Virtualizáció: apró lépésekben váltanak a cégek

Nem robbanásszerűen, hanem apró lépésekben érkezik a világszerte tapasztalható virtualizációs trend Magyarországra. A vállalatok ugyanis úgy látják, hogy nincs egy lépésben, azonnal szükségük a teljes it-infrastruktúrájuk átállítására.

Nem egyszerre állítják át rendszerüket a cégek - Kép: PP

Az ACE Telecom által végzett kutatás eredményei alapján jellemzően azok a vállalatok váltanak elsőként virtualizációs szolgáltatásokra, ahol a vezetők már jól ismerik azok előnyeit. A felhasználók virtualizációs szolgáltatásokkal házon belül először többnyire a telefonközpontokat és a szervereket (elsőként a webszervereket) cserélik le, majd ezt követően váltják ki munkaállomásaikat virtuális desktopokkal és vékonykliensekkel. Először pontosan azért kezdik a telekommunikációjuk átállítását, mert itt érhetik el az egyik lgkomolyabb közvetlen költségmegtakarítást.

„A virtualizációs megoldások külön-külön is teljes értékűek, és nincs minden vállalkozásnak feltétlenül azonnal szüksége mindegyikre. Ezért nem is számítunk a robbanásszerű elterjedésükre, tapasztalataink szerint a piac és a vállalatok inkább lépésről-lépésre váltanak virtualizációs szolgáltatásokra” – mondta Farmosi Attila az ACE Telecom ügyvezetője.

A szakember tapasztalatai szerint éppen a távközlési vállalatok járnak az élen a virtualizációs megoldásokban. „A távközlési cégek két szempontból is helyzeti előnyben voltak a virtualizáció esetében. Egyrészt az eszközgyártás fejlődésével felszabadultak korábban távközlési célokra használt kapacitásaik, másrészt a virtualizációs szolgáltatásokhoz szükséges kommunikációs kapcsolatot is tudják biztosítani. Így az ügyfél csak egy szolgáltatóval van kapcsolatban, ami a felmerülő kérdéseknél növeli a hatékonyságot, elkerülhetővé válik a szolgáltatók egymásra mutogatása” – mondta Farmosi Attila.

Miért éri meg a cégeknek a virtualizáció?

„A már kialakult it-infrastruktúrával rendelkező vállalatok a virtuális megoldások használatával nem csak a költségeket tudják csökkenteni, de rugalmasabbá is teszik a vállalatot, mivel IT eszközeik kapacitásának változtatásával képesek lesznek reagálni a piac minden rezdülésére” – hangsúlyozta az ügyvezető. (A siker titka ugyanis a folyamatos alkalmazkodás.)

A kisebb, elavult eszközökkel rendelkező, vagy most induló, de nagy növekedést tervező vállalatok számára az teszi vonzóvá a virtualizációt, hogy alkalmazásával beruházás nélkül építhetnek ki egy rugalmas és nem amortizálódó IT infrastruktúrát, 30-40 százalékkal alacsonyabb havi kiadás mellett.

Csak a folyamatos fejlesztés hoz eredményt
A legtöbb céges informatikai beruházás mellett egy konkrét probléma miatt döntenek a cégek. Ha ez megoldódik, nem is foglalkoznak többet az üggyel. Szakértőnk szerint viszont muszáj állandóan fejlődő folyamatként tekinteni a céges informatikai, különösen az ERP rendszerekre, hogy kihozhassuk belőlük azt, amire tényleg képesek a cég érdekében.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo