Pontosan fizetnek a német cégek

Sok bosszúságot és kellemetlen tapasztalatot megspórolhatunk magunknak, ha céginformációs rendszerekben tudakozódunk a külföldi cégek adatairól, előtörténetéről, sőt fizetési fegyelméről is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németországban ötmillió vállalkozás létezik, ebből százhétezer az 50 főnél többet foglalkoztató társaság. (Magyarországon 8000 a számuk.) Nagy piacról van tehát szó. „Minden harmadik lekérdezés a rendszerünkben német cégekre vonatkozik”– mondta Keleti József, a Bisnode Magyarország country managere. Ez jól tükrözi azt, hogy Németország a hazai vállalkozások egyik legfontosabb üzleti partnere.

Alig merészkednek át a határon a magyar cégek
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.
Pontosak

Keleti szerint „a német cégek számláik 82 százalékát pontosan fizetik. Magyarországon ez az arány 60 százalék, néhány éve 50 százalék volt. (Keleti kérdésére ennél rosszabb arányt tippelt a közönség.) A legrosszabb fizetők – már ami a határidőket illeti – a bútoripar, a biztosítási szektor szereplői és az ipari gyártók.

Meglepő módon azonban „nem erősek a tartományi nyilvántartások (40 paraméter szerint lehet keresni), mert a kisvállalkozásoknak nem kell leadniuk mérlegkimutatást. Ha a cégtől kikérjük ezt, nem jellemző, hogy nyitottak lennének. Adószám sem elérhető" – tette hozzá Keleti.

A német cégekkel történő hazai „együttműködésből tudnak kinőni regionális beszállítóvá, szolgáltatóvá” a magyar vállalkozások.

Segítenek az okos adatok

A nagy adathalmazokból kinyert okos adatok segítségével csökkenthetők a kockázataink. A predikítv célzás

  • 20-30 százalékkal növeli a hatékonyságot,
  • 17 százalékkal növeli a kampányeredményességet,
  • 10-12 nappal gyorsíthatja az értékesítési ciklust,
  • 20-30 százalékkal csökkentheti a késve fizetést,
  • 10 százalékkal növelheti a megújítási arányt.
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac a magyar cégeknek, de a magyarországi német tulajdonú társaságokkal történő együttműködés is nagy lehetőségeket tartogat a hazai vállalatoknak – hangzott el a Német-Magyar Üzleti Fórumon, ahol új piaci, finanszírozási, üzleti, jogi, szabályozási információkat osztottak meg a legjobb szakértő előadók.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo