Reklámadó: így csökkenthető az adóalap

A reklámadó ugyan komoly kötelezettségeket ró a cégekre, viszont a rendelkezések szerint az adóalap egészen nulláig csökkenthető. Kinek érdemes az elhatárolt veszteséggel csökkenteni a reklámadó alapját? Szakértőnk válaszol.

Számoljunk utána - Kép: Pixabay

A reklámadóról szóló törvény zárórendelkezéseinek 10. paragrafusa mondja ki, hogy az adóalany a 2014. évi adóalapját csökkentheti a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény, valamint a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti elhatárolt veszteség 50 százalékával - magyarázzák a Saldo adószakértő szakemberei, akik hamarosan egy részletes előadáson is elmagyarázzák a teendőket..

A hivatkozott jogszabályhelyben foglaltak tehát azt jelentik, hogy a korábbi években a negatív társasági adóalap vagy vállalkozói adóalap miatt keletkezett, és nyilvántartott elhatárolt veszteség felével, de maximum a reklámadó alapjának mértékéig – legfeljebb nulláig – csökkenthető az adóalap.

Adótanácsadó segítségével lássuk, mik a vállalkozások konkrét teendői!

Itt a bevallási forma a reklámadóhoz!

Ebből az is következik, hogy előfordulhat az az eset, amikor a nyilvántartott elhatárolt veszteségből magasabb rész használható fel, mint amennyivel a 2014. évi adózás előtti eredmény csökkenthető lenne. Ez a döntési lehetőség átgondolást igényel az adóalanyoktól, ugyanis ugyanazon elhatárolt veszteséggel nem lehet egyszerre csökkenteni a reklámadó alapját, a társasági adó alapját vagy a vállalkozói személyi jövedelemadó alapját.

A társasági adóról és osztalékadóról szóló törvény 2014. 08. 15-től hatályos 29/Z. §-a mondja ki, hogy a reklámadóról szóló törvény alapján a 2014. évben kezdődő adóév adóalapjának megállapítása során a reklámadó-alap csökkentő tételként figyelembe vett összege a társasági adókötelezettség megállapítása során elszámolt elhatárolt veszteségnek minősül.

Az adóalany a reklámadó alapjának csökkentési lehetőségével - amely kizárólag 2014. évre vonatkozik - akkor élhet, ha a 2013. évi adózás előtti eredményének összege nulla, vagy negatív volt.

Kisokos a reklámadóhoz
Bár az NGM közleménye szerint a reklámadó törvény világos, rövid és egyszerű, a jogalkalmazók ezt egészen máshogy látják. Nyári Zsolt a Mazars senior adómenedzsere a Piac&Profit KKV-Akadémiáján összefoglalta, kinek, mit és hogyan kell tennie reklámadó ügyben – legalábbis a jelenlegi álláspont szerint.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo