Autók helyett a buszközlekedést fejlesztené az EU

2030-tól az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának 30 százalékkal kell alacsonyabbnak lennie a 2021-es szinthez képest, döntött az Európai Bizottság. Az Unió egyúttal szorgalmazza a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alacsony szennyezőanyag kibocsátású, illetve kibocsátásmentes járművek használatára való gyorsabb átállás elősegítésére a Bizottság új, uniós szintű célértékekre tett javaslatot az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátására vonatkozóan, amelyeket 2025-től, illetve 2030-tól kell majd alkalmazni.

Ez határozott lépést jelent a Párizsi Megállapodás keretében 2030-ig megvalósítandó uniós kötelezettségvállalás teljesítése, azaz az uniós szén-dioxid-kibocsátás 40%-kal való csökkentése felé. A Bonnban tartott nemzetközi éghajlatváltozási konferenciával egy időben bemutatott bizottsági javaslatok révén az EU példát kíván állítani a nemzetközi közösség elé.

Kép: Pixabay

Az EU világpiaci részesedésének megőrzése, valamint az átállás felgyorsítása érdekében kidolgozott javaslatok ambiciózus, reális és végrehajtható szabályokat fektetnek le, így hozzájárulnak az egyenlő versenyfeltételek megteremtéséhez az európai ipar szereplői számára. A csomag emellett ösztönzi az innovációt az új technológiák és üzleti modellek terén, valamint a hatékonyság növelését az áruszállítás valamennyi módjánál. A mielőbbi megvalósulás érdekében a javaslatokat célzott pénzügyi eszközök is támogatják.

A Bizottság egyúttal javaslatot terjesztett elő a buszos személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozóan is. Az irányelv ösztönözni fogja a távolsági buszjáratok egész Európát átszelő hálózatának fejlesztését. Ezzel alternatívát kínál a személygépkocsival szemben, és hozzá fog járulni a légszennyezés és a közúti torlódások csökkentéséhez. Fontos szempont, hogy különösen az alacsony jövedelmű polgárok több jobb minőségű és megfizethetőbb utazási lehetőség közül válogathassanak. (EU)

Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak
Az Európában készülő autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo