Budapest: minél jobban ismerjük, annál jobban szeretjük

A magyarok egyharmada még soha nem járt a fővárosban, de a lakosság többsége nagyon büszke rá, és még a Budapestet jól ismerők is úgy látják: számos meglepetést tartogat – derült ki a Vodafone 4G Budapest Essentials felkérésére készített reprezentatív kutatásból.

Kép: SXC

Leginkább a fiatalok lelkesednek: minden második harminc alatti egyetért azzal az állítással, hogy a főváros nagyon sok fiatalt tart vissza a kivándorlástól. A tudatosan felépített Budapest-márkát ugyanakkor szinte mindenki hiányolja, a pozitív fejleményeket pedig jellemzően az uniós forrásoknak és a fővárosban élő kreatív fiataloknak tulajdonítják.

Minél jobban ismerjük Budapestet, annál jobban szeretjük – derült ki a Vodafone 4G Budapest Essentials városi fesztivál felkérésére készített reprezentatív kutatásból. A magyar lakosság közel egyharmada még soha nem járt Budapesten, további 27%-uk pedig csak 1-2 alkalommal fordult meg a fővárosban. A várost jól ismerők döntő többsége (77%) viszont nagyon büszke Budapestre, és tízből csaknem kilenc válaszadó (85%) úgy gondolja, hogy a benne élők számára is tartogat meglepetéseket. Az előbbi adatok ismeretében talán nem meglepő, hogy a válaszadók közel fele (49%) Budapestet tartja Európa legjobb fővárosának, és sokak (40%) szerint a világ egyik legélhetőbb helye. Mások viszont úgy látják: akad még tennivaló ahhoz, hogy Európa élvonalába kerüljünk. A válaszadók közel kétharmada bővítené a zöldfelületeket, és nagyon fontosnak tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés fejlesztését. Egyébként a legtöbb - Budapest jövőjét – illető kérdésben komoly véleménykülönbség van a fiatalabbak és az idősebbek között: a 18-29 éves korosztály 16%-a például kifejezetten hiányolja a felhőkarcolókat a város sziluettjéből, az 50 felettiek 97%-a viszont hallani sem akar a dologról.

Budapest: a lehetőségek városa, profi imázs nélkül

A 30 alattiak szemében Budapest a lehetőségek városa: a 18-29 évesek 53%-a egyetért azzal az állítással, hogy a főváros kínálta lehetőségek sok olyan fiatalt tartanak itthon, akik egyébként kivándorolnának. Az idősebbek ezt is borúsan látják: csupán az 50-59 évesek negyede tarja ennyire vonzónak a budapesti életet. Akad azért olyan kérdés is, amiben egyetértés uralkodik: a tudatos márkaépítést és a kiforrott turisztikai koncepciót szinte mindenki hiányolja. A felmérés szerint a döntő többség (86%) úgy látja: a profi Budapest-imázs kialakítása még várat magára, és sokkal többet lehetne kihozni a fővárost népszerűsítő kommunikációs kampányokból is. Minden második válaszadó szerint Budapest fejlődése elsősorban a fővárosban élő kreatív embereknek köszönhető, de ennél is többen vannak azok (56%), akik az Európai Uniótól kapott támogatásoknak tulajdonítják az eredményeket. (Habár érthető okokból nyáron nem Budapest a legnépszerűbb belföldi célpont.)

Tényleg ilyen a magyar turista?
A viselkedésünk árulja el leginkább a magyarságunkat, ha külföldön járunk – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden harmadik embert ért már meglepetés amiatt, hogy egy idegen országban valaki megértette a magyarul elhangzott szavakat.
„A városvezetés egyik legfontosabb feladata, hogy becsatornázza az itt élő fiatalok, művészek és kreatív műhelyek elképzeléseit, ezért is szeretnénk létrehozni egy önálló szervezeti egységet, amit bárki felkereshet az ötleteivel. Közszereplőként és magánemberként is látom, hogy az elmúlt években milyen fontos szerepet játszott a város életében a budapestiek ötletessége, a fiatal vállalkozások és az alulról jövő kezdeményezések sokasága. Minden lehetséges eszközzel támogatnunk kell őket” – nyilatkozta a kutatás eredményeiről Szalay-Bobrovniczky Alexandra, főpolgármester-helyettes.

Budapest fesztiválváros, és ez teszi vonzóvá külföldiek szemében

A felmérésben résztvevők közel kétharmada szerint Budapest egy igazi fesztiválváros, és ez a külföldiek számára nagyon vonzóvá teszi. Egy nagyszabású fővárosi rendezvény ugyanakkor a belföldi turizmus fellendítésére is alkalmas lehet. A megkérdezettek 77%-a örömmel venne részt olyan programokon, amit Budapest világörökségi részén vagy egyéb különleges helyszínein rendeznek

„A mobilkommunikáció fejlődésének köszönhetően ma már sokkal könnyebb felfedezni egy várost, mint pár évvel ezelőtt. Elég csak azokra a közösségi alkalmazásokra gondolni, amelyek segítségével rátalálhatunk a legjobb szórakozóhelyekre, éttermekre vagy kávézókra, és elolvashatjuk a helyiek értékeléseit is. Ha egy vállalkozás felkerül az ország digitális térképére, és tudatosan építi az online jelenlétét, akkor a forgalmát is jelentősen növelheti. Ugyanezt elmondhatjuk Budapestről is: minél több okosan szerkesztett, de hiteles tartalom kerül fel róla a világhálóra, annál több emberhez jut el a híre” – tette hozzá Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo