A bolt is lehet jótékonysági intézmény

A jótékonyság új dimenzióját ígéri az első nyilvános bemutatkozását tartó társadalmi vállalkozás, a Cseriti. Amit kínál az egy innovatív jótékonysági brand és közösségi szolgáltatás egyben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP archív

A Cseriti egy új, szociális és jótékonysági márka, amely a társadalmi felelősségvállalás jegyében összetett, a fenntarthatóságot és tudatos fogyasztást szem előtt tartó tevékenységet folytat szociális szövetkezeti keretek között. egy innovatív szervezeti és üzleti modell (szociális szövetkezet), és egy példaértékű társadalmi vállalkozás (Adományháló) izgalmas kombinációja.

A márka ígérete szerint adományozóként vagy vásárlóként egyszerre több ügyet is támogathat a fogyasztó. Része lehet egy innovatív munkahelyteremtő folyamatnak, támogathatja a szociális foglalkoztatást, a környezetvédelmet és  jótékony társadalmi célokat egyaránt. A Cseriti márkabevezető kampány nyitányára Magyarország vezető cégeinek, pénzügyi-gazdasági szakembereinek körében került sor: a HBLF XII. Pénzügyi Csúcstalálkozóján résztvevő vezetők kapták elsőként kézhez a márka üzenetét.

Az adományozás alap

A Cseriti nem klasszikus adományozói és vevőkört épít maga köré, hanem erős, támogató társadalmi bázist, segítő közösséget, melynek folyamatosan szolgáltat is. Így küldetésének kiemelten fontos eleme a hétköznapi jótékonysággal, önkéntességgel kapcsolatos társadalmi látásmód és hozzáállás formálása, a szociális közösségtudat fejlesztése, a jelen és a jövő generációinak személyes adakozást segítő közösségi szemléletre nevelése. Annak társadalmi felismertetése és elfogadtatása, hogy az adományozási kultúra, a másokkal való törődés is az alapvető nevelés, a természetes közösségi viselkedés része.

Mit jelent az adománybolt?
Az adománybolt – charity shop – az egyesek számára már haszontalan, mások számára azonban még értékkel bíró adományokat – könyveket, ruhákat, játékokat, kisebb műszaki cikkeket – árusítja olcsón, egy erre a célra létrehozott, általában valamilyen alapítvány által működtetett üzletben.
A rendszer több irányban is segítséget nyújt. A rászorulók a piaci ár alatt juthatnak hozzá számukra szükséges árucikkekhez, a működtető, a társadalom számára hasznos munkát végző szervezet forráskiegészítéshez jut, ráadásul az újrafelhasználásnak köszönhetően kevesebb hulladék termelődik. Mindezeken túl pedig a jótékonysági üzletben végzett önkéntes munkával hasznossá tehetik magukat a környék idősei, lehetőséget kapnak a tartósan munkanélküliek, hogy elkerüljék a teljes elszigetelődést, de a társadalomból különböző okokból kiszakadó emberek – például korábbi elítéltek, drogfüggők – is remek kiindulóponthoz juthatnak a későbbi beilleszkedéshez.
A márka a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) területén is új értékeket és új színt képvisel, ezért választották bemutatkozások helyszínéül a pénzügyi vezetők fórumát. A HBLF valamint az Erste good.bee alapítvány szakmai támogatóként is a márka mellé állt.

Márkázott jótékonyság

A Cseriti az első olyan hazai társadalmi márka, amit a szociális gazdaság területén, szociális szövetkezeti keretek között fejlesztettek ki. A projekt kiötlői a jótékonysági szektor prémiummárkájává szeretnék fejleszteni, elsősorban az újdonságra leginkább fogékony trendkövető korosztályok megszólításával. A „márkázott jótékonyság” célja, hogy a Cseriti a közösségi összefogás, a társadalmi felelősségvállalás szimbólumává váljon. A márka hétköznapi jótékonysággal kapcsolatos társadalmi gondolkodás fejlődését és a személyes cselekvési hajlandóságot hivatott erősíteni. Elsődleges terepe és központi eleme az adománybolt, ami (az angolszász charity shophoz hasonlóan) tárgyadományokat nonprofit modellben árusító üzlet, illetve –hálózat. Az Adományháló-projekt Budapesten három, Pilisvörösváron egy adományboltot működtet tesztjelleggel, hamarosan fenntarthatóbb, szociális szövetkezeti keretek között, Cseriti Pont néven. (Budapesten több adománybolt is működik, például a Közösségi Szociális Szövetkezet alapításával.)

Sáhy Gábor, a projekt vezetője elmondta: társadalmi vállalkozásuk az Adományháló-mintaprojekt keretében közel két éve munkálkodik kitartóan az adományboltok hazai rendszerének kifejlesztésén. Mostanra lefektették a hálózati működés elveit és alapjait, amely megalapozza a hétköznapi jótékonyság üzenetét.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo