az irányba mutat, hogy maga a webáruház csak háttér adatbázis lesz, a vásárlás viszont le tud zajlani a Facebook hírfolyamban egy hirdetésre kattintva. Ki fogjuk tudni fizetni pl. egy hirdetésben meglátott terméket úgy, hogy nem hagyjuk el a Facebookot. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz szükség saját weboldalakra, de a szerepük át fog értékelődni.

Attól, hogy kicsi, még lehet profi
A mikrovállalkozásoknak éppen annyira, ha nem még inkább szüksége van a lehető leghatékonyabb infokommunikációs szolgáltatásokra, mint nagyobb versenytársaiknak, csak éppen arra általában kevesebb forrást tudnak elkülöníteni. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftverek, webes alkalmazások kiváló megoldást nyújthatnak számukra.
Lokáció

A mobilnak köszönhető ez is: mindig tudjuk, hol járnak a vevők. Nem csak a Facebook, hanem az Instagram, a Foursquare, a Google, a Waze, stb. Lehet választani rengeteg megoldás közül, ahol utol lehet érni a potenciális vásárlókat, vagy olyan céllal, hogy becsábítsuk magunkhoz, vagy azért, hogy személyre szabottan tudjunk nekik kommunikálni.

Erősebb bevonódás

Egyre több lehetőség van arra, hogy bevonjuk az embereket, mélyítsük az elköteleződést, több élményt adjunk, ez pedig nagyobb esélyt jelent a vásárlásra. Az első lépés lehet, hogy nemsokára nem is egy kattintással kezdődik majd a vásárlásban, hanem az, hogy a felhasználó csak görget egyet hirdetésen. Felkeltjük az érdeklődését, ő görget egyet, még kíváncsibb lesz, görget még egyet, tovább megy, és átkattint, majd vásárol.

Ne csak egy médiumra koncentráljunk

A digitalitzált világunk olyan, mint egy Monopoly játék: meg kell szerezni azokat a játékmezőket, amire újra és újra rálépnek a felhasználók. Ha pedig elég sokszor rálépnek a kockáinkra, elég sokat fizetnek a figyelmükkel, ami növeli annak az esélyét, hogy tőlünk vásároljanak. Ezért olyan folyamatokat kell építeni, amikkel minden lényeges felületen ott tudunk lenni, és amik átívelnek platformokon, és átnyúlnak eszközökön. Ebben a legfontosabb szerepet a remarketing, és a saját adatbázis alapú hirdetések játsszák majd.

A jó cégnek is kell az online cégér
Egyre több kisvállalatban tudatosodik, hogy az online jelenlét elengedhetetlen számára a hosszú távú fennmaradáshoz. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel, és élni az internet nyújtotta reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo