Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást

Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Néha nehéz a közösségi oldalakon rávenni az embereket arra, hogy megosszanak valamit, persze egyszer kétszer megkérhetjük a legjobb barátokat, vagy a kollégákat, hogy osszák meg amit kiposztoltunk, de erre egyáltalán nem lenne szükség, mert a valóban jó tartalmak maguktól terjednek. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtött öt okot, ami miatt posztjainkat nem kedvelik a felhasználók.

1. Csak magunkról beszélünk

Az önpromóció fontos, de nem izgalmas, vagy érdekes az olvasó számára, mert a rajongók nem érzik magukat bevonva. Nincs miért megosztani őket, mert csak annak érdekes a hír, aki elmeséli azt. Ugyanez történik akkor is, amikor az emberek elkezdenek kizárólag magukról beszélni.

Ha növelni akarjuk a megosztások számát, akkor kezdjünk olyan témákban posztolni, kommunikálni, amikről a rajongók szívesen hallanak, szívesen beszélnek róla. Ebben az esetben „forrásnak” fognak tekinteni az emberek, és szívesen megosztják híreidet. Az aranyszabály pedig a következő: beszéljünk annyit másokról, mint amennyit  szeretnénk, hogy beszéljenek rólunk.

2. Nem aktuális témák alkalmazása

A felgyorsult információáramlás korszakában a hangsúly mindig a megfelelő időzítésen és aktualitáson van. Ha valami egy hete történt, akkor az a poszt már egyáltalán nem aktuális. Az emberek az aktuális történéseket szeretik megosztani saját ismerőseikkel, és nem úgy kezdeni a posztokat, hogy „két nappal ezelőtt…”

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
Ha tudjuk előre, hogy milyen események lesznek, előre is megtervezhetjük a kommunikációt a Facebookon időzített posztokkal. Érdemes előre gondolkodni, akár egy évre, és kommunikációs tervet készíteni a legfontosabb eseményekre vonatkozólag.

3. Unalmas címek

Nem kellenek feltétlenül hatásvadász főcímek, de azért megkapónak kell lennie a felhívásoknak, és elég relevánsnak ahhoz, hogy a közönség felfigyeljen rá, és kattintson. Törekedjünk a 8 szónál rövidebb címekre, hogy azok emlékezetesek legyenek, olyanok, mint a legjobb Tweet-ek. Ha rövid és megkapó címeket alkalmazunk, azzal megkönnyítjük a tartalmunk megosztását is az olvasók számára, hiszen mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyomják a „Megosztás” gombot.

4. Túl sok szöveg

Mióta többet olvasunk online mint offline, koncentrálóképességünk is rosszabb lett. A legtöbb ember átfutja a szöveget mielőtt elolvasná, mert nem akarja fölöslegesen olyannal tölteni az idejét, ami nem érdekli igazából. Könnyítsük meg számukra a dolgot, és használjunk kiemeléseket, szedjük pontokba a tartalmat. Megtörhetjük a szöveget képekkel vagy videókkal – az emberek vizuális lények, jobb elköteleződést érhetünk el, ha a tartalmunk vizuális elemeket is magába foglal. Vagyis, ha alkalmazunk néhány kiemelést egy kis multimédiával fűszerezve, akkor segítjük az olvasóinkat abban, hogy megfogják a tartalom lényegét, és azt egyszerűen megosszák a többiekkel.

5. Megnehezítjük a megosztást

Hol van a „Megosztás” gomb az oldaladon? Van egyáltalán? Alkalmazzuk a megfelelő közösségi média megosztás gombokat és alkalmazásokat, ez a leginkább érthető  és a legegyszerűbb megosztási lehetőség közösség számára.

A szöveg a céges honlapok mumusa
A jó céges weblap ma már az online marketing Szent Grálja, az alap, amelyre hatékony stratégiát építhetünk. Ezért mind több cég vág bele honlapja fejlesztésébe, ám a végeredmény sokszor siralmas: szakértőnk rávilágít, miért van ez így!

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo