Szeretjük a munkaadónkat

A cégvezetők véleménye alapján a munkavállalói elkötelezettség és motiváció meghatározó kérdés lesz a 2014-2016 közötti időszakban, a térségben a magyar munkavállalók a legelkötelezettebbek a munkahelyük iránt.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A cégvezetők 69 százaléka úgy tartja, hogy a dolgozói elkötelezettség és motiváció kulcsfontosságú szerepet fog játszani a következő 3 évben, mint az üzleti eredményességet befolyásoló fő stratégiai mutató – derül ki a legutóbbi közép-kelet-európai Legjobb Munkahely Felmérésből, amelyet az Aon Hewitt készített. (Az elégedett munkaerő a létfontosságú az ügyfelek elégedettségének növeléséhez.)

A közép-kelet-európai régióban az alkalmazottak úgy érzik, vezetőik egyformán magas szintű elvárások elé állítják őket, és tisztában vannak vele, hogy munkájuk által hogyan járulnak hozzá a teljes szervezet sikerességéhez, ami bizonyítja a cégek teljesítmény-menedzsmentre fordított kiemelkedő figyelmét. “Az emberközpontúság még mindig kihívás a régióban annak ellenére, hogy ennek a területnek van a legnagyobb pozitív hatása a munkavállalói elkötelezettségre.” – mondta Edward Stanoch, az Aon Hewitt európai régió vezetője.

Országos eredmények Kelet-Közép-Európában – elkötelezettségi szint alapján

2013-as eredmények alapján a kelet-közép-európai régióban Magyarországon és Oroszországban a legmagasabb az átlagos dolgozói elkötelezettség.  Ugyanakkor a másik oldalon Lengyelországban és Szlovákiában a legalacsonyabb a munkavállalók átlagos elkötelezettségi szintje.

„A munkáltatók többsége a régióban felismerte az elkötelezettség kiemelkedő hatását az üzleti eredményességre, és úgy tekint annak fejlesztésére, illetve magas szinten tartására, mint kiemelkedő stratégiai feladatra az elkövetkezendő 2-3 év során. Ezt igazolja például Magyarországon is az évről évre, lassan, de magabiztosan növekvő átlagos elkötelezettség, ami visszaigazolja a vállalatok egyre több és egyre tudatosabb befektetését a munkavállalók elkötelezettségének megteremtésébe.” – fejti ki Veres Rita, az Aon Hewitt kelet-közép-európai elkötelezettség üzletágának vezetője.

Jelentős változások a 2012-es évhez képest

A legfontosabb változás, hogy 2012-höz viszonyítva az emberek sokkal magabiztosabban tekintenek saját lehetőségeikre a munkaerőpiacon. 57 százalékuk gondolja úgy, hogy keresése során könnyen találna új munkát (ez a szám 49% volt 2012-ben). Szintén tapasztalható erősödés a vezetők saját beosztottaik fejlődésével kapcsolatos tudatos gondolkodásában, és a napi szintű motivációba fektetett figyelem és energia területén.

Másrészről azonban, 2013-ban az alkalmazottak sokkal kevésbé látják tisztán a felsővezetés által kijelölt irányokat és kevésbé nyilatkoznak pozitívan munkahelyükről, ami az elkötelezettség egyik fontos területe. Továbbá az elkötelezettség “maradási hajlandóság” alkotóeleme is romlott a tavalyi évben, itt tapasztalható az egyik legnagyobb különbség 2012-höz képest. Ez azt jelenti, hogy a dolgozók már könnyebben feladnák munkahelyüket, ami összhangban van a munkaerőpiaci önbizalmukkal is.

A mentoring a hiányzó láncszem?
A mentoring klasszikus fogalma munkahelyi környezetben az újonnan belépő munkavállaló beilleszkedésének felgyorsításához, egyáltalán tapasztalatátadáshoz, szerepmodell nyújtásához kapcsolódik, ahol a fiatalabbat, az új belépőt a tapasztaltabb, idősebb mentorok támogatják, tanítják, coacholják. Ez a klasszikus szerepe a mentoringnak megmaradt, ám alkalmazási területe folyamatosan és jelentősen bővül.
Két magyar cég a legjobb munkahelyek között

Ebben az évben 15 kelet-közép-európai cég érdemelte ki az Aon Hewitt Legjobb Munkahely címét a régióban: ők azok, akik a legmagasabb szintű munkavállalói elkötelezettséggel és kiemelkedő humánerőforrás menedzsment gyakorlatokkal rendelkeznek.

A magyarországi Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., pedig a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-erópai lista élmezőnyébe került.

“Legjobb Munkahelynek lenni érték! Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a Legjobb Munkahelyek négyszeres profitnövekedést érnek el a többi szervezethez viszonyítva, és a teljes részvényesi megtérülés tekintetében az eredményeik 50 százalékkal az átlagos szint fölött vannak.” tette hozzá Edward Stanoch.

2014 az emberi cégek éve
1960-ban a Harvard Business School legendás marketingprofesszora, Teo Levitt a “Rövidlátó marketing” című írásában kifejtette: a cégek egyre inkább elvesztik a szemük elől az üzletük valódi célját, a versenytársak által állított célokat kergetik és végül lemaradnak, elvesznek. Hogy elkerüljék a végzetüket, Levitt arra ösztönözte a cégvezetőket, tegyék fel a látszólag nyilvánvaló kérdést maguknak: “Milyen üzletet is csinálok valójában?” A kérdés mind a mai napig rendkívül erős ösztönzőként tud hatni a stratégiai megbeszéléseken. És mégis: több mint 50 évvel később a cégek még rosszabbul teljesítenek, ha arról van szó, hogy helyesen kéne válaszolni erre az egyszerű kérdésre.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo