Reklámadó: így csökkenthető az adóalap

A reklámadó ugyan komoly kötelezettségeket ró a cégekre, viszont a rendelkezések szerint az adóalap egészen nulláig csökkenthető. Kinek érdemes az elhatárolt veszteséggel csökkenteni a reklámadó alapját? Szakértőnk válaszol.

Számoljunk utána - Kép: Pixabay

A reklámadóról szóló törvény zárórendelkezéseinek 10. paragrafusa mondja ki, hogy az adóalany a 2014. évi adóalapját csökkentheti a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény, valamint a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti elhatárolt veszteség 50 százalékával - magyarázzák a Saldo adószakértő szakemberei, akik hamarosan egy részletes előadáson is elmagyarázzák a teendőket..

A hivatkozott jogszabályhelyben foglaltak tehát azt jelentik, hogy a korábbi években a negatív társasági adóalap vagy vállalkozói adóalap miatt keletkezett, és nyilvántartott elhatárolt veszteség felével, de maximum a reklámadó alapjának mértékéig – legfeljebb nulláig – csökkenthető az adóalap.

Adótanácsadó segítségével lássuk, mik a vállalkozások konkrét teendői!

Itt a bevallási forma a reklámadóhoz!

Ebből az is következik, hogy előfordulhat az az eset, amikor a nyilvántartott elhatárolt veszteségből magasabb rész használható fel, mint amennyivel a 2014. évi adózás előtti eredmény csökkenthető lenne. Ez a döntési lehetőség átgondolást igényel az adóalanyoktól, ugyanis ugyanazon elhatárolt veszteséggel nem lehet egyszerre csökkenteni a reklámadó alapját, a társasági adó alapját vagy a vállalkozói személyi jövedelemadó alapját.

A társasági adóról és osztalékadóról szóló törvény 2014. 08. 15-től hatályos 29/Z. §-a mondja ki, hogy a reklámadóról szóló törvény alapján a 2014. évben kezdődő adóév adóalapjának megállapítása során a reklámadó-alap csökkentő tételként figyelembe vett összege a társasági adókötelezettség megállapítása során elszámolt elhatárolt veszteségnek minősül.

Az adóalany a reklámadó alapjának csökkentési lehetőségével - amely kizárólag 2014. évre vonatkozik - akkor élhet, ha a 2013. évi adózás előtti eredményének összege nulla, vagy negatív volt.

Kisokos a reklámadóhoz
Bár az NGM közleménye szerint a reklámadó törvény világos, rövid és egyszerű, a jogalkalmazók ezt egészen máshogy látják. Nyári Zsolt a Mazars senior adómenedzsere a Piac&Profit KKV-Akadémiáján összefoglalta, kinek, mit és hogyan kell tennie reklámadó ügyben – legalábbis a jelenlegi álláspont szerint.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo