Sok kommunikáció, egyenlő sok bevétel

Íme, egy játékszabály, amit ha valaki megért és alkalmazni kezd, akkor minden túlzás nélkül, tulajdonképpen önmagában garancia lehet a bevételeinek növelésére. Szakértőnk, Pilát Gábor segít.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Kép:PP/FényesGábor
Az ugye egyértelmű, ha nem kommunikálunk a piac felé, nem tudatjuk a célközönségünkkel, hogy egyáltalán létezünk, akkor ez olyan, mintha lenne egy nagyon szép kis üzletünk, nagyon jó termékekkel, kitűnő szolgáltatásokkal és még jobb árakkal, de senki nem találna ránk, mert lent vagyunk a pincében. Fönt ugyan nagyon sokan mászkálnak az utcán, de ez minket nem vigasztal, mert azok az emberek sosem fognak betérni hozzánk.

Az állatorvosi ló esete erre a következő. Él egy öreg reluxás bácsi, aki nagyon jó a szakmában. Harminc éve dolgozik egy cégnél, elismerten ő készíti a legjobb reluxákat, a legtöbb fejlesztés is az ő rajz asztalán lát napvilágot, de egyszer, harminc év munkaviszony után nagyon megbántják. Úgy dönt, hogy kilép és magánvállalkozó lesz. Kiváltja az iparengedélyt, felvesz egy kis kölcsönt, és megnyitja saját boltját, a lakótelep aljában. Kicsinosítja az üzletet és a biztos siker érdekében, körbenéz a különböző nagy cégeknél az árakkal kapcsolatban, hogy alá tudjon menni mindegyiknek. Nem kell nagy apparátust fenntartania és milliomos sem akar lenni, viszont azt szeretné, hogy tőle rendeljék a legtöbbet.

Ha végiggondoljuk azt, hogy ő a legjobb a szakmában, neki vannak a legjobb reluxái és ő dolgozik a legjobb árakon, akkor mondhatnák, azt, hogy garantált lesz a siker. Megnyitja a boltot, és várja az első érdeklődőt. Egy-két ember benéz, aki látta, hogy itt valami készül ebben a kis boltban, de nem jönnek tömegével.

A fontos tanulság

Ami a legfájdalmasabb a kedves reluxás bácsi történetében, az a következő. Ugyanabban az időpillanatban, amikor a bácsi egymaga ül az üzletben, valaki három emelettel feljebb böngészi az internetet és keresi a reluxást. És nagy valószínűséggel meg is fogja találni, de nem a bácsi személyében. Miért történhetett ez? AZÉRT, MERT NEM KOMMUNIKÁLT. A célpiac viszonylag adott volt, mondjuk, ötezer ember, aki ott él a lakótelepen, de minthogy ő nem kommunikált, s nem is tudták, hogy egyáltalán létezik. Ha egy okos lenne, akkor kimenne a lakótelep szélére, ránézne az öt-hatezer lakásra, és azt mondaná magának: -Jéé! Itt van öt-hatezer potenciális felhasználó. Hogyan kéne velük felvenni a kapcsolatot? Be kéne csöngetni mindenhová.  Nem, ez nem jó, nem vagyok én házaló ügynök!

Mit kéne tennünk, hogy drasztikusan megnöveljük a bevételünket?
1. Írjuk össze a jelenlegi kiáramlásainkat tételesen. Azaz, hogy milyen kommunikációs csatornákon próbáljuk elérni a valós célközönségünket.( Pl.: néha szórólap, utcai kirakat, újsághirdetés x újságban stb.)
2. Listázzuk az összes, potenciális (még nem használt!) kiáramlási lehetőséget. Mindent ami az eszünkbe jut! Ez a kollégáknak is lehet házi feladat. (az internetes keresőkben a releváns kulcsszavakra megtalálható weboldal, szendvicsember, szakcikkek publikálása, internetes hírlevél, gerilla marketing kampány, affiliate marketing stb.)
3. Kezdjünk el módszeresen és sokat kiáramoltatni! A titok az, hogy nincs titok. Ha mindezt végigcsináljuk, biztosak lehetünk benne, hogy az egyik adunkat készpénzre váltottuk.
Gyorsan el is vetné az ötletet. De esetleg azt már meg tudná csinálni, hogy a megfelelő módon szórólapot gyárt, megszerkeszti vagy megszerkeszteti oly módon, hogy az kíváncsiságot és érdeklődést keltsen. A megfelelő számban, a megfelelő időközönként bedobálná ezeket a szórólapokat a különböző postaládákba, és milyen érdekes előbb-utóbb, de inkább előbb lenne bevétele.

Persze, ilyenkor szokták azt mondani, hogy azért nem érdemes ilyet csinálni, mármint szórólapozni, mert 90-95 %-át kidobják az emberek. Igen, de tudnunk kell, nem is azért a 95 %-ért csináljuk, hanem az 5 %-ért, akiből esetleg érdeklődő, vagy 'ne adj Isten' konkrét vásárló lesz. És hogyha ezt folyamatosan csinálná a bácsi, akkor tényleg rátalálnának az emberek, és akkor már legalább kiderülhetne, hogy ő a legjobb a szakmában, és neki vannak a legjobb árai.

A szabály tehát így szól, sok kommunikáció a célközönség felé, egyenlő sok bevétel.

Egy reklám nem reklám

Egyetlen kiáramoltatás semmit sem ér. Ma Magyarország legnézettebb tévéműsorában megjelentetnénk egyszer egy reklámot, az nagyjából arra lenne elég, hogy kimásoltassuk a produkciót egy dvd-re és mutogassuk a partnereknek, a családnak és a barátoknak, hogy mi bezzeg ott voltunk, és nagyon szépek vagyunk. Nem lenne belőle túl sok érdeklődés, ugyanis az általános tapasztalat az, hogy egy célközönség felé nem elég csak kiáramoltatunk, azt minimum négyszer-ötször meg kell ismételni!

 

Ha hirdetni szeretnénk, soha ne egy alkalomban gondolkozzunk
Ezt a hibát gyakran elkövetik a következőképpen. Nagy nehezen ráveszik magukat arra, hogy hirdessenek. Megvesznek egy hirdetést egyszer, s megjelentetik az újságban, és teljesen természetes módon az első kifelé áramló kommunikáció után nincs is érdeklődő, nincs is bevétel. De ez normális is, hiszen gondolunk csak bele, mekkora a „hirdetési zaj". Minden pillanatban, minden irányból, hirdetések ezrei zúdulnak ránk. Éppen ezért kellene folytatatni a sort. Ehelyett azt a helytelen következtetést vonja le a hirdető, hogy meg kell változtatni a hirdetésnek a szövegét, formáját, színvilágát, üzenetét.  Ez viszont csak neki lesz egy megváltoztatott szöveg, a célközönségnek megint az elejétől indulna ez a nulladik lépéstől. Még ennél is lehet rosszabb következtetésre jutni. Olyat is láttam sajnos, amikor a felismerés az volt, hogy nem is érdemes reklámozni „úgysem jönnek az emberek". És bizony, ezzel a téves felismeréssel kezdte el elvági a saját torkát...

Legyünk kitartóak!

Tehát ha hirdetni szeretnénk, soha ne egy alkalomban gondolkozzunk, még akkor sem, hogyha azt negyed áron megkapjuk. Ne adjuk fel, ha először nem érjük el, akit akarunk. Nem. Folyamatosan addig kell csinálni, amíg meg nem történik az a visszaáramlás. Akár ugyanazzal a kommunikációval, ugyanazzal a hirdetéssel, ugyanazzal a telefon-hívással, mert előbb-utóbb meg fog valósulni.

Sok vállalkozás az alacsony forgalomra panaszkodik, miközben a számukra lehetséges kommunikációs csatornákból maximum 25-30 százalékot használnak és azt se gőzerővel.

Pilát Gábor vezető tréner falkavezer.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo