Útdíj: már regisztrálhatnak a fuvarozók

Akár ellátási gondokhoz is vezethet, ha a jelenlegi formájában, átmeneti tesztidőszak nélkül vezetik be az elektronikus útdíjat – figyelmeztet egy szakmai szervezet, amely szerint vészesen alulinformáltak a vállalkozók.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még egy hét, és élesben ellenőriznek – Kép: MTI/Bruzák Noémi

Már regisztrálhatják járműveiket a fuvarozók az ÁAK elektronikus útdíjjal foglalkozó honlapján. (A regisztráció itt elérhető!) A gépjárművek regisztrációja négy napot csúszott a korábban beharangozott, június 20-i határidő óta. A szakmai szervezetek eleve szűknek találták a rendelkezésre álló időkeretet, de így még kevesebb idő, mindössze egy hetük lesz mindenre. A nagyobb fuvarozótársaságok számára viszont jó hír, hogy lehetőség lesz flottás feltöltésre, tehát nem kell minden autót külön regisztrálni. (Az útdíjrendszer 10 nap múlva mindenképpen elindul.)

A weboldalon lehet tájékozódni a díjköteles szakaszokról, a fedélzeti eszközökről, és díjkalkulátor is segíti a fuvarozókat. A regisztrációhoz név és jelszó szükséges, a személyes adatok, a számlázáshoz szükséges információk, valamint a gépjármű adatainak megadása.

Halasztást kér az MLBKT

Szakmailag megalapozottnak tartja a használatarányos elektronikus útdíj elvét és bevezetését a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT). A társaság közleménye szerint kiemelten fontosnak tartja a környezettudatos logisztika támogatását, és minden eszközzel arra törekszik, hogy ezt az értékrendet átadja tagjainak is. Ebből kifolyólag egyetért a kormány azon elképzelésével, amely korlátozza a forgalom gyorsforgalmi és főutakról alacsonyabb rendű utakra való átterelődését. Ugyanakkor le kell szögeznünk, hogy a jelenleg bevezetés előtt álló megoldás még szakmailag nem teljesen kimunkált, és a megvalósítás számos gyakorlati kérdése nyitott.

Az e-útdíj rendszeréről és szabályozásáról itt olvashat részletesen!

Lesz hitel az útdíjfizetéshez
A kormány a fuvarozókkal 2013. június 3-án kötött megállapodása alapján segíti a 2013. július 1-jétől útdíj fizetésére kötelezett közúti szállítmányozókat. A most bejelentett forgóeszköz-hitelkonstrukció nélkül csőd fenyegette volna a kisebb fuvarozó cégeket.
„A vállalkozások jelenleg súlyos információhiányban szenvednek a még nem kellően kidolgozott rendszer működésével kapcsolatban. Az MLBKT-hoz több mint négyszáz kérdés érkezett az elmúlt héten. Ebből is kitűnik, hogy mennyire kevés és szakszerű a tájékoztatás, a szakmai szervezetek minden igyekezete ellenére” – olvasható a szervezet közleményében.

Az MLBKT szerint a bevezetés előtt álló rendszer, a jelenlegi formájában, várhatóan komoly problémákat fog okozni a szállításokban. A társaság ezért – csatlakozva más szakmai szervezetek, többek között az MKFE és a FUVOSZ álláspontjához – azt javasolja, hogy az elektronikusútdíj-rendszer bevezetését a vállalatok, vállalkozók megfelelő felkészülése érdekében legalább egy hónappal halasszák el. „Ugyancsak javasoljuk, hogy a bevezetéskor mindenképpen legyen tesztüzem, amelynek ideje alatt – javaslatunk szerint három hónapig – enyhébb büntetési tarifát alkalmazzanak a hatóságok” – olvasható a közleményben. Véleményük szerint ugyanis ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszer – előre láthatóan –, az információhiány miatt július elsejétől kaotikus helyzet várható a teherforgalomban, és akár ellátási gondokra is fel kell készülni az országban.

 

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo