Letennénk az autót, ha ingyenes lenne a tömegközlekedés?

A német kormány a légszennyezés csökkentése érdekében mérlegeli, hogy egyes városokban díjmentessé tegyék a közösségi közlekedést. Az elgondolás azután született, hogy az EU vádemelésre készül Németország ellen a súlyos légszennyezés miatt.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

 

Az illetékes miniszterek az Unió környezetvédelmi biztosának küldött levelükben rámutatnak: a tartományokkal és a helyi közigazgatásokkal összhangban mérlegelik többek között a közösségi közlekedés ingyenessé tételét, hogy csökkenthessék a magánjárművek számát az utcákon.

Ugyanakkor a szövetségi kormány támogatni kívánja a városokat, hogy “szükség esetén” hatékony intézkedéseket léptessenek életbe a robbanómotoros járművek okozta szennyezés mérséklésére. Egyidejűleg a távolsági kamionforgalomban övezeteket jelölnének ki, amelyekben csak alacsony szennyezés-kibocsátású kocsik közlekedhetnek.

Kép: Pixabay

Az új rendszabályokat öt városban, köztük Bonnban, Essenben és Mannheimben próbálnák ki.

Az Európai Bizottság elégtelennek minősítette az eddigi német intézkedéseket a károsanyag-kibocsátás mérséklésére és felhívta a kormányt: tegyen további lépéseket, különben a Bizottság pert indít az ügyben az Európai Bíróságon. Ez végső soron oda vezethet, hogy adott területeken megtilthatják a gépjárművek forgalmát.

Egyébként a közeljövőben hirdet ítéletet a német Szövetségi Közigazgatási Bíróság a kérdésben, jogszerűek-e az önkormányzat légszennyezés miatt elrendelt korlátozó intézkedései. Németország sok városában lépik már túl a határértékeket.

Közlekedési szakértők első kommentárjaikban nehezen megvalósíthatónak, vagy akár képtelenségnek minősítették a kormány elgondolását az ingyenes helyi közlekedésről. Számításaik szerint a  városok sín- és buszforgalmának ingyenessé tétele évi  8-13 milliárd eurós bevétel elvesztését jelentené, amit adóforrásokból kellene pótolni.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Ahol minden a tiszta környezetről szól
Tovább bővíti elektromos járműparkját a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien. Az első 12 méter hosszú villanybusz 2018 végétől közlekedik, az összes járművet 2019-ben helyezik forgalomba. Bécs már 2013 óta használ elektromos buszokat a légszennyezés visszaszorítása érdekében.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo