Vágjunk bele – de ésszel

Abban könnyű segítséget kapnunk, hogyan indítsunk be egy vállalkozást, de arra már kevesen tudják a választ, hogyan lesz egy jó ötletből sikeres cég. Ehhez adunk most hét jó tanácsot!

Mit kell tennie, hogy vállalkozást indítson? Több tucat oldal ad tanácsokat a neten beleértve a miénket is, a cégalapításhoz. Az ilyen listák segítenek kialakítani egy csomó fontos lépést, de azok meglehetősen személytelenek, pedig a saját sikerünkért mi magunk vagyunk a felelősek. De mit is tehetünk érte? Íme, hét fontos tipp ahhoz, hogy az ötletből egy sikeres vállalkozás nőhessen ki.

Határozzuk meg pontosan, mi az igazi motivációnk, mekkora összeget akarunk kockáztatni, és mit vagyunk hajlandóak megtenni a siker érdekében!

Persze, mindannyian szeretnénk, hogy több millió forint csücsüljön a zsebünkben. De miről vagyunk hajlandóak lemondani, hogy elérjük ezt a célt? Hány órát fogunk egy héten dolgozni folyamatosan? Hogyan fér bele mindez a családi életébe? Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, hozzuk az üzleti terveinket összhangba a személyes és családi céljainkkal és erőforrásainkkal.

Kép: Pixabay

A legmegfelelőbb üzleti lehetőséget válasszuk a magunk számára!

A régi formula – hogy kitaláljuk, majd megtöltjük tartalommal, még mindig működik. A siker kulcsa azonban abban rejlik, hogy azzal töltsük ki, ami nagyon közel áll a szívünkhöz, és amely termel elég jövedelmet ahhoz, hogy felépíthessünk egy jól menő üzletet. (És ehhez azt se felejtsük el, hogy mire kell ügyelnünk a könyvelésünkben!)

Győződjünk meg róla, hogy tényleg van egy olyan rés a piacon, amit ki tud tölteni!

Az egyik legnagyobb hiba, amit az induló vállalkozók elkövetnek, hogy azt feltételezik, egy csomó ember meg akarja majd vásárolni az adott terméket vagy szolgáltatást. És mindezt csupán arra alapozzák, hogy ők maguk szeretik azt a terméket vagy szolgáltatást, plusz egy-két ismerős is pozitívan nyilatkozott. De ez a sikerhez édeskevés lesz. Ne hagyjuk ki az alapos piackutatást. Beszéljünk a tényleges lehetőségekről (de ne csak a családdal és a barátokkal), minél több szakértővel, vagy akár laikus, de tapasztalt ismerőssel.

A biztos bevételhez vezető út
Bizonyára nem lehet véletlen, hogy 10 induló cégből mindössze 1 éri meg az ötödik évét. Mint ahogy az sem, hogy vannak, akik győztesként, míg mások vesztesként kerülnek ki egy-egy válsághelyzetből – még ha teljesen ugyanazon a piacon, hasonló háttérrel rendelkeznek is. A biztos bevételhez vezető út az első jó lépéssel kezdődik. Szakértőnk segít, mi az!
Készítsünk tervet a sikerhez!

Elengedhetetlen lépés. Ha nem keresünk befektetőket, (akiknek egyébként a startupok a kedvencei) vagy nem vonunk be külső kezdőtőkét, csupán a saját megtakarításainkat kockáztatjuk, akkor nem feltétlenül szükséges bonyolult üzleti terv. És itt jön a de, mivel mindenképpen kell egy terv, szükségünk van egy sorvezetőre, ami mentén haladhatunk a célunk felé. Mindemellett ha az út lépéseit nagyjából körvonalazzuk, könnyebben tudunk menet közben igazodni, illetve már a tervezéskor kibukhatnak olyan akadályok, amire érdemes felkészülni. Ami biztos, a terv meg fog változni menet közben. Hiszen tapasztalunk, ügyfelekkel tárgyalunk, versenyhelyzetbe kerülünk, és erre reagálnunk kell. De ez nem baj, ez segít abban, hogy koncentráljunk a célra, de nem foggal-körömmel ragaszkodva minden eredeti elképzeléshez.

A hiba, a hibázás nem az ellenségünk, ne feledjük!

A különbség a sikeres emberek, és a többiek között, hogy a sikeres emberek tanulnak a hibáikból, és továbblépnek. Nem fogják külső tényezőkre, „hibás a gazdaság, balszerencsés időszak,” ez szóba sem jöhet. A hibát feladatként kezelik, amin túl kell jutni. Ha a megtervezett út járhatatlan lesz, keresnek egy alternatív útvonalat, vagy néha választanak egy másik célt.

Tanuljunk másoktól!

Keressünk egy mentort, csatlakozzunk csoportokhoz, akik hasonló területen mozognak, mint mi. A hasonló iparágban mozgó emberek segíthetnek abban, hogy a saját területünkről napi, friss információkat szerezzünk. Vegyünk részt szakmai konferenciákon, fórumokon, keressünk üzleti klubokat. A szakértőktől mindig hallhatunk új információkat, menjünk elébe.

Soha ne hagyjuk abba a tanulást, és próbáljunk ki új dolgokat!

Ami ma nyereséget hoz, nem biztos, hogy nyereséget termel a következő évben, vagy 10 év múlva. Szóval, ne hagyjuk magunkat eltespedni a sikerben, néha hagyjuk el a megszokott kerékvágást. Tartsuk nyitva a szemünket és a fülünket, legyünk maximálisan nyitottak az új dolgokra. Vannak-e újabb vagy jobb piaci termékek és szolgáltatások? Vannak olyan szolgáltatások, amit az ügyfelek kérnek, de ami nincs a mi ajánlatunkban? Kövessük naprakészen az iparági híreket, változásokat és figyeljünk az ügyfeleink folyamatosan megújuló igényeire.

Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben
Sok kisbolt alulmarad a multikkal folytatott ádáz versenyben. Sokszor akármennyire is erősen próbálkozik, egyszerűen nem tudja felvenni a kesztyűt, a termékeiket jóval alacsonyabb áron kínáló vállalatóriásokkal szemben. Vajon van-e kiút ebből a reménytelennek tűnő helyzetből? Szakértőnk megmutatja, hogyan dobbanthat nagyot egy kisvállalkozás is.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo