A fogyasztónak jó a verseny, a GVH is nekünk spórol

2010 és 2016 között a fogyasztók mintegy 136 milliárd forintot takarítottak meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tevékenysége révén. A GVH immár harmadszor tett közzé a verseny védelméből származó fogyasztói előnyöket számszerűsítő közgazdasági elemzést.

A számítás a verseny árleszorító hatására épül: a GVH közbelépése megkíméli a fogyasztókat azoktól a többletkiadásoktól, amelyekkel a GVH által megakadályozott versenyellenes magatartások és fúziók következtében szembesülnének. A módszertan, amelyet korábban független szakértők értékeltek, a fejlett országok versenyhatóságainak gyakorlatát követi, és figyelembe veszi az OECD útmutatóját is.

A kkv-k is készülhetnek a hajnali rajtaütésre
A Gazdasági Versenyhivatal 2017 januárjától immár a vállalatok összefonódásának ellenőrzésekor is végrehajthat előzetes értesítés nélküli helyszíni vizsgálatokat, vagyis meglepetésszerű rajtaütéseket. A friss esetek is azt mutatják, az idei évtől még fontosabb, hogy a vállalkozások és vezetőik tisztában legyenek a rajtaütések szabályaival, amikor a GVH hívatlanul kopogtat az ajtajukon.
A fenti eredmény – amely 2017-es értéken mutatja a fogyasztói megtakarítást – óvatos becslésen alapul - közölte a GVH. Abból indul ki, hogy a GVH beavatkozása nélkül, két éven keresztül 5-10%-kal magasabb lennének az árak a kartellekkel, versenykorlátozó magatartásokkal és a verseny jelentős csökkenéséhez vezető összefonódásokkal érintett termékek és szolgáltatások esetében.

Az elemzés nem terjed ki a GVH más tevékenységeiből, többek között a fogyasztóvédelmi eljárásokból vagy az elrettentésből származó haszonra.

A GVH számításai világosan mutatják, hogy a Versenyhivatal tevékenysége jelentős megtakarítást hoz a társadalom és a fogyasztók számára, és nagymértékben meghaladja GVH-ra fordított állami költségvetési kiadásokat.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo