Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból

Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem tett rosszat a fenntarthatóság ügyének, hogy a közvélemény és a jogalkotók megorroltak a dízel autókra, miután kiderült, hogy a Volkswagen Amerikában és Európában is csalt az üvegházgáz-emisszióval a dízelautók motorjainak tesztjein.

A legújabb közvéleménykutatások szerint a német társadalom 57%-a kitiltaná a dízeljárműveket a nagy forgalmú városrészekből. München a kevésbé korszerű dízelautókat tiltja ki, július végén pedig a stuttgarti bíróság is jóváhagyta a városon belül az ilyen irányú tilalmat. A dolog szimbolikus értékű is, hiszen München a BMW, Stuttgart pedig a Porsche és a Mercedes-Benz otthona.

Stuttgartban a DUH környezetvédelmi csoport indított pert a városi levegő javítására 2015-ben, a Volkswagen-botrány kipattanása után 2 hónappal. A bíróság most e szervezet tilalmi kérelmének adott helyet: 2018 januárjától azokon a napokon nem járhatnak dízeljárművek a városban, amikor magas a légszennyezettség.

Kép: Wikipedia

Megállíthatatlan hullám

Elemzők azt jósolják, hogy több más német város vezetése is hasonló lépésre szánhatja el magát. A kérdés vajon az, hogy más országok és azok városai is követik-e a példát? Már szó van arról, hogy Párizs, Madrid, Mexikóváros és Atén 2025-től kitiltja a belső kerületeiből a dízelautókat.

A dízelautók PR-értékvesztése olyan szintű, valamint a klímaváltozás fontosságának felismerése a társadalom által már olyan egyértelmű, hogy a svéd Volvo felsővezetése júliusban bejelentette, 2019-től átállnak hibrid- és elektromos autók gyártására. Teljes mértékben szakítanak a belső égésű motorokkal. Ezzel alighanem nagy pozitív reputációs tőkére tesznek szert a lakosság irányában.

Forrás: Reuters

Tovább szívhatunk – sovány eredmények a berlini “dízel-csúcson”
A berlini “dízel-csúcs” a független szakértők véleménye szerint legfeljebb elsősegélyként értékelhető eredményeket hozott. A dízel motorok károsanyag-kibocsátása a jelek szerint megkérdőjelezi a motorfajta jövőjét, a kérdés új kihívások elé állítja mind a gyártókat, mind a nagyvárosok vezetőit, akiknek célja, hogy óvják a lakosság egészségét.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo