Itt lenyomták a taxik az Ubert

Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Profession csaknem 1200 fő megkérdezésével készített kutatása szerint nagyon kevesen vesznek igénybe személyfuvarozási szolgáltatásokat munkához kötődően: a válaszadók 92 százaléka nem taxizik és közösségi személyszállítási szolgáltatást sem használ. Azok közül, akik élnek valamilyen hasonló szolgáltatással, 4 százalék kizárólag taxit vesz igénybe, 2 százalék csak közösségi fuvarozót hív, szintén 2 százalék pedig taxit és közösségi fuvarozót is igénybe szokott venni munkához köthetően.

Átmegyünk sárgába - Kép: SXC

A budapesti lakosok körében némileg magasabb arányokat tapasztalhatunk, hiszen körükben minden tizedik válaszadó szokott személyfuvarozási szolgáltatásokat használni a munkájához kötődően: 8% azok aránya, akik taxit, 2%-nyian közösségi fuvarozót, míg további 2% mindkettőt igénybe veszi. A munkaügyben taxizók 69 százalékának megtéríti a munkáltató az utazás költségét. 27 százalékuknak szerződésben áll munkáltatója valamelyik taxis céggel, 18 százalékuk céges bankkártyával fizet, 24 százalék pedig utólag téríti vissza ezeket a költségeket. Ez az arány a budapesti lakosok körében jelentősen magasabb, mintegy 84%-ának a taxi használatából adódó költségeket megtéríti.

Sharing economy – megszoksz vagy megszöksz?
A vállalatoknak szembe kell néznie azzal, a sharing economy itt marad. Vagy megszokjuk, vagy megszökünk - mondta a téma szakértője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján. Azonban számos kérdés még nem tisztázott.
Az új megoldásokat kevésbé támogatják a munkáltatók

Az utazási költségek visszatérítése napszaktól is függ: 13 százalék minden esetben visszatéríti a költségeket, 31 százalékuknak csak munkaidőben, a munkavégzéshez szükséges esetekben, több mint egyharmaduk munkaadója pedig munkaidőben és azon kívül is visszatéríti a költségeket, amennyiben munkához köthetően vették igénybe a szolgáltatást. A budapesten dolgozók esetében ez az arány még magasabb, közel felének (49%) munkaidőben és azon kívül is, a munkavégzéshez köthető esetekben is megtérítik a költségeket.

Azok között, akik okostelefonos alkalmazással rendelhető, közösségi személyszállítást vesznek igénybe, némileg alacsonyabb a visszatérítési arány: csak 52 százalékuknak térítik vissza a használatot, 13 százalékuk ilyen esetben is céges bankkártyával fizet, 39 százalék pedig utólag téríti vissza a költségeket.

Csak a hatvan fölöttiek körében népszerűbb a taxi, mint a közösségi személyfuvarozási szolgáltatások

Amennyiben a munkáltató fedezné, a válaszadók 47 százaléka igénybe venne okostelefonnal rendelhető, közösségi személyfuvarozási szolgáltatásokat, 17 százalék taxit azonban ebben az esetben is a taxit preferálná. A 18-24, illetve 25-29 éves korosztály körében magasan vezetnek a közösségi megoldások (37 illetve 38 százalék ezt preferálná), a hatvan fölöttiek körében azonban megváltozik az arány, 24 százalék inkább taxizna, szemben a közösségi szolgáltatásokat preferáló 23 százalékkal.

Munkába menetelhez némileg kevesebben vesznek igénybe személyszállítási szolgáltatásokat: csak 5 százalék ingázik így. Legtöbben azért, mert tömegközlekedéssel elkésnének a munkából (34%), de szintén sokan akkor, ha nem tudnának autóval munkába menni (26 százalék). Majdnem minden negyedik taxival alkalmanként munkába járó válaszadó rossz idő esetén veszi igénybe a szolgáltatást (24%). Meglepő, hogy csak 22 százalék nevezte meg a forgalmi zavart lehetséges okként.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo