Sok cég még mindig nem érti, mire jó a digitalizáció

A digitalizáció csak lassan hódít teret a késedelmes kintlévőségek kezelésének területén, az európai vállalatok mindössze 18%-a küld digitális fizetési felszólításokat. Magyarország az átlagnál előrébb tart a folyamatban - az EOS Csoport felmérése szerint.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya kimutatta, hogy a digitalizáció csak lassan hódít teret a késedelmes kintlévőségek kezelésének területén. Míg a megkérdezett 3400 európai vállalat 49%-a saját folyamatait erősen digitalizáltnak tartja, csupán a cégek 18%-a küld késedelmesen fizető ügyfeleinek digitális felszólítást.

A kutatás kimutatta, hogy Magyarországon a folyamat némileg előrébb tart az európai és a regionális átlagnál egyaránt. A megkérdezett magyarországi vállalatok 55%-a tartja saját folyamatait erősen digitalizáltnak, ám mindössze 19%-uk küld teljesen digitális fizetési felszólításokat, valamilyen célszoftver segítségével emailben vagy SMS-ben.

A magyarok sem akarnak kimaradni
Magyarország célja, hogy az európai digitalizáció élenjáró és alakító szereplője legyen, aktívan bekapcsolódva az intelligens járműgyártás, az elektromobilitás vagy épp az elektronikus fizetési megoldások fejlesztését célzó uniós programokba – jelentette ki Varga Mihály Andrus Ansip digitalizált egységes piacért felelős uniós biztossal folytatott tanácskozását követően.
Somodi Bernadett, az EOS Magyarország marketing igazgatója kiemelte, hogy a digitalizáció eszközeit nem használó cégek komoly előnyöktől esnek el versenytársaikkal szemben: „A megkérdezett szakemberek 42%-a gondolja úgy, hogy a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38%-uk szerint pedig a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása. Ezzel szemben csupán a vállalatok 11%-a érzi úgy, hogy a digitalizáció nem javítana semmit a kintlévőség-kezelés hatékonyságán. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az idén több szolgáltató is bevezette a mobillal vagy kártyával gyorsan fizethető e-számlát, amire a fiatalabb generáció fogékonynak mutatkozik. Az EOS Csoport stratégiája kiemelt területként kezeli a digitalizált kintlévőség-kezelést, amiben cégcsoportunk európai szinten úttörő szerepet tölt be” – vélte a szakértő.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo