Többmilliós bukta egy tweet miatt

Sok szó esik arról, hogy a közösségi média egyre nagyobb hatással van a cégek életre. Ezt nagyon is direkt módon bizonyította a Tesla friss esete: a cég 580 millió dolláros veszteséget köszönhet egy tweetnek.

A gazdasági világ lélegzet-visszafojtva várta, hogy kiderüljön, kivel szövetkezik a Tesla elektromos autóinak, a Model 3-nak az akkumulátorainak gyártásához. Voltak hírek, melyek szerint a Samsung, mások szerint a Panasonic volt nyeregben. A Tesla nem erősítette meg eddig hivatalosan egyik információt sem, így a Samsung részvényei is szép magasságokban tartották magukat.

Mígnem Elon Musk, a Tesla extravagáns vezetője (akiről itt olvashat bővebben) egyszer csak fogta magát, és a kitwittelte, hogy a Panasonic lesz a gyártó, megkötötték a kizárólagos szerződést. A Samsung részvényei azonnal zuhanni kezdtek, 580 millió dolláros veszteséget okozva a cégnek.

A Panasonic értéke 800 millió dollárral ugrott meg az egyetlen kis közösségi oldalas posztnak köszönhetően.

Nem ez Musk első szokatlan húzása, egyszer sértőnek talált egy beszólást a neten, és tett róla, hogy aki posztolta, ne vehessen többé Tesla autót. Nem érdekelte, hogy az illető nem egyszerű fogyasztó, hanem kockázati tőkés.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo