A fiatalok fele nem hiszi, hogy karrierje lehet Magyarországon

Bizonytalanság, kishitűség és alacsony kockázatvállalási hajlandóság jellemzi a mai magyar fiatalokat. Zavaros, ellentmondásos a jövőképük - derül ki a Bridge Budapest megbízásából a 20 és 35 éves magyar fiatalok körében készített, reprezentatív kutatásból. Ha lehetne, a fiatalok többsége itthon építene karriert, de borúsan látják a lehetőségeiket. Úgy vélik, itthon minden a kapcsolatokon múlik.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fiatalok 92%-a a jelenlegi gazdasági-társadalmi környezetben úgy gondolja: a kiszolgáltatottság és a bizonytalanság soha nem látott méreteket ölt a munka világában. A Bridge Budapest megrendelésére a Kutatólabor által reprezentatív mintán készült kutatás eredményeiből kitűnik: a 20-35 éves magyar fiatalok igen zavarosan és bizonytalannak látják a jövőjüket. Többségük szeretne itthon karriert és önállóságot, de a környezetet és a lehetőségeiket igen negatívan ítélik meg, jobb lehetőségért nagy részük akár végleg is külföldre költözne.

A kutatásból az látszik: a fiatalok szeretnék megvalósítani az álmaikat, de azt nem látják, itthon hogyan tehetnék ezt meg. Nem mernek kockáztatni. Minden második kétli, hogy karrierje lesz Magyarországon.

A fiatalokat vonzza a szabadság, így az önállóság is, ám annak ellenére, hogy 5-ből 3-an az önállóságot választanák az alkalmazotti léttel szemben, a nagy többségük (68%) mégis arra számít, hogy még 10 múlva is alkalmazottként fog dolgozni. (Önnek mi való inkább? Az alkalmazotti vagy vállalkozói lét? Innen megtudhatja!) Ezzel összecseng, hogy mindössze alig több mint egynegyedük tervez saját vállalkozást indítani. Bátorsággal sem áll túl jól a generáció: mindössze egyötöd (18%) vállalná a bizonytalanságot a nagyobb jövedelemért, négyötöd (82%) a biztosabb, de alacsonyabb jövedelmet biztosító munkát választaná. (A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének felmérése szerint a fiatalok 96%-a nem mer vállalkozni.)

A fiatalok közel fele (45%) végleg elköltözne Magyarországról, ha lehetősége adódna. Ebben kimagaslóan a legfontosabb ösztönző a pénz, de például a más társadalom és más kultúra is megjelent fontos szempontként. Ám 60%-uk azért, ha lehet, Magyarországon szeretne hosszú távú karriert építeni.

Az ország lakosságának többsége szerintük egyik napról a másikra él (92%). Ugyanakkor saját helyzetüket ennél pozitívabban ítélik meg: a fiatalok fele számít karrierre a saját szakmájában a következő 10-15 évben Magyarországon. Ehhez elsősorban kapcsolatokra van szükségük, 10-ből 9 fiatal véleménye szerint ugyanis minden a kapcsolatokon múlik és szintén ennyien gondolják, hogy mindenki maga felelős a saját boldogulásáért.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo