Tapasztalat szülte tanácsok a sikeres eladáshoz

Az értékesítők sokszor eleve "hátrányból indulnak" az ügyfeleknél, mert az embereknek a túlzottan rámenős ügynökök jutnak eszükbe róluk. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy a sikeres értékesítéshez nem ez az út vezet. Elmondjuk, melyik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mielőtt belevágnánk, azért a tisztánlátás végett hangsúlyozzuk, az eladás nem varázslat. Ez csupán egy olyan kritikusnak is nevezhető üzleti funkció, ami lehet adott időszakban jobb vagy rosszabb periódusban, de ha az alábbi készségeket elsajátítjuk, nem érhet nagy meglepetés.

Elvégre az értékesítés nem agysebészet, csak egy készség, amit fejleszthetünk, sok-sok tapasztalattal csiszolhatunk egyre jobbá. A legfontosabb dolog, amit tudnunk kell a szakértő szerint a következő: a vállalkozások létrejöttének csak egy célja van: megnyerni a fogyasztót.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/digitalart

1. Ne akarjunk mindent, mindenkinek eladni

A sikeres értékesítés lényege, hogy olyan terméket szeretnénk eladni, amivel a vásárlónak örömet okozunk, amire szüksége van. Ekkor lesz sikeres az üzlet, hiszen mindkét fél jó érzésekkel vesz részt benne. Nem jó, ha az értékesítőre úgy gondolnak az ügyfelek, hogy egy gyors beszédű, a szavakból soha ki nem fogyó szónok, aki csak eladni, eladni, eladni akar, és semmitől sem riad vissza.

Érezzük azt, hogy egy vásárló mikor és miért hajlandó, na és mennyit fizetni. Ez tapasztalat útján megszerezhető készség.

2. Értékesítés egy maratoni táv, nem pedig sprint

Értékesítés egy folyamat, amely gyakran egy hosszú és fáradságos. Minél nagyobb a lehetőség és minél inkább stratégiai kapcsolatról van szó, annál átgondoltabb stratégiai szükséges, annál tovább tart, hogy valami igazán látványos eredményt érjünk el. De minél több elkötelezettebben tesszük meg a szükséges erőfeszítéseket, annál nagyobb eséllyel nyerjük meg a hosszú távot. A szakértő szerint, ha belegondolunk, ennek pontosan így is kell lennie. Végtére is, az életbe a legjobb dolgokért keményen meg kell küzdeni.

A plusz, hogy a nagy, jól jövedelmező hosszú távú lehetőségek, bár több időt vesznek igénybe, egy szilárd alapú, tartós ügyfélkapcsolatot is jelenthetnek. A kockázat nagyobb, de a nyereség is nagyobb a végén.

3. Hallgassunk az ügyfelekre

A jól fizető ügyfeleinket igyekezzünk megtartani. És ez úgy lehetséges a legegyszerűbben, ha meghallgatjuk az igényeiket és megpróbálunk alkalmazkodni hozzá. Mindig legyünk rugalmasak és nyitottak. Az ügyfelek igazán tudják az igényeiket és azt, hogy mit várnak tőlünk. Természetesen nálunk jobban tudják. Jól ismerik a piacot, és segíthetnek nekünk abban, hogy egyre jobban formáljuk a kínálatot az ő kéréseikhez.

8 tipp az eladások felpörgetéséhez pszichológiával
Sokkal hatékonyabban tudunk hatni a vevőinkre, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mit miért tesznek. A miért pedig – természetes módon – egyáltalán nem kizárólag racionális alapokon nyugszik. Döntéseinkben a tudatalattink nagyobb szerepet játszik, mint gondolná az ember.
4. Mindig értékesítünk

Fogadni mernénk, hogy aki értékesítéssel foglalkozik, egy idő után észrevette magán, hogy az élete minden területén „elad”. A legjobbat szeretnénk a szüleinknek, a párunknak, a barátainknak. Ha ismerünk egy lehetőséget, azt megosztjuk. Ez nem baj! Sőt, hasznunkra válhat annak a tapasztalatnak a megszerzésében, hogy ráérezzünk arra, kinek pontosan mire van szüksége. Ám ne feledjünk, nem a saját igényeinkről van szó! Az erőszakosság nem állja meg a helyét ebben az esetben sem. Higgyünk benne, hogy a legjobbat nyújtjuk az ügyfeleinknek, és akkor minden fél jó érzésekkel köt üzletet.

5. Mutassuk a valódi énünket

Mikor értékesítésre kerül sor, a legtöbb ember igyekszik túl keménynek mutatkozni, igazi üzleti „arcot” felvenni. Megpróbálnak túl keményen tárgyalni, kapcsolatot felvenni, vagy akár lezárni egy ügyletet. Ez azonban pont az ellentéte annak, hogy hogyan kell értékesíteni. Az üzlet nem rólunk szól, amit akarunk, vagy milyen gyorsan akarjuk. Arról van szó, hogy az ügyfelek mire van szükségük. És a fogyasztók valós, igazi emberek. Tehát, ha azt szeretnénk, hogy vegyenek részt kapcsolatban, és a hosszú távú kapcsolatot szeretnénk építeni velük, annak a legjobb módja, ha valódi énünket mutatjuk meg. Ha túl rámenősek vagy túl személyeskedőek vagyunk, azt kockáztatjuk, hogy betörünk a személyes térbe, és lefagyhat a kapcsolat. Legyünk nyitottak, de ne okoskodóak. Az ügyfél nem arra kíváncsi, hogy mennyire nagy a tudásunk. Az ügyfél arra kíváncsi, hogy az ő adott problémájára ismerjük-e a megoldást. Kérdezzünk, és hallgassuk meg a választ. Tájékozódjunk nagyon alaposan. Ekkor lesz igazán személyre szabott az ajánlatunk.

A szakértő szerint a sikeres értékesítéshez azonban két nagyon fontos dolog szükséges, tapasztalat és józan ész. Ha ez megvan, minden rendben van.

Forrás

6 dolog, ami lehetetlenné teszi az eladást
Nézzünk szembe a ténnyel: nem mindenki való értékesítőnek – ahogy nem mindenki való tanárnak, vagy éppen színésznek sem. De ki igen? A kattintás után Grant Cardone értékesítési tréning szakértőtől tudhatják meg, mely vonások vezetnek ahhoz, hogy egy értékesítő elbukik.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo