Autóteszt: fókuszban az erő

A forró ferde hátúak legikonikusabb képviselője a Ford Focus RS, amely a négyhengeres turbómotort kézi váltóval és összkerékhajtással párosítja. E rendszer az egyik legbiztonságosabb és legsokoldalúbb sportautót faragja az RS-ből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Ford Focus RS új, harmadik nemzedékében soros négyhengeres turbómotor dolgozik, amely az előző generációkkal ellentétben immár mind a négy kereket hajtja. Ezzel új dimenzióba került az autó nyújtotta vezetési élmény. Az RS-ben a hátsó hajtómű két oldalán helyeztek el elektronikus vezérlésű tengelykapcsolókat, amelyek az első és hátsó tengely, valamint a két hátsó kerék közötti nyomatékmegosztást vezérlik. Például kanyarba befelé menet és kifelé jövet eltérő nyomaték jut a két hátsó kerékre. A dinamikus nyomatékelosztás e rendszere drámai mértékben javítja az irányíthatóságot és a stabilitást.

Az okos összkerékhajtás, az 1,6 tonnás önsúly, a kiváló súlyelosztás és az Öhlins-felfüggesztés révén a legzordabb téli időjárásban, csúszós utakon is fölényesen, biztonságosan közlekedik. De ha a fizika határait átlépve esetleg mégis alulkormányzottá válna, gázadásra azonnal összeszedhető, és irányba állítható.

Kép:Demcsák Gergely

A vezető négyféle üzemmód közül választhat. Mindegyik egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás, a lengéscsillapító-vezérlés és az elektronikus stabilitásvezérlés beállításait, a kormánymű és a gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását. Normál módban is kifejezetten kemény a futómű, érzékletes a kormányzás, és a kipufogó szépen duruzsol. Sportmódban megélénkül a gázreakció, 3000-4000-es fordulatszám között a kipufogó durrogással nyugtázza a gázelvételt, ami igen lelkesítően hat a pilótára és utasaira. A Track, azaz versenypályás üzemmód kiiktat minden elektronikus őrt, és a Focus RS kihozhatja magából a maximumot. De az RS ilyenkor is sziklaszilárd, a gyakorlatlan pilótákat sem ijeszti meg.

Ford Focus RS
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4390/1823/1472/2647 mm
  • Hengerűrtartalom: 2261 cm3
  • Teljesítmény: 257 kW/350 LE 6000 ford./percnél
  • Nyomaték: 440 Nm 2000–4500 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 4,7 mp
  • Végsebesség: 266 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10/6,3/7,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 13,2 l/100 km
  • Üzemanyag: 51 liter
  • Csomagtér: 260/1045 liter
  • Saját tömeg: 1599 kg
  • Alapár: 12 175 000 forint
  • Tesztautó ára: 13 045 000 forint
A Ford – az autópiacon egyedüliként – a gymkhana sportfenegyerekének, Ken Blocknak a közbenjárására Drift módot is programozott a kocsiba, ami kontrollált túlkormányzást tesz lehetővé. Némi gyakorlás után a kocsi fara hosszú ideig csúszásban tartható, s a kifordulástól sem kell tartani, mert az összkerékhajtás minimális nyomatékot az első kerekeknek is juttat. Nagyon jó móka, de természetesen nem illik a városi körforgalmakban próbálgatni.

A járművet egy 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost turbómotor hajtja. 350 lóerőt és 440 newtonméter nyomatékot ad le, amit gyakorlatilag veszteség nélkül juttat az útra. A beépített rajtprogrammal startolva akár 4,7 másodperc alatt katapultálhatunk százra. A high-tech, közvetlen befecskendezéses és kettős megfúvású turbófeltöltővel ellátott erőforrás a teljes fordulatszám-spektrumban remekül húz, a hangja pedig a tempó fokozásával egyre erősödik, és öthengeres tónusúvá válik. Az RS kuplungja nem túlságosan nehéz, a váltója pontosan, bár kissé hosszú utakon kapcsolható, a kormánya kis rásegítésű, és nagyon érzékletes, mindig pontosan érezzük, mi történik a kerekekkel. A futóműről és a fékrendszerről is szuperlatívuszokban lehet beszélni.

Ez egy lenyűgöző külsejű, bámulatos képességű, összetett személyiségű kompakt izomautó, amely szűk utas- és csomagtere, kőkemény futóműve, magas fogyasztása és vételára miatt rétegautó, de olyan boldog perceket szerez, amire manapság csak a jóval drágább sportautók mezőnyében van példa.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo