Vállalkozás két kerékre építve

Mihez kezd valaki, ha nem talál egy jó játékboltot a környékén? Hogyan kerül egy magyar kerékpár Finnországba? És hogyan lesz a mindenkinek megfizethető gyerekbringából sikeres vállalkozás? Erről beszélgettünk Székely Áronnal, a tanulobicikli.hu alapítójával.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP/KádárLajos

Az építőiparban kezdett Székely Áron, és 2008 körül profilt váltott. A családdal régóta keresett egy jó játékboltot, de csak trafik volt a közelben. Hozzálátott kidolgozni egy játékbolt üzleti tervét, és ekkor merült fel a futóbicikli ötlete. A kisgyermekeknek szánt tanulóbicikli 2002-ben jelent meg Magyarországon, de nagyon drága volt.

Székely Áron alaposan megtervezte az indulást: az  Alibabán kért ajánlatokat a gyártóktól, a Google felületén meg utánanézett, hányan és milyen árban keresik a futóbicikliket.

– Valós igény mutatkozott a termékre, illetve a gyártóktól beérkező kedvező ajánlatok is meggyőztek, hogy megéri beindítani a vállalkozást. 2012 februárjában belevágtunk – mondja. – Az alapgondolat az volt, hogy a termékünket minden magyar megengedhesse magának. Ezért a lélektani tízezer forint alatti árat határoztuk meg először – hiszen ennyit ér –, és ebből visszafelé építettük fel az üzleti modellünket.

Az alapmodell ma sem kerül többe. Ráadásul mindenki más rajtuk kívül legfeljebb nyolcvanöt százalékban összeszerelt futóbiciklit árul, ők meg az első pillanattól kezdve teljesen összeszerelteket terjesztenek. Már a harmadik szállítmányt is alkatrészként, szétszerelt állapotban kérték, hogy inkább ők szerelhessék össze.

– Így nemcsak a versenytársaink által megszabott ár alatt, hanem magasabb minőségben tudunk szállítani. Nem is beszélve arról, hogy a vevőinknek nem kell órákat azzal eltöltenie, hogy jól-rosszul összelegózzák a futóbicikliket.

Az eredmények hamar jöttek: már az első évben hatvanmillió forintos nettó árbevételt értek el, idén pedig ezt várhatóan megduplázzák. Az induló vállalkozás terméke népszerű lett, amit széles körben igyekeztek elterjeszteni. Sorra jöttek a partnerek, olyan kerékpárüzletek, amelyek az instrukciók alapján maguk szerelik össze a kerékpárokat, és a saját környzetükben értékesítik. Így válhatott a futóbicikli néptermékké.

– Sok kisgyermek már kétéves korban az első biciklijével futóbicikliként találkozhat. Ők pótkerék és seprűnyél nélkül tanulnak meg kerékpározni, és az eszköz hozzájárul más készségük fejlesztéséhez is. Mindössze a biztos járás és a nyolcvancentis testmagasság a használat feltétele.

A futóbicikli a külföldiek körében is népszerű, bár zömmel a budapesti boltban találkoznak velük. Az itt élő külföldiek elviszik a hírét, ebből formálódik a most még csírájában lévő nemzetközi partnerhálózat. A tanu-lobicikli.hu sikerdíjas szerződéssel adja át a tudást, ötletekkel járul hozzá az értékesítési és marketingtevékenységhez, webáruházat készít.

– A partnereink közül néhányan az utcáról estek be: a finn partnerünk egy ott élő magyar házaspár, akik hazalátogattak, és megtetszett nekik a modell, a horvát partnerünk az egyik beszállítónkból fejlődött ki. A román piacon is megjelentünk – sorolja a cégalapító.

Kétkerekű ipari forradalom?
A biciklis ipar szárnyal. Nem csak egészséges és zöld, de még rengeteg munkahelyet is teremt - Európában többet, mint például a bányászat.

Amellett, hogy jó érzéssel tölti el, hogy a játszótereken százával rohangálnak a bringáin, gondol azokra is, akiknek nehezebb a sorsuk. Tavasztól kezdődik a nagyméretű futóbiciklik terápiás felhasználása. Ilyeneket adományoztak sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozó intézményeknek. A terápiás felhasználás nem újdonság, de a hat–kilenc éves gyermekek körében igen. A futóbicikli remek készségfejlesztő, javítja a mozgáskoordinációt és az egyensúlyérzéket, segít levezetni a gyermekek fölös energiáit.

Nagy terveket nem dédelget Székely Áron a jövőre, bár van néhány ötlet a tarsolyában. Most a női kerékpárok és a nagyobbacska, hat–tizenkét éves korosztály számára gyártott bringák felé kacsingat, de nem siet. Fontos számára, hogy a siker és az életminőség paritásban legyen.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo