Hódít Európában az e-bicikli

Hat-hét éve kezdtek elterjedni az elektromos biciklik, idén a BMW is piacra saját modelljét. A lábkímélő járműalkalmatosság azonban nem olcsó termék. Nyugat-Európában átlagosan 645 ezer forintnak megfelelő összegbe kerül.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fotó: Wikipedia, Jim Henderson

Hasznos találmány vagy az emberi izomerőt szükségtelenül felváltó, környezetszennyező luxustermék? Hiszen ólomsavas akkumulátorok százezreire van szükség hozzájuk.

Egyelőre csak azokban az országokban terjedt el az e-bicikli, ahol hagyományosan erős a „tekerős kultúra”. Vagyis főként egyes uniós államokban, újabban pedig Kínában is. A nagy kertvárosokkal szegélyezett, autópályákkal összekötött Egyesült Államok városaiban a lakosság még nem kapta fel az e-biciklit, mint új divatjelenséget. (New Yorkban törvényileg még mindig motoroknak minősülnek az e-biciklik.)

Németországban viszont a postások ilyen kétkerekűvel kézbesítik a leveleket. A Deutsche Post 6200 e-biciklit szerzett be munkatársai számára, melyek elektromosmotor-meghajtással működnek. A cél az volt, hogy az öregedő alkalmazottakat kíméljék, akik ily módon képesek a munkabírásukat változatlan szinten fenntartani, az eddig teljesítményt hozni – még ha gépi segítséggel is. A lestrapált postásokon túl az e-bicikliket főleg a reggel a munkába biciklivel bejáró emberek részesítik előnyben, akik nem akarnak izzadtan beérni a munkaidő kezdésére.

Városon belüli, munkahelyre történő közlekedésre általában négy alkalommal képes egy biciklimotor, egy töltéssel. A feltöltés egy órát vesz igénybe. Németországban köztéri akkutöltő állomások is rendelkezésre állnak a bringázók számára. A németeknél a biciklieladások tavaly 5,5 százalékkal csökkentek, míg az e-bicikliké 8 százalékkal nőtt – írta a New York Times. Hollandiában, ahol a legnagyobb a lakosság egészére vetítve az egy főre jutó biciklik száma, csak kismértékben csökkentek az eladások, de az e-bicikliké itt is nőtt, méghozzá 9 százalékkal. Svájcban 250 ezer e-bicikli van használatban, ami nem rossz arány a 8 millió fős lakosságon belül.

Garázs helyett bicikli jár a lakáshoz
Garázs helyett éves bérletet, osztott használatú autókat és elektromos kerékpárokat bocsátanak a lakók rendelkezésére az osztrák főváros 23. kerületébe tervezett lakóparkban, a Bike City-ben. Itt olvashat róla bővebben.
A megoldás idősebbeknek is hasznos lehet, akiknek így mégsem kell motort vásárolniuk, folyton taxit hívniuk vagy fájós lábbal a busz- és villamosmegállóban ácsorogniuk. De nem a magyar nyugdíjasok pénztárcájához szabták az árakat. Az e-biciklik átlagára 2700 dollár (645 ezer forint). A hagyományos biciklik, amiket utólag látnak el motorral, 1300 dollárba kerülnek (310 ezer forint) átlagosan. A BMW is piacra dobta saját verzióját, ez 3600 dollárt kóstál (859 ezer forint). A Daimler autógyár Smart márkája már kezdőösszeg nélkül is odaadja a 3000 dolláros e-biciklit azoknak a vásárlóknak, akik a részletfizetést választják.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo