Reklámadó: a telemarketing is pórul járhat

Érdemes figyelniük a telesales és telemarketing tevékenységet folytató telefonos ügyfélszolgálatoknak (call-centereknek) és megrendelőiknek, mert anélkül lehetnek a reklámadó alanyai, hogy tudnának róla. Menthető azonban a helyzet, hogyha ez a felismerés még a december 20-án esedékes reklámadó-előleg feltöltési kötelezettség előtt éri őket. Minden az alkalmazott technológián múlik.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Az elmúlt hónapokban ismertté váltak a reklám közzététellel kapcsolatos adóköteles tényállások, és a hivatalos tájékoztatások alapján a hazai reklám-közzétevők rendkívül gondosan jártak el az adókötelezettségük teljesítése során. Működhetnek a piacon azonban olyan reklám szolgáltatók is, akikben fel sem merül, hogy a reklámadó alanyai közé tartoznak: ők a telefonos értékesítéseket lebonyolító call-centerek és ügyfélszolgálatok. Ha erről csak utólag szereznek tudomást, akkor ez nem csak őket hozhatja nehéz helyzetbe, de reklámadó-nyilatkozat hiányában a megrendelőiket is, akik így szintén a reklámadó alanyaivá válhatnak – figyelmeztet a reklámadóblog.hu.

Hogyan lehetséges ez?

A technika fejlődésével nem csak új telekommunikációs csatornák jelentek meg, de ezek költsége is jelentősen csökkent. Az egyik ilyen áttörés mögött a széles sávú internet elterjedésével a VOIP technológia áll. A VOIP a Voice Over Internet Protocol, vagyis az internet alapú hangtovábbítási eljárás rövidítése. A VOIP telefonközpontok adatcsomaggá alakítják a hanghívást, amit aztán az interneten keresztül továbbítanak a címzettek felé. Ezen az elven működnek az olyan ingyenesen elérhető internetes hívásszolgáltatások mint pl. a Skype, a Viber vagy épp a Google Hangouts. A hanghívásokból átalakított adatcsomagok továbbítása az interneten jóval olcsóbb mint az analóg telefonhálózatokon lefolytatott beszélgetések költsége. Ennek megfelelően a legtöbb vállalkozás jelentősen tudja csökkenteni telefonszámláját a telekommunikációs szolgáltatók által biztosított VOIP előfizetésekkel. A telemarketing és telesales központok számára a VOIP technológia alkalmazása nem csak a költségek csökkentése miatt fontos, hanem a hatékony munkavégzés szempontjából is. A VOIP telefonközpontok ugyanis könnyen összekapcsolhatóak különböző ügyféladatbázisokkal, így a számítógépes rendszerek támogatni tudják a munkatársak értékesítési tevékenységét  is.

A szabályozás várhatóan még jövőre is változik.

Reklámadó: így jelenthetjük fel a közzétevőnket
A NAV állásfoglalást adott ki azzal kapcsolatban, hogy jelenthetik a vállalkozások azokat a közzétevőket, amelyektől nem kapnak nyilatkozatot – és ennek hiányában a reklámadó megfizetésére kötelezik őket.
Mit lehet tenni ebben a helyzetben?

Ha mégis kiderül, hogy szolgáltatóként és reklám-közzétevőként a reklámadó alanyai vagyunk, akkor először is gondoskodni kell, hogy minden megrendelőnk rendelkezzen megfelelő reklámadó-nyilatkozattal. Ennek hiányában ugyanis a megrendelők is a reklámadó alanyaivá válnak. Így minden olyan költség, amit a megrendelők a reklámadó alanyaként telesales és telemarketing tevékenységgel összefüggésben 2014-ben számolnak el társasági adóköteles tételnek minősül mint nem a vállalkozás érdekében felmerült költség. Ha a kiszámlázott szolgáltatási díj havi összege meghaladja a 2,5 millió forintot, akkor az efölötti rész után 20%-os reklámadó fizetési kötelezettség is terheli a reklám-közzététel megrendelőjét. Természetesen ezek a szankciók csak akkor érvényesek, ha a telemarketing és/vagy telesales megrendelések időpontja későbbi mint 2014. augusztus 15. Fontos mérlegelni azt is, hogyha egy vállalkozás saját keretein belül üzemeltet olyan VOIP technológián alapuló call-centert, ahol a munkatársak értékesítési tevékenységet is végeznek, akkor a fentiek fényében az saját célú reklámnak minősül.

Milyen szolgáltatásokra érdemes még odafigyelni?

A fenti technológiát alkalmazzák a mobilszolgáltatók a tömeges sms szolgáltatások nyújtásakor. Az sms-ek tartalmát internetes felületen lehet beállítani, és az sms-ek közzétele is interneten kezdeményezhető megfelelő előfizetés birtokában. Az interneten közzétett információkat a telco szolgáltatók úgynevezett SMS Gateway-en keresztül juttatják el az üzenetek címzettjeinek mobilkészülékeire.

A mobilszolgáltatóknak azonban nemcsak a rendszereiken keresztül közzétett reklámtartalmú sms-ek miatt érdemes átgondolniuk reklámadó kötelezettségüket a december 20-i adófeltöltést megelőzően. Mindhárom mobilszolgáltatónál elérhető ugyanis a mobilvásárlás szolgáltatás, amivel ügyfeleik a telefonszámláik terhére tudnak bizonyos (hirdetési) szolgáltatásokat kifizetni. Így lehetősége nyílik a mobilszolgáltatók ügyfeleinek pl. lakáshirdetést feladni az ingatlan.com-on vagy eladni megunt tárgyaikat valamelyik apróhirdetési portálon. Ezzel összefüggésben a mobilcégek jelentős költségeket számolnak el, amikor az ügyfelektől beszedett hirdetési árbevételt utalják át partnereiknek. Ennek megfelelően nem árt, hogyha a mobilszolgáltatók rendelkeznek ezen reklám-közzétevő cégek 2014-es reklámadó-nyilatkozatával. Ellenkező esetben megrendelőként ők maguk is a reklámadó alanyaivá válhatnak.

ADÓZÁS 2015: NEM ÉPPEN KÖNNYÍTÉS
A Mazars szakértői szerint egyértelmű, hogy általánosságban nézve adóteher növekedéssel kell számolnunk jövőre, különösen, ha nem csak az esetleges befizetéseket, hanem az adminisztrációs terhek változását is figyelembe vesszük.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo